Automobilka Nissan láká na tokijský autosalon siluetou neznámého konceptu, o němž prakticky nic nevíme. Svými tvary sice připomíná crossover a mohlo by se jednat o slibované elektrické SUV postavené na platformě LEAFu, ovšem na jakékoliv je ještě příliš brzy.
O samotném konceptu nám toho uveřejněné video příliš neříká, neboť obrysy karoserie jsou vidět pouhých pár vteřin. Hned poté ale následuje záplava informací o technologické vyspělosti vozu a hlavně různé náznaky upozorňující na schopnost plně autonomní jízdy.
Chce nám snad Nissan naznačit, že je tomuto snu mnohých vizionářů na dosah ruky? Alespoň dle fráze "Autonomous Drive Recommended" (doporučení autonomního řízení) to tak totiž vypadá. Z jiných záběrů pak vyplývá, že auta by měla být schopna mezi sebou i komunikovat. S čím konkrétním Nissan přijde se ale dozvíme až na autosalonu v Tokiu který se bude konat 25.října tohoto roku.
Do té doby můžeme přemítat alespoň nad podobou vyobrazeného konceptu, jehož tvary jsou přinejmenším zvláštní. Přední maska je ostře useknutá, kapota je poměrně krátká a takřka navazuje na čelní sklo, které má velice pozvolný sklon a doslova volně přechází ve střechu. V zadní části pak dochází k dalšímu extrému, kterým je poměrně ostře tvarované víko kufru a zadní nárazník.
Úplně nevíme co si o tomto konceptu myslet, ovšem přesně to nejspíš Nissan chtěl. Každý kdo video uvidí nad ním totiž bude alespoň chvíli přemítat a ptát se sám sebe, co jen si to pro nás Nissan nachystal.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.