Porsche opravdu dodrželo svůj slib a po nekonečném čekání představilo model, který je zaměřen na skutečné nadšence do řízení. Nové Porsche 911 Carrera T se tak může směle označovat za 911 R pro masy.
Když se před lety objevil model 911 R, okamžitě dostal nálepku vozu pro zapálené nadšence, který vám vykouzlí úsměv už jen svou existencí. Pro mnoho lidí však bylo zklamáním, že se tento model nedostal mezi širší veřejnost a byl omezen na velmi limitovanou sérii, díky čemuž cena na trhu raketově rostla a stále roste.
Model 911 Carrera T (Touring) ale tuhle křivdu vcelku rychle napravuje, neboť svými parametry je takovým nízkorozpočtovým a relativně dostupným modelem 911 R pro širší veřejnost. Inspiraci k tomuto modelu hledala automobilka relativně daleko ve svých kořenech, konkrétně až u modelu 911 T z roku 1968. Pod kapotou tak nalezneme dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový plochý šestiválec, což je oproti atmosferickému modelu R zřejmě největší rozdíl.
Díky použitému motoru nabídne Carrera T výkon úctyhodných 370 koní a točivý moment 450 Nm. Samozřejmostí je možnost volby mezi manuální převodovkou a automatickou PDK převodovkou. S manuálem zvládne Carrera T akceleraci z 0 na 96 km/h za 4.3 sekundy a maximální rychlost se dostane na hranici 292 km/h. S použitím PDK převodovky proběhne akcelerace za rovné 4 sekundy, ovšem maximální rychlost se posune směrem dolů na rovných 290 km/h.
Pro lepší požitek z řízení nabídne vůz také mechanický samosvorný diferenciál, sportovní podvozek PASM a nechybí ani možnost připlatit si za natáčení zadních kol.
Carrera T se bude od klasické Carrery rozpoznávat na první pohled těžko, neboť její upravený bodykit není nikterak výrazný. Nicméně nápovědou by měly být černé grafické doplňky na exteriéru s logem Carrera T, specifické čalounění sportovně zaměřeného interiéru, látková madla na dveřích nebo absence autorádia. Spolu s některými na první pohled chybějícími prvky interiéru zmizela také značná část zvukové izolace, díky čemuž se podařil odlehčit vůz na hmotnost 1 425 kg.
A cena? Jak už to u vozů zaměřených na radost za volantem bývá, není nikterak nízká. Samozřejmě stále se jedná o méně, než kolik zaplatíte za model 911 R, ovšem 107 533 Euro, tedy cca 2,76 milionu korun, zkrátka nejsou malé peníze.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).