Volvo dnes v italském Miláně konečně odhalilo dlouho očekávané kompaktní SUV XC40. Automobilce sice unikly některé záběry již před pár dny, ovšem nyní se dočkáváme kompletního odhalení v plné kráse a se všemi detaily - jak po stránce designové, tak technické, bezpečnostní nebo technologické.
Již z prvních záběrů bylo jasné, že design nového XC40 takřka přesně kopíruje design konceptu 40.1 - ale to vůbec není na škodu. Kromě toho je ale na designu nejmenšího SUV švédské automobilky vidět i silná inspirace většími modely XC60 a XC90.
Už na první pohled zaujme světelný podpis LED denního svícení zabudovaného v hlavních světlometech, nebo poměrně výrazná přední maska. Zejména mladší zákazníky pak jistě osloví nabídka 17 barevných kombinací střecha a karoserie nebo velká a výrazná kola, která elegantně vyplňují podběhy.
Interiér vozu vypadá poměrně familiérně, ani zde totiž Volvo nezapře inspiraci u větších sourozenců XC60 a XC90. Uprostřed přehledné a ergonomicky čisté palubní desky pak nalezneme 12.3" palcový TFT-Display, který byl přejat ze dvou výše jmenovaných modelů.
Volvo se také vcelku sebevědomě vychloubá zcela novým pojetím vnitřního prostoru, který by měl nabízet více prostoru pod sedačkami, ve dveřích, nebo různé výklopné háčky pro zavěšení různých batohů, kabelek či tašek. V centrální konzoli je dokonce umístěn vyjímatelný "odpadkový koš". Třešničkou na dortu je pak odkládací přihrádka na mobilní telefon, která disponuje bezdrátovým nabíjením.
Ačkoliv XC40 značně připomíná své starší bratry, toto kompaktní SUV stojí na zcela nové platformě CMA, kterou Volvo vyvíjelo se svou novou čínskou mateřskou organizací Geely. Tato platforma by se měla v dohledné stát základem pro nabídku vozů ze série 40 a dost možná se na ní objeví i několik hybridů či přímo elektromobilů.
všechny modely jsou pověstné svou bezpečnostní a jinak tomu nemá být ani v případě XC40. O pohodlné a bezpečné cestování se tak postará řada asistentů, včetně systému Pro Pilot Assist, City Safety, Run-off Road, 360° parkovací kamery a řady dalších. Podle slov samotné automobilky by nové XC40 mělo být jedním z nejlépe vybavených kompaktních prémiových SUV na trhu.
Co se pohonných jednotek týče, základem bude varianta T3 s 2.0 litrovým čtyřválcovým přeplňovaným motorem o výkonu 150 koní a s pohonem pouze přední nápravy, ke kterému si zákazníci budou moci objednat manuální i automatickou převodovku. Vyšší varianty označované T4 a T5 nabídnou ten samý motor, ovšem naladěný na vyšší výkon a pouze s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. V případě T4 se bavíme o výkonu 190 koní, vrcholná T5 nabídne 247 koní.
V nabídce se mají objevit i dvě dieselové pohonné jednotky, čtyřválce D3 s výkonem 150 koní a D4 o výkonu 190 koní. Zatímco u slabší varianty si zákazník bude moci vybrat typ pohonu i převodovky, silnější D4 nabídne pouze pohon všech kol. Další informace k motorům ale mají být teprve zveřejněny.
Tím ale nabídka motorů nekončí, dříve nebo později se tohle kompaktní Volvo dočká dalších pohonných jednotek, mezi kterými nemají chybět hybridy ani čistě elektrické verze.
Výroba kompaktního městského SUV Volva XC40 bude zahájena v prosinci tohoto roku v belgické továrně poblíž města Ghent, první zákazníci by své vozy měli obdržet začátkem příštího roku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?