Hyundai se svým prvním závodníkem i30 N sklízí zatím samé úspěchy. Dalším milníkem, v rámci představování veřejnosti, může být účast tohoto modelu na světoznámé SEMA Show, která se uskuteční 31. října v Las Vegas.
Hyundai i30 N poprvé předvedl své kvality v květnu během náročného 24hodinového závodu na legendárním Nurburgringu. S autem se povedlo odjet 122 kol v celkové délce přesahující 1800 vyčerpávajících kilometrů, které ukázaly ambice i výdrž nového vozu.
Hyundai i30 N je prvním členem řady vysokovýkonných modelů N. Model i30 N je zcela nově vyvinutým vozem, postaveným na základě nové generace modelové řady i30, který poskytne řidiči maximální potěšení z jízdy v každodenním provozu na silnicích, i na závodním okruhu.
N bylo zrozeno v Namyangu, v globálním výzkumném a vývojovém středisku společnosti Hyundai Motor v Koreji a testováno na Nürburgringu, jednom z nejnáročnějších závodních okruhů na světě, u něhož sídlí zkušební centrum Hyundai.
„Hyundai i30 N byl vyvinut výhradně pro maximální potěšení z jízdy, které si mohou naši zákazníci užívat ve vysokovýkonném voze za dostupnou cenu,“ říká Albert Biermann, výkonný viceprezident divize pro vývoj vysokovýkonných vozů. „Díky vysokovýkonným modelům N zvýšíme atraktivitu naší značky. Naše emocionální produkty uspokojí potřeby řidičů, kteří chtějí mít úsměv na tváři při řízení svého vozu na silnici plné zatáček a při poslechu zvuku motoru. Proto měříme vysoké výkony v počtu tepů za minutu místo pouhých otáček za minutu.“
Zcela nový i30 N bude uveden na evropský trh koncem roku 2017 a je určen pro řidiče, kteří si chtějí dopřávat potěšení z řízení sportovního vozu.
O pohon se stará přeplňovaný motor o objemu 2,0 l, který poskytuje výkon až 275 k a točivý moment 353 N.m. Hnací síla je přenášena na přední kola prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?