Automobilka Nissan láká na tokijský autosalon siluetou neznámého konceptu, o němž prakticky nic nevíme. Svými tvary sice připomíná crossover a mohlo by se jednat o slibované elektrické SUV postavené na platformě LEAFu, ovšem na jakékoliv je ještě příliš brzy.
O samotném konceptu nám toho uveřejněné video příliš neříká, neboť obrysy karoserie jsou vidět pouhých pár vteřin. Hned poté ale následuje záplava informací o technologické vyspělosti vozu a hlavně různé náznaky upozorňující na schopnost plně autonomní jízdy.
Chce nám snad Nissan naznačit, že je tomuto snu mnohých vizionářů na dosah ruky? Alespoň dle fráze "Autonomous Drive Recommended" (doporučení autonomního řízení) to tak totiž vypadá. Z jiných záběrů pak vyplývá, že auta by měla být schopna mezi sebou i komunikovat. S čím konkrétním Nissan přijde se ale dozvíme až na autosalonu v Tokiu který se bude konat 25.října tohoto roku.
Do té doby můžeme přemítat alespoň nad podobou vyobrazeného konceptu, jehož tvary jsou přinejmenším zvláštní. Přední maska je ostře useknutá, kapota je poměrně krátká a takřka navazuje na čelní sklo, které má velice pozvolný sklon a doslova volně přechází ve střechu. V zadní části pak dochází k dalšímu extrému, kterým je poměrně ostře tvarované víko kufru a zadní nárazník.
Úplně nevíme co si o tomto konceptu myslet, ovšem přesně to nejspíš Nissan chtěl. Každý kdo video uvidí nad ním totiž bude alespoň chvíli přemítat a ptát se sám sebe, co jen si to pro nás Nissan nachystal.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.