Nový Nissan LEAF byl oficiálně uveden na evropský trh, co říkáte na jeho cenu?

Zcela nový elektrický Nissan Leaf
Zcela nový elektrický Nissan Leaf, foto: Nissan
Antonín Marek , AutoRoad.cz 3. října 2017 09:37
Sdílej:

Nissan v Evropě odhalil nový LEAF, další evoluční stadium světově nejprodávanějšího elektromobilu s nulovými emisemi. Tento zcela nový model, ztělesňující firemní vizi Inteligentní mobility Nissan, se dočkal nového provedení, které nabízí delší dojezd, dynamický design, vyspělé jízdní asistenční technologie a rozšířenou konektivitu.

Philippe Saillard, generální ředitel prodeje a marketingu společnosti Nissan Europe, u příležitosti oficiálního uvedení nového Nissanu LEAF na evropský trh na akci Nissan Futures 3.0 v norském Oslu uvedl: „Zcela nový LEAF je nejvyspělejším a cenově nejdostupnějším 100% elektromobilem na světě. Je ikonou vize Inteligentní mobility Nissan, naší vize pro budoucnost. Tento vůz přináší větší potěšení a vzrušení z jízdy a větší pocit propojení než jakýkoli jiný sériově vyráběný elektromobil v historii. Je jednoduše úžasný.“

Nový Nissan LEAF nabízí delší dojezd 378 km (NEDC) na jedno nabití a umožňuje řidičům užívat si delší cestování propojené rozšířenou evropskou sítí rychlonabíjecích stanic CHAdeMO. Nové elektrické hnací ústrojí navíc poskytuje výkon 110 kW a točivý moment 320 Nm pro větší akceleraci a potěšení z jízdy.

LEAF je také plný moderních technologií, včetně vyspělého systému podpory řidiče ProPILOT pro bezpečnější a pohodlnější jízdu. To zahrnuje inteligentní tempomat a inteligentní systém upozornění na opuštění jízdního pruhu, díky němuž řidič pozná, že systém citlivě navádí vůz zpět do středu jízdního pruhu, pokud vůz začíná vybočovat. Důležité však je, že je zcela snadné převzít kontrolu nad systémem zpět. Tento systém řidiči jen pomáhá a neupírá mu řízení.

Systém ProPILOT je navíc vybaven funkcí autonomní jízdy v dopravní zácpě (Traffic Jam Pilot), která umožňuje novému LEAFu automaticky zpomalit, pokud při jízdě v jednom pruhu dojde k dopravní zácpě, a zastavit, když se provoz zcela zastaví. Když se provoz obnoví, systém automaticky nastartuje a vůz následuje vozidlo vpředu. K dispozici je také systém ProPILOT Park umožňující zcela autonomní parkování jediným dotykem tlačítka.

Revoluční technologie e-Pedal, použitá v novém Nissanu LEAF, mění způsob ovládání vozu a umožňuje řidiči startovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavit jednoduchým zvyšováním nebo snižováním tlaku vyvíjeného na akcelerační pedál. Když je akcelerační pedál zcela uvolněný, automaticky se aktivuje hydraulika a mechanické brzdy, které postupně vůz uvedou až do úplného klidu a využijí energii brzdění k dobití baterie. Vůz pak stojí na místě, i v příkrém svahu, dokud řidič opět nesešlápne akcelerační pedál. Řízení ještě nikdy nebylo tak bezproblémové.

Nový Nissan LEAF není jen elektromobil

Přesto je nový Nissan LEAF také mnohem více než jen 100% elektromobil. Jde o mobilní napájecí jednotku s unikátním obousměrným napájením. To znamená, že při připojení doma či v kanceláři dokáže vracet energii zpět. Dokonce díky inovativní technologií Nissanu Vehicle to Grid dokáže vracet nadbytečnou energii k doplnění a stabilizaci místní energetické sítě.

Stylový zvenčí i uvnitř

Na novém Nissanu LEAF vás nezaujmou jen vyspělé technologie. Díky svému štíhlému profilu, elegantnímu a dynamickému vzhledu a vynikajícím aerodynamickým vlastnostem je pro evropské zákazníky atraktivnější. Každý, kdo zná designový jazyk Nissanu, rozpozná jeho charakteristické světlomety ve tvaru bumerangu, motiv ve tvaru na čelní masce, mřížku chladiče s hladkým povrchem v průhledné modré barvě a modré lemování zadního nárazníku.

LEAF také dostal zcela přepracovaný interiér, který se soustředí na řidiče a kombinuje chytré využití prostoru s optimální funkčností. Přední panel ve tvaru křídla kluzáku a výrazně modré prošívání sedadel, palubní desky a volantu vytvářejí uvolněnou atmosféru a dojem čistoty. Nový sedmipalcový barevný displej (TFT) nabízí klíčové funkce, jako je technologie Safety Shield, ukazatel nabití a informace z audiosystému a navigačního systému. Byly integrovány také aplikace Apple CarPlay a Android Auto, které rozšiřují možnosti připojení.

Unikátní verze při příležitosti uvedení na trh

Na oslavu uvedení zcela nové 2. generace vozu Nissan LEAF na evropský trh je od dnešního dne v prodeji unikátní verze: limitovaná edice nového vozu LEAF 2.ZERO. Tato verze je prvním modelem v Evropě, který bude vybaven technologií Nissan ProPILOT přinášející maximální jistotu a pohodlí jízdy. První vozy budou dodávány od začátku roku 2018 za 990 000 Kč.

Nissan Leaf 2. Generace Elektromotor: Maximální výkon 110 kW (150 k) Maximální točivý moment 320 Nm Baterie Lithium-iontová, 40 kWh Výkony: Dojezdová vzdálenost 378 km dle NEDC Doba nabíjení

16 hodin (3 kW) - domácí zásuvka

8 hodin (6 kW)

5,5 hodin ( nová nabíječka o výkonu 7 kW)

Doba nabíjení do 80 % kapacity (rychlonabíjení)

40 minut (50 kW)

Nissan ČR

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.