Volkswagen nyní nabízí na českém trhu všechny verze modelové řady Amarok. Zákazníci si tak mohou objednávat také vstupní verzi třílitrového šestiválce TDI o výkonu 120 kW. Amarok Trendline s tímto motorem lze pořídit za 863 983 Kč s DPH. K dispozici jsou rovněž speciální edice Aventura a Canyon, jejichž řady rozšíří v prvním čtvrtletí 2018 neméně exkluzivní Dark Label.
„Suverénní Volkswagen Amarok vstupuje do roku 2018 v plné síle,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Jedinečný pick-up ve svém segmentu, poháněný šestiválcovým turbodieselem, lze nyní pořídit ještě výhodněji díky nové vstupní verzi Trendline s výkonem 120 kW, která je svou mimořádnou robustností předurčena zejména pro nekompromisní pracovní nasazení. Zákazníci mají i nadále na výběr také lifestylově orientované speciální modely Aventura a Canyon, k nimž v prvním čtvrtletí přibude navíc Dark Label, který měl výstavní premiéru v září na IAA ve Frankfurtu.“
Vstupní verze modelové řady Volkswagen Amarok je poháněna nejnovější generací motoru V6 3.0 TDI, který je v tomto případě vyladěn na nejvyšší výkon 120 kW (163 k). Maximální točivý moment 450 N.m je k dispozici od pouhých 1250 otáček za minutu. Točivý moment přenáší výhradně šestistupňová manuální převodovka. Zákazníci budou mít na výběr nejen pohon zadních kol, ale také připojitelný pohon všech kol 4MOTION. Amarok Trendline si tak poradí i s nejnáročnějšími pracovními úkoly mimo zpevněné cesty. Spotřebu paliva snižuje soubor opatření pro ještě hospodárnější jízdu s označením BlueMotion Technology, který zahrnuje systém start-stop, rekuperaci kinetické energie při brzdění vozu a pneumatiky s optimalizovaným valivým odporem.
Nový Volkswagen Amarok je nyní nabízen se třemi výkonovými variantami motoru V6 TDI 3,0 litru: 120 kW (163 k), 150 kW (204 k) a 165 kW (224 k). Funkce krátkodobého zvýšení plnicího tlaku zvyšuje výkon motoru V6 TDI/165 kW v závislosti na jízdní situaci o dalších 15 kW (20 k). Všechny výkonové stupně splňují emisní normu EU6.
Amarok s délkou 5,25 metru a šířkou 2,23 metru včetně vnějších zpětných zrcátek splňuje vše, co zákazníci očekávají od klasického pick-upu. Ve čtyřdveřové kabině nalezne pohodlí až pět osob a za kabinou se nachází otevřená ložná plocha 2,52 m2, na níž lze naložit europaletu napříč. V závislosti na variantě přesahuje užitečná hmotnost hranici jedné tuny. Některé varianty šestiválcového pick-upu si poradí i s přívěsem o hmotnosti až 3,5 tuny.
Cena nové verze Amarok Trendline na českém trhu byla stanovena na 714 035 Kč bez DPH (863 983 Kč s DPH). Nový motor V6 TDI o výkonu 120 kW je k dispozici také pro výbavovou linii Comfortline za 752 344 Kč bez DPH (910 336 Kč s DPH).
V prvním čtvrtletí roku 2018 rozšíří nabídku limitovaná speciální edice Amarok Dark Label, vycházející z výbavové linie Amarok Comfortline. Dark Label s individualizovaným exteriérem a interiérem osloví individualisty zaměřené na design, kteří nechtějí postrádat výhody skutečného terénního vozidla. Stylově vytříbený vzhled umocňují tmavé doplňky, mezi něž patří mimo jiné černé ochranné rámy v oblasti prahů, matně černý stylový rám nad ložnou plochou za kabinou, lakované chromované lišty na masce chladiče a 18“ kola „Rawson“ z lehké slitiny. Amarok Dark Label bude k dispozici s motory V6 TDI o výkonu 120 kW nebo 150 kW.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?