Automobilka Nissan láká na tokijský autosalon siluetou neznámého konceptu, o němž prakticky nic nevíme. Svými tvary sice připomíná crossover a mohlo by se jednat o slibované elektrické SUV postavené na platformě LEAFu, ovšem na jakékoliv je ještě příliš brzy.
O samotném konceptu nám toho uveřejněné video příliš neříká, neboť obrysy karoserie jsou vidět pouhých pár vteřin. Hned poté ale následuje záplava informací o technologické vyspělosti vozu a hlavně různé náznaky upozorňující na schopnost plně autonomní jízdy.
Chce nám snad Nissan naznačit, že je tomuto snu mnohých vizionářů na dosah ruky? Alespoň dle fráze "Autonomous Drive Recommended" (doporučení autonomního řízení) to tak totiž vypadá. Z jiných záběrů pak vyplývá, že auta by měla být schopna mezi sebou i komunikovat. S čím konkrétním Nissan přijde se ale dozvíme až na autosalonu v Tokiu který se bude konat 25.října tohoto roku.
Do té doby můžeme přemítat alespoň nad podobou vyobrazeného konceptu, jehož tvary jsou přinejmenším zvláštní. Přední maska je ostře useknutá, kapota je poměrně krátká a takřka navazuje na čelní sklo, které má velice pozvolný sklon a doslova volně přechází ve střechu. V zadní části pak dochází k dalšímu extrému, kterým je poměrně ostře tvarované víko kufru a zadní nárazník.
Úplně nevíme co si o tomto konceptu myslet, ovšem přesně to nejspíš Nissan chtěl. Každý kdo video uvidí nad ním totiž bude alespoň chvíli přemítat a ptát se sám sebe, co jen si to pro nás Nissan nachystal.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?