Japonská automobilka Suzuki si vždy šla svým směrem, což je ostatně na jejich modelech dobře patrné a osobně mi to je dost sympatické. Zatímco všichni tedy upírají svou pozornost na zbytečně přerostlá SUV, jejichž prostor není ani zdaleka tak královský, Suzuki si připravilo várku líbivých městských konceptů, se kterými chce zazářit na letošním ročníku Tokio Motor Show.
Nehledejte zde ale žádnou spojitost s podobně nazvaným Scionem xB, Suzuki Xbee (čteno "Crossbi") je další z řady stylově retro vyhlížejících off-roadů, který svými rozměry strčí do kapsy kdejaké městské vozítko.Suzuki ja navíc na tyto vozy specialista, jak nám v testu dokázal kompaktní Ignis, který si také bral inspiraci z retro modelů automobilky. Koncept Xbee ovšem jakoby svým stylem trochu opisoval od Toyoty FJ Cruiser.
Tento malý koncept crossoveru, jehož základem se zřejmě stal podobně kompaktní funky model Hustler, se představí na akci "Tokyo Big Sight" rovnou ve třech provedeních: žluté Xbee, béžový Xbee Oudoor Adventure a černé Xbee Street Adventure - každý vůz přitom zdůrazňuje odlišný přístup k jinak stejnému designu.
Kromě toho Suzuki představí i zcela nový koncept futuristického elektrického off-roadu -Survivor, ovšem ten vdá na vlastním článek a tak se o něm již brzy dočtete na našich stránkách.
Dalšími exponáty na stánku Suzuki budou dva různě upravené modely Spacia Vagon, retro Kei dodávka Carry Light Tiger Ichi Concept a samozřejmě řada motocyklů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?