Jeep si pro nás připravil skvělé Halloweenské překvapení - uvolnil totiž první oficiální fotky nové generace dnes již legendárního Wrangleru. Technika sice i nadále zůstává tajemstvím na které si budeme muset počkat až na konec měsíce, ovšem i na designu je co obdivovat.
Nový Wrangler 2018 je minimálně v USA velmi očekávaným modelem, ovšem my věříme, že své příznivce si najde i na starém kontinentu. Jeho oficiální představení je naplánováno až na 29. listopadu tohoto roku na akci "Los Angeles Auto Show", nicméně lidé z Jeepu se rozhodli uvolnit první fotografie již včera večer.
Pokud jste čekali nějakou výraznou revoluci tvarů, musíme vás zklamat. Nám se však decentní evoluce líbí - Wrangler si zachovává své tradiční rysy, ale přidává k nim trochu jemnosti a designového citu, který zároveň prospívá i aerodynamice. Jak zaznívá přímo z Jeepu, nový Wrangler by měl nabídnout výrazně lepší aerodynamiku, přepracované čelní (sklápěcí) sklo a "ještě více svobody a volnosti".
Společnost také zdůraznila možnost přizpůsobit si svůj Wrangler vlastnímu vkusu či potřebám. Podle všeho by tak mělo být možné kombinovat různé typy dveří, střech a čelních skel. Nezbývá než se nechat představit, o co konkrétně půjdu. Fotky interiéru sice k dispozici nemáme, nicméně jistě se udály významné změny i zde.
Pokud se podíváme na samotný design exteriéru, můžeme si všimnout přepracované mřížky chladiče se sedmi žebry, kterou po obou stranách obklopují moderně pojaté světlomety. Blinkry, které byly dříve kulaté a pod světlomety, změnily svůj tvar a spolu s denním svícením se přesunuly do blatníků. Změn se dočkal i přední nárazník, který zdobí chromovým rámečkem lemované mlhovky.
Při pohledu z boku si Wrangler zachoval svůj osobitý styl, nicméně působí o něco uhlazeněji a moderněji. Při bližším pohledu si pak všimneme nových nástavců prahů, nových klik a také nových otvorů chlazení za předními blatníky.
Jak už jsme avizovali, technika je stále jednou velkou neznámou. Podle samotné automobilky se ale můžeme těšit na moderní a úsporné jednotky. Spekulace často hovoří o 2.0-litrovém přeplňovaném čtyřválci, 3.6-litrové V6 a 3.0-litrovém turbo dieselu V6. K tomu se však automobilka nijak nevyjádřila.
Kompletní informace bychom se měli dozvědět koncem měsíce, nicméně už nyní víme, že nový model půjde do produkce ještě před koncem roku. Současná generace Wrangleru pak vydrží ve výrobě ještě do konce prvního čtvrtletí následujícího roku.
Objevily se také informace, podle kterých by měla být první "várka" nových Wranglerů dostupná pouze s 3.6 litrovou V6 a řadou příslušenství, mezi které patří 3-dílný HardTop nebo samosvorný diferenciál.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.