Porsche opravdu dodrželo svůj slib a po nekonečném čekání představilo model, který je zaměřen na skutečné nadšence do řízení. Nové Porsche 911 Carrera T se tak může směle označovat za 911 R pro masy.
Když se před lety objevil model 911 R, okamžitě dostal nálepku vozu pro zapálené nadšence, který vám vykouzlí úsměv už jen svou existencí. Pro mnoho lidí však bylo zklamáním, že se tento model nedostal mezi širší veřejnost a byl omezen na velmi limitovanou sérii, díky čemuž cena na trhu raketově rostla a stále roste.
Model 911 Carrera T (Touring) ale tuhle křivdu vcelku rychle napravuje, neboť svými parametry je takovým nízkorozpočtovým a relativně dostupným modelem 911 R pro širší veřejnost. Inspiraci k tomuto modelu hledala automobilka relativně daleko ve svých kořenech, konkrétně až u modelu 911 T z roku 1968. Pod kapotou tak nalezneme dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový plochý šestiválec, což je oproti atmosferickému modelu R zřejmě největší rozdíl.
Díky použitému motoru nabídne Carrera T výkon úctyhodných 370 koní a točivý moment 450 Nm. Samozřejmostí je možnost volby mezi manuální převodovkou a automatickou PDK převodovkou. S manuálem zvládne Carrera T akceleraci z 0 na 96 km/h za 4.3 sekundy a maximální rychlost se dostane na hranici 292 km/h. S použitím PDK převodovky proběhne akcelerace za rovné 4 sekundy, ovšem maximální rychlost se posune směrem dolů na rovných 290 km/h.
Pro lepší požitek z řízení nabídne vůz také mechanický samosvorný diferenciál, sportovní podvozek PASM a nechybí ani možnost připlatit si za natáčení zadních kol.
Carrera T se bude od klasické Carrery rozpoznávat na první pohled těžko, neboť její upravený bodykit není nikterak výrazný. Nicméně nápovědou by měly být černé grafické doplňky na exteriéru s logem Carrera T, specifické čalounění sportovně zaměřeného interiéru, látková madla na dveřích nebo absence autorádia. Spolu s některými na první pohled chybějícími prvky interiéru zmizela také značná část zvukové izolace, díky čemuž se podařil odlehčit vůz na hmotnost 1 425 kg.
A cena? Jak už to u vozů zaměřených na radost za volantem bývá, není nikterak nízká. Samozřejmě stále se jedná o méně, než kolik zaplatíte za model 911 R, ovšem 107 533 Euro, tedy cca 2,76 milionu korun, zkrátka nejsou malé peníze.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.