Nissan v Evropě odhalil nový LEAF, další evoluční stadium světově nejprodávanějšího elektromobilu s nulovými emisemi. Tento zcela nový model, ztělesňující firemní vizi Inteligentní mobility Nissan, se dočkal nového provedení, které nabízí delší dojezd, dynamický design, vyspělé jízdní asistenční technologie a rozšířenou konektivitu.
Philippe Saillard, generální ředitel prodeje a marketingu společnosti Nissan Europe, u příležitosti oficiálního uvedení nového Nissanu LEAF na evropský trh na akci Nissan Futures 3.0 v norském Oslu uvedl: „Zcela nový LEAF je nejvyspělejším a cenově nejdostupnějším 100% elektromobilem na světě. Je ikonou vize Inteligentní mobility Nissan, naší vize pro budoucnost. Tento vůz přináší větší potěšení a vzrušení z jízdy a větší pocit propojení než jakýkoli jiný sériově vyráběný elektromobil v historii. Je jednoduše úžasný.“
Nový Nissan LEAF nabízí delší dojezd 378 km (NEDC) na jedno nabití a umožňuje řidičům užívat si delší cestování propojené rozšířenou evropskou sítí rychlonabíjecích stanic CHAdeMO. Nové elektrické hnací ústrojí navíc poskytuje výkon 110 kW a točivý moment 320 Nm pro větší akceleraci a potěšení z jízdy.
LEAF je také plný moderních technologií, včetně vyspělého systému podpory řidiče ProPILOT pro bezpečnější a pohodlnější jízdu. To zahrnuje inteligentní tempomat a inteligentní systém upozornění na opuštění jízdního pruhu, díky němuž řidič pozná, že systém citlivě navádí vůz zpět do středu jízdního pruhu, pokud vůz začíná vybočovat. Důležité však je, že je zcela snadné převzít kontrolu nad systémem zpět. Tento systém řidiči jen pomáhá a neupírá mu řízení.
Systém ProPILOT je navíc vybaven funkcí autonomní jízdy v dopravní zácpě (Traffic Jam Pilot), která umožňuje novému LEAFu automaticky zpomalit, pokud při jízdě v jednom pruhu dojde k dopravní zácpě, a zastavit, když se provoz zcela zastaví. Když se provoz obnoví, systém automaticky nastartuje a vůz následuje vozidlo vpředu. K dispozici je také systém ProPILOT Park umožňující zcela autonomní parkování jediným dotykem tlačítka.
Revoluční technologie e-Pedal, použitá v novém Nissanu LEAF, mění způsob ovládání vozu a umožňuje řidiči startovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavit jednoduchým zvyšováním nebo snižováním tlaku vyvíjeného na akcelerační pedál. Když je akcelerační pedál zcela uvolněný, automaticky se aktivuje hydraulika a mechanické brzdy, které postupně vůz uvedou až do úplného klidu a využijí energii brzdění k dobití baterie. Vůz pak stojí na místě, i v příkrém svahu, dokud řidič opět nesešlápne akcelerační pedál. Řízení ještě nikdy nebylo tak bezproblémové.
Nový Nissan LEAF není jen elektromobil
Přesto je nový Nissan LEAF také mnohem více než jen 100% elektromobil. Jde o mobilní napájecí jednotku s unikátním obousměrným napájením. To znamená, že při připojení doma či v kanceláři dokáže vracet energii zpět. Dokonce díky inovativní technologií Nissanu Vehicle to Grid dokáže vracet nadbytečnou energii k doplnění a stabilizaci místní energetické sítě.
Stylový zvenčí i uvnitř
Na novém Nissanu LEAF vás nezaujmou jen vyspělé technologie. Díky svému štíhlému profilu, elegantnímu a dynamickému vzhledu a vynikajícím aerodynamickým vlastnostem je pro evropské zákazníky atraktivnější. Každý, kdo zná designový jazyk Nissanu, rozpozná jeho charakteristické světlomety ve tvaru bumerangu, motiv ve tvaru na čelní masce, mřížku chladiče s hladkým povrchem v průhledné modré barvě a modré lemování zadního nárazníku.
LEAF také dostal zcela přepracovaný interiér, který se soustředí na řidiče a kombinuje chytré využití prostoru s optimální funkčností. Přední panel ve tvaru křídla kluzáku a výrazně modré prošívání sedadel, palubní desky a volantu vytvářejí uvolněnou atmosféru a dojem čistoty. Nový sedmipalcový barevný displej (TFT) nabízí klíčové funkce, jako je technologie Safety Shield, ukazatel nabití a informace z audiosystému a navigačního systému. Byly integrovány také aplikace Apple CarPlay a Android Auto, které rozšiřují možnosti připojení.
Unikátní verze při příležitosti uvedení na trh
Na oslavu uvedení zcela nové 2. generace vozu Nissan LEAF na evropský trh je od dnešního dne v prodeji unikátní verze: limitovaná edice nového vozu LEAF 2.ZERO. Tato verze je prvním modelem v Evropě, který bude vybaven technologií Nissan ProPILOT přinášející maximální jistotu a pohodlí jízdy. První vozy budou dodávány od začátku roku 2018 za 990 000 Kč.
Nissan Leaf 2. Generace Elektromotor: Maximální výkon 110 kW (150 k) Maximální točivý moment 320 Nm Baterie Lithium-iontová, 40 kWh Výkony: Dojezdová vzdálenost 378 km dle NEDC Doba nabíjení16 hodin (3 kW) - domácí zásuvka
8 hodin (6 kW)
5,5 hodin ( nová nabíječka o výkonu 7 kW)
Doba nabíjení do 80 % kapacity (rychlonabíjení)40 minut (50 kW)
Nissan ČR
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?