Automobilka Aston Martin varovala britské poslance, že by tzv. Brexit mohl za určitých okolností vyústit v odchod značky z Velké Británie. Vše záleží na tom, zda se podaří do března 2019 dohodnout smlouvu o odchodu Spojeného království z EU.
"Jsme britská společnost, naše vozy vyrábíme exkluzivně ve Velké Británii a budeme v tom pokračovat," prohlásil finanční ředitel automobilky Mark Wilson. "Opětovná certifikace, ať už je to v USA, Číně či v EU by ovšem zastavila naši produkci. Všechny nové automobily ve Spojeném království musí získat povolení od Automobilové certifikační agentury, což automaticky znamená schválení pro EU. To po březnu 2019 nebude možné a nikdo neví, jaký systém bude po tomto datu platit," uvedl Wilson.
"My pracujeme se sedmiletým produkčním cyklem. Do nového cyklu investujete minimálně tři roky dopředu a okolo 60 procent našeho dodavatelského řetězce pochází z EU, zbytek je z Velké Británie. Nyní procházíme tímto důležitým obdobím a rozhodujeme se, jak budeme do tohoto řetězce investovat. Tato rozhodnutí přijímáme každý den a čekáme na výsledek, proto nám jde v první řadě o srozumitelnost," dodal finanční šéf Aston Martinu.
Aston Martin připravuje otevření nové továrny v jižním Walesu, kde bude vznikat nové SUV DBX. Pro politiky bylo na počátku letošního roku zajímavé, že druhý výrobní závod Aston Martinu přinese oblasti 4000 nových pracovních míst. Jakákoli nejistota okolo výroby nového vozu, která začne po roce 2020, by pro místní oblast znamenala doslova katastrofu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?