Volkswagen nyní nabízí na českém trhu všechny verze modelové řady Amarok. Zákazníci si tak mohou objednávat také vstupní verzi třílitrového šestiválce TDI o výkonu 120 kW. Amarok Trendline s tímto motorem lze pořídit za 863 983 Kč s DPH. K dispozici jsou rovněž speciální edice Aventura a Canyon, jejichž řady rozšíří v prvním čtvrtletí 2018 neméně exkluzivní Dark Label.
„Suverénní Volkswagen Amarok vstupuje do roku 2018 v plné síle,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Jedinečný pick-up ve svém segmentu, poháněný šestiválcovým turbodieselem, lze nyní pořídit ještě výhodněji díky nové vstupní verzi Trendline s výkonem 120 kW, která je svou mimořádnou robustností předurčena zejména pro nekompromisní pracovní nasazení. Zákazníci mají i nadále na výběr také lifestylově orientované speciální modely Aventura a Canyon, k nimž v prvním čtvrtletí přibude navíc Dark Label, který měl výstavní premiéru v září na IAA ve Frankfurtu.“
Vstupní verze modelové řady Volkswagen Amarok je poháněna nejnovější generací motoru V6 3.0 TDI, který je v tomto případě vyladěn na nejvyšší výkon 120 kW (163 k). Maximální točivý moment 450 N.m je k dispozici od pouhých 1250 otáček za minutu. Točivý moment přenáší výhradně šestistupňová manuální převodovka. Zákazníci budou mít na výběr nejen pohon zadních kol, ale také připojitelný pohon všech kol 4MOTION. Amarok Trendline si tak poradí i s nejnáročnějšími pracovními úkoly mimo zpevněné cesty. Spotřebu paliva snižuje soubor opatření pro ještě hospodárnější jízdu s označením BlueMotion Technology, který zahrnuje systém start-stop, rekuperaci kinetické energie při brzdění vozu a pneumatiky s optimalizovaným valivým odporem.
Nový Volkswagen Amarok je nyní nabízen se třemi výkonovými variantami motoru V6 TDI 3,0 litru: 120 kW (163 k), 150 kW (204 k) a 165 kW (224 k). Funkce krátkodobého zvýšení plnicího tlaku zvyšuje výkon motoru V6 TDI/165 kW v závislosti na jízdní situaci o dalších 15 kW (20 k). Všechny výkonové stupně splňují emisní normu EU6.
Amarok s délkou 5,25 metru a šířkou 2,23 metru včetně vnějších zpětných zrcátek splňuje vše, co zákazníci očekávají od klasického pick-upu. Ve čtyřdveřové kabině nalezne pohodlí až pět osob a za kabinou se nachází otevřená ložná plocha 2,52 m2, na níž lze naložit europaletu napříč. V závislosti na variantě přesahuje užitečná hmotnost hranici jedné tuny. Některé varianty šestiválcového pick-upu si poradí i s přívěsem o hmotnosti až 3,5 tuny.
Cena nové verze Amarok Trendline na českém trhu byla stanovena na 714 035 Kč bez DPH (863 983 Kč s DPH). Nový motor V6 TDI o výkonu 120 kW je k dispozici také pro výbavovou linii Comfortline za 752 344 Kč bez DPH (910 336 Kč s DPH).
V prvním čtvrtletí roku 2018 rozšíří nabídku limitovaná speciální edice Amarok Dark Label, vycházející z výbavové linie Amarok Comfortline. Dark Label s individualizovaným exteriérem a interiérem osloví individualisty zaměřené na design, kteří nechtějí postrádat výhody skutečného terénního vozidla. Stylově vytříbený vzhled umocňují tmavé doplňky, mezi něž patří mimo jiné černé ochranné rámy v oblasti prahů, matně černý stylový rám nad ložnou plochou za kabinou, lakované chromované lišty na masce chladiče a 18“ kola „Rawson“ z lehké slitiny. Amarok Dark Label bude k dispozici s motory V6 TDI o výkonu 120 kW nebo 150 kW.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.