Chevrolet odhalil nejsilnější Crovette ZR1, monstrum s výkonem 765 k a maximálkou přes 337 km/h

Chevrolet Corvette ZR1 2019
Chevrolet Corvette ZR1 2019, foto: Chevrolet
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. listopadu 2017 09:00
Sdílej:

Automobilka Chevrolet se pochlubila tím dosud nejsilnějším a nejrychlejším vozem, jaký kdy nesl jméno Corvette. Nová ZR1 totiž ukrývá pod kapotou 765 koní, její maximální rychlost se pohybuje okolo 337 km/h a díky přepracované aerodynamice vydrží i věci, při kterých by se minulá generace poroučela ze silnice.

Za své označení "nejrychlejší a nejvýkonnější" může nová Corvetta ZR1 poděkovat zejména přeplňovanému 6.2 litrovému osmiválci LT5 pod kapotou, který generuje výkon 563 kW (765 k) a 968 Nm točivého momentu. Motor může být spojen buď s manuální sedmistupňovou převodovkou, nebo osmistupňovým automatem. Co se výkonů týče, Chevrolet si zatím nechává svá tajemství, ovšem minimální rychlost by neměla klesnout pod 337 km/h.

Aby byl vůz chopen dosahovat podobně vysokých rychlostí, a zároveň zůstal ovladatelný, muselo dojít i na úpravu materiálů a aerodynamiky. Dobře patrné jsou změny na přením nárazníku, jehož spodní část by měla nyní generovat mnohem vyšší přítlak. Novinkou je také kapota z karbonu a čtyři nové chladiče.

Zákazník by měl mít k dispozici hned dvě varianty Corvetty, přičemž největší rozdíl bude právě v aerodynamice. Základní varianta "Low Wing", ačkoliv proti základní Z06 generuje o 70% vyšší přítlak, by měla nabídnout řidiči vyšší maximální rychlost.

Druhá varianta, ZTK Performance Package, by měla nabídnout výrazný přední splitter a také nastavitelné křídlo "High Wing", díky čemuž by měla vygenerovat cca 430 kg přítlačné síly. Tento balíček také zahrnuje letní pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, dodatečné vyztužení karoserie a upravený systém Magnetic Ride Control, který slibuje lepší výkony při průjezdu zatáčkami.

Pokud se bavíme o různých variantách, Chevrolet nabídne i speciální balíček " Sebring Orange Design Package", který zahrnuje barvu exteriéru v odstínu Sebring Orange s oranžovými třmeny brzd a oranžovými doplňky. Balíček také zahrnuje oranžové pásy v interiéru, oranžové kontrastní prošívání a bronzové doplňky v interiéru.

Spektrum individualizace interiéru však bude jistě ještě mnohem širší, v nabídce by měly být i vyhřívané/ odvětrávané kožené sedačky z kůže Napa, doplňky z karbonu, audiosystém Bose nebo zařízení pro záznam vašich jízd na okruzích.

Na kolik nová Corvetta vyjde netušíme, ovšem dozvědět bychom se to mohli již během příštího jara, kdy poputuje do prodeje.

Stalo se
Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?

Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.