Britská společnost Jaguar Land Rover již za pár let představí zcela novou rodinu automobilů, jejichž logo ponese poněkud prapodivný název Road Rover a které budou mít za cíl nabídnout zejména komfort a cestování na úrovni, podobně jako to dnes dělá Mercedes S-Class. Prvního vozu z této rodiny bychom se mohli dočkat již v roce 2020.
O této novince informoval britský motoristický web Autocar, kterému se dokonce podařilo zjistit podrobnosti o prvních chystaném modelu značky "Road Rover". Ačkoliv nevíme do jaké karoserie automobilka svůj první model ukryje, mělo by se jednat o čistě elektrickou alternativu k Mercedes-Benz S-Class, který nabídne pohon všech kol a luxusní interiér. Nepůjde ale o žádného šneka, vůz by měl nabídnout působivé zážitky z řízení i slušné výkony. spekuluje se o dojezdu až 482 km a zrychlení z 0 na 96 km/h za méně než 5 sekund.
Kromě těchto drobností se toho ale o Road Roveru příliš neví, snad jen s výjimkou toho, že oficiální představení proběhne v roce 2019 na autosalonu v Los Angeles a na trh by se měl vůz dostat již krátce na to, tedy cca v roce 2020. Kromě výše zmíněného prvního modelu bychom se ale postupem času mohli dočkat více vozů, které v sobě budou kombinovat komfort a luxus silničních automobilů s pohonem všech kol a odolností SUV Land / Range Roverů.
Mimochodem co se jména týče, název Road Rover není pro Brity úplnou novinkou, již v 50. letech vznikl experimentální vůz s tímto názvem, který měl překlenout propast mezi vozy značky Rover a Land Rover.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.