Nejmenší SUV od Volva oficiálně představeno. Co nového XC40 nabízí?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. září 2017, 12:48 Google+

Volvo dnes v italském Miláně konečně odhalilo dlouho očekávané kompaktní SUV XC40. Automobilce sice unikly některé záběry již před pár dny, ovšem nyní se dočkáváme kompletního odhalení v plné kráse a se všemi detaily - jak po stránce designové, tak technické, bezpečnostní nebo technologické.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo XC40

Volvo XC40 | foto: Volvo

Sdílejte článek

Již z prvních záběrů bylo jasné, že design nového XC40 takřka přesně kopíruje design konceptu 40.1 - ale to vůbec není na škodu. Kromě toho je ale na designu nejmenšího SUV švédské automobilky vidět i silná inspirace většími modely XC60 a XC90.

Už na první pohled zaujme světelný podpis LED denního svícení zabudovaného v hlavních světlometech, nebo poměrně výrazná přední maska. Zejména mladší zákazníky pak jistě osloví nabídka 17 barevných kombinací střecha a karoserie nebo velká a výrazná kola, která elegantně vyplňují podběhy.

Interiér vozu vypadá poměrně familiérně, ani zde totiž Volvo nezapře inspiraci u větších sourozenců XC60 a XC90. Uprostřed přehledné a ergonomicky čisté palubní desky pak nalezneme 12.3" palcový TFT-Display, který byl přejat ze dvou výše jmenovaných modelů.

Volvo se také vcelku sebevědomě vychloubá zcela novým pojetím vnitřního prostoru, který by měl nabízet více prostoru pod sedačkami, ve dveřích, nebo různé výklopné háčky pro zavěšení různých batohů, kabelek či tašek. V centrální konzoli je dokonce umístěn vyjímatelný "odpadkový koš". Třešničkou na dortu je pak odkládací přihrádka na mobilní telefon, která disponuje bezdrátovým nabíjením.

Ačkoliv XC40 značně připomíná své starší bratry, toto kompaktní SUV stojí na zcela nové platformě CMA, kterou Volvo vyvíjelo se svou novou čínskou mateřskou organizací Geely. Tato platforma by se měla v dohledné stát základem pro nabídku vozů ze série 40 a dost možná se na ní objeví i několik hybridů či přímo elektromobilů.

všechny modely jsou pověstné svou bezpečnostní a jinak tomu nemá být ani v případě XC40. O pohodlné a bezpečné cestování se tak postará řada asistentů, včetně systému Pro Pilot Assist, City Safety, Run-off Road, 360° parkovací kamery a řady dalších. Podle slov samotné automobilky by nové XC40 mělo být jedním z nejlépe vybavených kompaktních prémiových SUV na trhu.

Co se pohonných jednotek týče, základem bude varianta T3 s 2.0 litrovým čtyřválcovým přeplňovaným motorem o výkonu 150 koní a s pohonem pouze přední nápravy, ke kterému si zákazníci budou moci objednat manuální i automatickou převodovku. Vyšší varianty označované T4 a T5  nabídnou ten samý motor, ovšem naladěný na vyšší výkon a pouze s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. V případě T4 se bavíme o výkonu 190 koní, vrcholná T5 nabídne 247 koní.

V nabídce se mají objevit i dvě dieselové pohonné jednotky, čtyřválce D3 s výkonem 150 koní a D4 o výkonu 190 koní. Zatímco u slabší varianty si zákazník bude moci vybrat typ pohonu i převodovky, silnější D4 nabídne pouze pohon všech kol. Další informace k motorům ale mají být teprve zveřejněny.

Tím ale nabídka motorů nekončí, dříve nebo později se tohle kompaktní Volvo dočká dalších pohonných jednotek, mezi kterými nemají chybět hybridy ani čistě elektrické verze.

Výroba kompaktního městského SUV Volva XC40 bude zahájena v prosinci tohoto roku v belgické továrně poblíž města Ghent, první zákazníci by své vozy měli obdržet začátkem příštího roku.

Vytisknout

Diskuze: Nejmenší SUV od Volva oficiálně představeno. Co nového XC40 nabízí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nová Tesla Model 3 nabídne skutečně prostorný a dobře přístupný zavazadlový prostor

Bude to stačit i českým zákazníkům? Kufr Tesly Model 3 budí rozpaky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud