Nové Porsche 911 Carrera T: Konečně puristický model pro masy?

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T, foto: Porsche
Antonín Marek , AutoRoad.cz 23. října 2017 10:05
Sdílej:

Porsche opravdu dodrželo svůj slib a po nekonečném čekání představilo model, který je zaměřen na skutečné nadšence do řízení. Nové Porsche 911 Carrera T se tak může směle označovat za 911 R pro masy.

Když se před lety objevil model 911 R, okamžitě dostal nálepku vozu pro zapálené nadšence, který vám vykouzlí úsměv už jen svou existencí. Pro mnoho lidí však bylo zklamáním, že se tento model nedostal mezi širší veřejnost a byl omezen na velmi limitovanou sérii, díky čemuž cena na trhu raketově rostla a stále roste.

Model 911 Carrera T (Touring) ale tuhle křivdu vcelku rychle napravuje, neboť svými parametry je takovým nízkorozpočtovým a relativně dostupným modelem 911 R pro širší veřejnost. Inspiraci k tomuto modelu hledala automobilka relativně daleko ve svých kořenech, konkrétně až u modelu 911 T z roku 1968. Pod kapotou tak nalezneme dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový plochý šestiválec, což je oproti atmosferickému modelu R zřejmě největší rozdíl.

Díky použitému motoru nabídne Carrera T výkon úctyhodných 370 koní a točivý moment 450 Nm. Samozřejmostí je možnost volby mezi manuální převodovkou a automatickou PDK převodovkou. S manuálem zvládne Carrera T akceleraci z 0 na 96 km/h za 4.3 sekundy a maximální rychlost se dostane na hranici 292 km/h. S použitím PDK převodovky proběhne akcelerace za rovné 4 sekundy, ovšem maximální rychlost se posune směrem dolů na rovných 290 km/h.

Pro lepší požitek z řízení nabídne vůz také mechanický samosvorný diferenciál, sportovní podvozek PASM a nechybí ani možnost připlatit si za natáčení zadních kol.

Carrera T se bude od klasické Carrery rozpoznávat na první pohled těžko, neboť její upravený bodykit není nikterak výrazný. Nicméně nápovědou by měly být černé grafické doplňky na exteriéru s logem Carrera T, specifické čalounění sportovně zaměřeného interiéru, látková madla na dveřích nebo absence autorádia. Spolu s některými na první pohled chybějícími prvky interiéru zmizela také značná část zvukové izolace, díky čemuž se podařil odlehčit vůz na hmotnost 1 425 kg.

A cena? Jak už to u vozů zaměřených na radost za volantem bývá, není nikterak nízká. Samozřejmě stále se jedná o méně, než kolik zaplatíte za model 911 R, ovšem 107 533 Euro, tedy cca 2,76 milionu korun, zkrátka nejsou malé peníze.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.