Britská společnost Jaguar Land Rover již za pár let představí zcela novou rodinu automobilů, jejichž logo ponese poněkud prapodivný název Road Rover a které budou mít za cíl nabídnout zejména komfort a cestování na úrovni, podobně jako to dnes dělá Mercedes S-Class. Prvního vozu z této rodiny bychom se mohli dočkat již v roce 2020.
O této novince informoval britský motoristický web Autocar, kterému se dokonce podařilo zjistit podrobnosti o prvních chystaném modelu značky "Road Rover". Ačkoliv nevíme do jaké karoserie automobilka svůj první model ukryje, mělo by se jednat o čistě elektrickou alternativu k Mercedes-Benz S-Class, který nabídne pohon všech kol a luxusní interiér. Nepůjde ale o žádného šneka, vůz by měl nabídnout působivé zážitky z řízení i slušné výkony. spekuluje se o dojezdu až 482 km a zrychlení z 0 na 96 km/h za méně než 5 sekund.
Kromě těchto drobností se toho ale o Road Roveru příliš neví, snad jen s výjimkou toho, že oficiální představení proběhne v roce 2019 na autosalonu v Los Angeles a na trh by se měl vůz dostat již krátce na to, tedy cca v roce 2020. Kromě výše zmíněného prvního modelu bychom se ale postupem času mohli dočkat více vozů, které v sobě budou kombinovat komfort a luxus silničních automobilů s pohonem všech kol a odolností SUV Land / Range Roverů.
Mimochodem co se jména týče, název Road Rover není pro Brity úplnou novinkou, již v 50. letech vznikl experimentální vůz s tímto názvem, který měl překlenout propast mezi vozy značky Rover a Land Rover.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?