Nissan v Evropě odhalil nový LEAF, další evoluční stadium světově nejprodávanějšího elektromobilu s nulovými emisemi. Tento zcela nový model, ztělesňující firemní vizi Inteligentní mobility Nissan, se dočkal nového provedení, které nabízí delší dojezd, dynamický design, vyspělé jízdní asistenční technologie a rozšířenou konektivitu.
Philippe Saillard, generální ředitel prodeje a marketingu společnosti Nissan Europe, u příležitosti oficiálního uvedení nového Nissanu LEAF na evropský trh na akci Nissan Futures 3.0 v norském Oslu uvedl: „Zcela nový LEAF je nejvyspělejším a cenově nejdostupnějším 100% elektromobilem na světě. Je ikonou vize Inteligentní mobility Nissan, naší vize pro budoucnost. Tento vůz přináší větší potěšení a vzrušení z jízdy a větší pocit propojení než jakýkoli jiný sériově vyráběný elektromobil v historii. Je jednoduše úžasný.“
Nový Nissan LEAF nabízí delší dojezd 378 km (NEDC) na jedno nabití a umožňuje řidičům užívat si delší cestování propojené rozšířenou evropskou sítí rychlonabíjecích stanic CHAdeMO. Nové elektrické hnací ústrojí navíc poskytuje výkon 110 kW a točivý moment 320 Nm pro větší akceleraci a potěšení z jízdy.
LEAF je také plný moderních technologií, včetně vyspělého systému podpory řidiče ProPILOT pro bezpečnější a pohodlnější jízdu. To zahrnuje inteligentní tempomat a inteligentní systém upozornění na opuštění jízdního pruhu, díky němuž řidič pozná, že systém citlivě navádí vůz zpět do středu jízdního pruhu, pokud vůz začíná vybočovat. Důležité však je, že je zcela snadné převzít kontrolu nad systémem zpět. Tento systém řidiči jen pomáhá a neupírá mu řízení.
Systém ProPILOT je navíc vybaven funkcí autonomní jízdy v dopravní zácpě (Traffic Jam Pilot), která umožňuje novému LEAFu automaticky zpomalit, pokud při jízdě v jednom pruhu dojde k dopravní zácpě, a zastavit, když se provoz zcela zastaví. Když se provoz obnoví, systém automaticky nastartuje a vůz následuje vozidlo vpředu. K dispozici je také systém ProPILOT Park umožňující zcela autonomní parkování jediným dotykem tlačítka.
Revoluční technologie e-Pedal, použitá v novém Nissanu LEAF, mění způsob ovládání vozu a umožňuje řidiči startovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavit jednoduchým zvyšováním nebo snižováním tlaku vyvíjeného na akcelerační pedál. Když je akcelerační pedál zcela uvolněný, automaticky se aktivuje hydraulika a mechanické brzdy, které postupně vůz uvedou až do úplného klidu a využijí energii brzdění k dobití baterie. Vůz pak stojí na místě, i v příkrém svahu, dokud řidič opět nesešlápne akcelerační pedál. Řízení ještě nikdy nebylo tak bezproblémové.
Nový Nissan LEAF není jen elektromobil
Přesto je nový Nissan LEAF také mnohem více než jen 100% elektromobil. Jde o mobilní napájecí jednotku s unikátním obousměrným napájením. To znamená, že při připojení doma či v kanceláři dokáže vracet energii zpět. Dokonce díky inovativní technologií Nissanu Vehicle to Grid dokáže vracet nadbytečnou energii k doplnění a stabilizaci místní energetické sítě.
Stylový zvenčí i uvnitř
Na novém Nissanu LEAF vás nezaujmou jen vyspělé technologie. Díky svému štíhlému profilu, elegantnímu a dynamickému vzhledu a vynikajícím aerodynamickým vlastnostem je pro evropské zákazníky atraktivnější. Každý, kdo zná designový jazyk Nissanu, rozpozná jeho charakteristické světlomety ve tvaru bumerangu, motiv ve tvaru na čelní masce, mřížku chladiče s hladkým povrchem v průhledné modré barvě a modré lemování zadního nárazníku.
LEAF také dostal zcela přepracovaný interiér, který se soustředí na řidiče a kombinuje chytré využití prostoru s optimální funkčností. Přední panel ve tvaru křídla kluzáku a výrazně modré prošívání sedadel, palubní desky a volantu vytvářejí uvolněnou atmosféru a dojem čistoty. Nový sedmipalcový barevný displej (TFT) nabízí klíčové funkce, jako je technologie Safety Shield, ukazatel nabití a informace z audiosystému a navigačního systému. Byly integrovány také aplikace Apple CarPlay a Android Auto, které rozšiřují možnosti připojení.
Unikátní verze při příležitosti uvedení na trh
Na oslavu uvedení zcela nové 2. generace vozu Nissan LEAF na evropský trh je od dnešního dne v prodeji unikátní verze: limitovaná edice nového vozu LEAF 2.ZERO. Tato verze je prvním modelem v Evropě, který bude vybaven technologií Nissan ProPILOT přinášející maximální jistotu a pohodlí jízdy. První vozy budou dodávány od začátku roku 2018 za 990 000 Kč.
Nissan Leaf 2. Generace Elektromotor: Maximální výkon 110 kW (150 k) Maximální točivý moment 320 Nm Baterie Lithium-iontová, 40 kWh Výkony: Dojezdová vzdálenost 378 km dle NEDC Doba nabíjení16 hodin (3 kW) - domácí zásuvka
8 hodin (6 kW)
5,5 hodin ( nová nabíječka o výkonu 7 kW)
Doba nabíjení do 80 % kapacity (rychlonabíjení)40 minut (50 kW)
Nissan ČR
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.