Japonská automobilka Suzuki si vždy šla svým směrem, což je ostatně na jejich modelech dobře patrné a osobně mi to je dost sympatické. Zatímco všichni tedy upírají svou pozornost na zbytečně přerostlá SUV, jejichž prostor není ani zdaleka tak královský, Suzuki si připravilo várku líbivých městských konceptů, se kterými chce zazářit na letošním ročníku Tokio Motor Show.
Nehledejte zde ale žádnou spojitost s podobně nazvaným Scionem xB, Suzuki Xbee (čteno "Crossbi") je další z řady stylově retro vyhlížejících off-roadů, který svými rozměry strčí do kapsy kdejaké městské vozítko.Suzuki ja navíc na tyto vozy specialista, jak nám v testu dokázal kompaktní Ignis, který si také bral inspiraci z retro modelů automobilky. Koncept Xbee ovšem jakoby svým stylem trochu opisoval od Toyoty FJ Cruiser.
Tento malý koncept crossoveru, jehož základem se zřejmě stal podobně kompaktní funky model Hustler, se představí na akci "Tokyo Big Sight" rovnou ve třech provedeních: žluté Xbee, béžový Xbee Oudoor Adventure a černé Xbee Street Adventure - každý vůz přitom zdůrazňuje odlišný přístup k jinak stejnému designu.
Kromě toho Suzuki představí i zcela nový koncept futuristického elektrického off-roadu -Survivor, ovšem ten vdá na vlastním článek a tak se o něm již brzy dočtete na našich stránkách.
Dalšími exponáty na stánku Suzuki budou dva různě upravené modely Spacia Vagon, retro Kei dodávka Carry Light Tiger Ichi Concept a samozřejmě řada motocyklů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.