Volvo dnes v italském Miláně konečně odhalilo dlouho očekávané kompaktní SUV XC40. Automobilce sice unikly některé záběry již před pár dny, ovšem nyní se dočkáváme kompletního odhalení v plné kráse a se všemi detaily - jak po stránce designové, tak technické, bezpečnostní nebo technologické.
Již z prvních záběrů bylo jasné, že design nového XC40 takřka přesně kopíruje design konceptu 40.1 - ale to vůbec není na škodu. Kromě toho je ale na designu nejmenšího SUV švédské automobilky vidět i silná inspirace většími modely XC60 a XC90.
Už na první pohled zaujme světelný podpis LED denního svícení zabudovaného v hlavních světlometech, nebo poměrně výrazná přední maska. Zejména mladší zákazníky pak jistě osloví nabídka 17 barevných kombinací střecha a karoserie nebo velká a výrazná kola, která elegantně vyplňují podběhy.
Interiér vozu vypadá poměrně familiérně, ani zde totiž Volvo nezapře inspiraci u větších sourozenců XC60 a XC90. Uprostřed přehledné a ergonomicky čisté palubní desky pak nalezneme 12.3" palcový TFT-Display, který byl přejat ze dvou výše jmenovaných modelů.
Volvo se také vcelku sebevědomě vychloubá zcela novým pojetím vnitřního prostoru, který by měl nabízet více prostoru pod sedačkami, ve dveřích, nebo různé výklopné háčky pro zavěšení různých batohů, kabelek či tašek. V centrální konzoli je dokonce umístěn vyjímatelný "odpadkový koš". Třešničkou na dortu je pak odkládací přihrádka na mobilní telefon, která disponuje bezdrátovým nabíjením.
Ačkoliv XC40 značně připomíná své starší bratry, toto kompaktní SUV stojí na zcela nové platformě CMA, kterou Volvo vyvíjelo se svou novou čínskou mateřskou organizací Geely. Tato platforma by se měla v dohledné stát základem pro nabídku vozů ze série 40 a dost možná se na ní objeví i několik hybridů či přímo elektromobilů.
všechny modely jsou pověstné svou bezpečnostní a jinak tomu nemá být ani v případě XC40. O pohodlné a bezpečné cestování se tak postará řada asistentů, včetně systému Pro Pilot Assist, City Safety, Run-off Road, 360° parkovací kamery a řady dalších. Podle slov samotné automobilky by nové XC40 mělo být jedním z nejlépe vybavených kompaktních prémiových SUV na trhu.
Co se pohonných jednotek týče, základem bude varianta T3 s 2.0 litrovým čtyřválcovým přeplňovaným motorem o výkonu 150 koní a s pohonem pouze přední nápravy, ke kterému si zákazníci budou moci objednat manuální i automatickou převodovku. Vyšší varianty označované T4 a T5 nabídnou ten samý motor, ovšem naladěný na vyšší výkon a pouze s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. V případě T4 se bavíme o výkonu 190 koní, vrcholná T5 nabídne 247 koní.
V nabídce se mají objevit i dvě dieselové pohonné jednotky, čtyřválce D3 s výkonem 150 koní a D4 o výkonu 190 koní. Zatímco u slabší varianty si zákazník bude moci vybrat typ pohonu i převodovky, silnější D4 nabídne pouze pohon všech kol. Další informace k motorům ale mají být teprve zveřejněny.
Tím ale nabídka motorů nekončí, dříve nebo později se tohle kompaktní Volvo dočká dalších pohonných jednotek, mezi kterými nemají chybět hybridy ani čistě elektrické verze.
Výroba kompaktního městského SUV Volva XC40 bude zahájena v prosinci tohoto roku v belgické továrně poblíž města Ghent, první zákazníci by své vozy měli obdržet začátkem příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.