Automobilka Chevrolet se pochlubila tím dosud nejsilnějším a nejrychlejším vozem, jaký kdy nesl jméno Corvette. Nová ZR1 totiž ukrývá pod kapotou 765 koní, její maximální rychlost se pohybuje okolo 337 km/h a díky přepracované aerodynamice vydrží i věci, při kterých by se minulá generace poroučela ze silnice.
Za své označení "nejrychlejší a nejvýkonnější" může nová Corvetta ZR1 poděkovat zejména přeplňovanému 6.2 litrovému osmiválci LT5 pod kapotou, který generuje výkon 563 kW (765 k) a 968 Nm točivého momentu. Motor může být spojen buď s manuální sedmistupňovou převodovkou, nebo osmistupňovým automatem. Co se výkonů týče, Chevrolet si zatím nechává svá tajemství, ovšem minimální rychlost by neměla klesnout pod 337 km/h.
Aby byl vůz chopen dosahovat podobně vysokých rychlostí, a zároveň zůstal ovladatelný, muselo dojít i na úpravu materiálů a aerodynamiky. Dobře patrné jsou změny na přením nárazníku, jehož spodní část by měla nyní generovat mnohem vyšší přítlak. Novinkou je také kapota z karbonu a čtyři nové chladiče.
Zákazník by měl mít k dispozici hned dvě varianty Corvetty, přičemž největší rozdíl bude právě v aerodynamice. Základní varianta "Low Wing", ačkoliv proti základní Z06 generuje o 70% vyšší přítlak, by měla nabídnout řidiči vyšší maximální rychlost.
Druhá varianta, ZTK Performance Package, by měla nabídnout výrazný přední splitter a také nastavitelné křídlo "High Wing", díky čemuž by měla vygenerovat cca 430 kg přítlačné síly. Tento balíček také zahrnuje letní pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, dodatečné vyztužení karoserie a upravený systém Magnetic Ride Control, který slibuje lepší výkony při průjezdu zatáčkami.
Pokud se bavíme o různých variantách, Chevrolet nabídne i speciální balíček " Sebring Orange Design Package", který zahrnuje barvu exteriéru v odstínu Sebring Orange s oranžovými třmeny brzd a oranžovými doplňky. Balíček také zahrnuje oranžové pásy v interiéru, oranžové kontrastní prošívání a bronzové doplňky v interiéru.
Spektrum individualizace interiéru však bude jistě ještě mnohem širší, v nabídce by měly být i vyhřívané/ odvětrávané kožené sedačky z kůže Napa, doplňky z karbonu, audiosystém Bose nebo zařízení pro záznam vašich jízd na okruzích.
Na kolik nová Corvetta vyjde netušíme, ovšem dozvědět bychom se to mohli již během příštího jara, kdy poputuje do prodeje.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).