Nissan v Evropě odhalil nový LEAF, další evoluční stadium světově nejprodávanějšího elektromobilu s nulovými emisemi. Tento zcela nový model, ztělesňující firemní vizi Inteligentní mobility Nissan, se dočkal nového provedení, které nabízí delší dojezd, dynamický design, vyspělé jízdní asistenční technologie a rozšířenou konektivitu.
Philippe Saillard, generální ředitel prodeje a marketingu společnosti Nissan Europe, u příležitosti oficiálního uvedení nového Nissanu LEAF na evropský trh na akci Nissan Futures 3.0 v norském Oslu uvedl: „Zcela nový LEAF je nejvyspělejším a cenově nejdostupnějším 100% elektromobilem na světě. Je ikonou vize Inteligentní mobility Nissan, naší vize pro budoucnost. Tento vůz přináší větší potěšení a vzrušení z jízdy a větší pocit propojení než jakýkoli jiný sériově vyráběný elektromobil v historii. Je jednoduše úžasný.“
Nový Nissan LEAF nabízí delší dojezd 378 km (NEDC) na jedno nabití a umožňuje řidičům užívat si delší cestování propojené rozšířenou evropskou sítí rychlonabíjecích stanic CHAdeMO. Nové elektrické hnací ústrojí navíc poskytuje výkon 110 kW a točivý moment 320 Nm pro větší akceleraci a potěšení z jízdy.
LEAF je také plný moderních technologií, včetně vyspělého systému podpory řidiče ProPILOT pro bezpečnější a pohodlnější jízdu. To zahrnuje inteligentní tempomat a inteligentní systém upozornění na opuštění jízdního pruhu, díky němuž řidič pozná, že systém citlivě navádí vůz zpět do středu jízdního pruhu, pokud vůz začíná vybočovat. Důležité však je, že je zcela snadné převzít kontrolu nad systémem zpět. Tento systém řidiči jen pomáhá a neupírá mu řízení.
Systém ProPILOT je navíc vybaven funkcí autonomní jízdy v dopravní zácpě (Traffic Jam Pilot), která umožňuje novému LEAFu automaticky zpomalit, pokud při jízdě v jednom pruhu dojde k dopravní zácpě, a zastavit, když se provoz zcela zastaví. Když se provoz obnoví, systém automaticky nastartuje a vůz následuje vozidlo vpředu. K dispozici je také systém ProPILOT Park umožňující zcela autonomní parkování jediným dotykem tlačítka.
Revoluční technologie e-Pedal, použitá v novém Nissanu LEAF, mění způsob ovládání vozu a umožňuje řidiči startovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavit jednoduchým zvyšováním nebo snižováním tlaku vyvíjeného na akcelerační pedál. Když je akcelerační pedál zcela uvolněný, automaticky se aktivuje hydraulika a mechanické brzdy, které postupně vůz uvedou až do úplného klidu a využijí energii brzdění k dobití baterie. Vůz pak stojí na místě, i v příkrém svahu, dokud řidič opět nesešlápne akcelerační pedál. Řízení ještě nikdy nebylo tak bezproblémové.
Nový Nissan LEAF není jen elektromobil
Přesto je nový Nissan LEAF také mnohem více než jen 100% elektromobil. Jde o mobilní napájecí jednotku s unikátním obousměrným napájením. To znamená, že při připojení doma či v kanceláři dokáže vracet energii zpět. Dokonce díky inovativní technologií Nissanu Vehicle to Grid dokáže vracet nadbytečnou energii k doplnění a stabilizaci místní energetické sítě.
Stylový zvenčí i uvnitř
Na novém Nissanu LEAF vás nezaujmou jen vyspělé technologie. Díky svému štíhlému profilu, elegantnímu a dynamickému vzhledu a vynikajícím aerodynamickým vlastnostem je pro evropské zákazníky atraktivnější. Každý, kdo zná designový jazyk Nissanu, rozpozná jeho charakteristické světlomety ve tvaru bumerangu, motiv ve tvaru na čelní masce, mřížku chladiče s hladkým povrchem v průhledné modré barvě a modré lemování zadního nárazníku.
LEAF také dostal zcela přepracovaný interiér, který se soustředí na řidiče a kombinuje chytré využití prostoru s optimální funkčností. Přední panel ve tvaru křídla kluzáku a výrazně modré prošívání sedadel, palubní desky a volantu vytvářejí uvolněnou atmosféru a dojem čistoty. Nový sedmipalcový barevný displej (TFT) nabízí klíčové funkce, jako je technologie Safety Shield, ukazatel nabití a informace z audiosystému a navigačního systému. Byly integrovány také aplikace Apple CarPlay a Android Auto, které rozšiřují možnosti připojení.
Unikátní verze při příležitosti uvedení na trh
Na oslavu uvedení zcela nové 2. generace vozu Nissan LEAF na evropský trh je od dnešního dne v prodeji unikátní verze: limitovaná edice nového vozu LEAF 2.ZERO. Tato verze je prvním modelem v Evropě, který bude vybaven technologií Nissan ProPILOT přinášející maximální jistotu a pohodlí jízdy. První vozy budou dodávány od začátku roku 2018 za 990 000 Kč.
Nissan Leaf 2. Generace Elektromotor: Maximální výkon 110 kW (150 k) Maximální točivý moment 320 Nm Baterie Lithium-iontová, 40 kWh Výkony: Dojezdová vzdálenost 378 km dle NEDC Doba nabíjení16 hodin (3 kW) - domácí zásuvka
8 hodin (6 kW)
5,5 hodin ( nová nabíječka o výkonu 7 kW)
Doba nabíjení do 80 % kapacity (rychlonabíjení)40 minut (50 kW)
Nissan ČR
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.