Automobilka Aston Martin varovala britské poslance, že by tzv. Brexit mohl za určitých okolností vyústit v odchod značky z Velké Británie. Vše záleží na tom, zda se podaří do března 2019 dohodnout smlouvu o odchodu Spojeného království z EU.
"Jsme britská společnost, naše vozy vyrábíme exkluzivně ve Velké Británii a budeme v tom pokračovat," prohlásil finanční ředitel automobilky Mark Wilson. "Opětovná certifikace, ať už je to v USA, Číně či v EU by ovšem zastavila naši produkci. Všechny nové automobily ve Spojeném království musí získat povolení od Automobilové certifikační agentury, což automaticky znamená schválení pro EU. To po březnu 2019 nebude možné a nikdo neví, jaký systém bude po tomto datu platit," uvedl Wilson.
"My pracujeme se sedmiletým produkčním cyklem. Do nového cyklu investujete minimálně tři roky dopředu a okolo 60 procent našeho dodavatelského řetězce pochází z EU, zbytek je z Velké Británie. Nyní procházíme tímto důležitým obdobím a rozhodujeme se, jak budeme do tohoto řetězce investovat. Tato rozhodnutí přijímáme každý den a čekáme na výsledek, proto nám jde v první řadě o srozumitelnost," dodal finanční šéf Aston Martinu.
Aston Martin připravuje otevření nové továrny v jižním Walesu, kde bude vznikat nové SUV DBX. Pro politiky bylo na počátku letošního roku zajímavé, že druhý výrobní závod Aston Martinu přinese oblasti 4000 nových pracovních míst. Jakákoli nejistota okolo výroby nového vozu, která začne po roce 2020, by pro místní oblast znamenala doslova katastrofu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.