Porsche opravdu dodrželo svůj slib a po nekonečném čekání představilo model, který je zaměřen na skutečné nadšence do řízení. Nové Porsche 911 Carrera T se tak může směle označovat za 911 R pro masy.
Když se před lety objevil model 911 R, okamžitě dostal nálepku vozu pro zapálené nadšence, který vám vykouzlí úsměv už jen svou existencí. Pro mnoho lidí však bylo zklamáním, že se tento model nedostal mezi širší veřejnost a byl omezen na velmi limitovanou sérii, díky čemuž cena na trhu raketově rostla a stále roste.
Model 911 Carrera T (Touring) ale tuhle křivdu vcelku rychle napravuje, neboť svými parametry je takovým nízkorozpočtovým a relativně dostupným modelem 911 R pro širší veřejnost. Inspiraci k tomuto modelu hledala automobilka relativně daleko ve svých kořenech, konkrétně až u modelu 911 T z roku 1968. Pod kapotou tak nalezneme dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový plochý šestiválec, což je oproti atmosferickému modelu R zřejmě největší rozdíl.
Díky použitému motoru nabídne Carrera T výkon úctyhodných 370 koní a točivý moment 450 Nm. Samozřejmostí je možnost volby mezi manuální převodovkou a automatickou PDK převodovkou. S manuálem zvládne Carrera T akceleraci z 0 na 96 km/h za 4.3 sekundy a maximální rychlost se dostane na hranici 292 km/h. S použitím PDK převodovky proběhne akcelerace za rovné 4 sekundy, ovšem maximální rychlost se posune směrem dolů na rovných 290 km/h.
Pro lepší požitek z řízení nabídne vůz také mechanický samosvorný diferenciál, sportovní podvozek PASM a nechybí ani možnost připlatit si za natáčení zadních kol.
Carrera T se bude od klasické Carrery rozpoznávat na první pohled těžko, neboť její upravený bodykit není nikterak výrazný. Nicméně nápovědou by měly být černé grafické doplňky na exteriéru s logem Carrera T, specifické čalounění sportovně zaměřeného interiéru, látková madla na dveřích nebo absence autorádia. Spolu s některými na první pohled chybějícími prvky interiéru zmizela také značná část zvukové izolace, díky čemuž se podařil odlehčit vůz na hmotnost 1 425 kg.
A cena? Jak už to u vozů zaměřených na radost za volantem bývá, není nikterak nízká. Samozřejmě stále se jedná o méně, než kolik zaplatíte za model 911 R, ovšem 107 533 Euro, tedy cca 2,76 milionu korun, zkrátka nejsou malé peníze.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?