Volvo dnes v italském Miláně konečně odhalilo dlouho očekávané kompaktní SUV XC40. Automobilce sice unikly některé záběry již před pár dny, ovšem nyní se dočkáváme kompletního odhalení v plné kráse a se všemi detaily - jak po stránce designové, tak technické, bezpečnostní nebo technologické.
Již z prvních záběrů bylo jasné, že design nového XC40 takřka přesně kopíruje design konceptu 40.1 - ale to vůbec není na škodu. Kromě toho je ale na designu nejmenšího SUV švédské automobilky vidět i silná inspirace většími modely XC60 a XC90.
Už na první pohled zaujme světelný podpis LED denního svícení zabudovaného v hlavních světlometech, nebo poměrně výrazná přední maska. Zejména mladší zákazníky pak jistě osloví nabídka 17 barevných kombinací střecha a karoserie nebo velká a výrazná kola, která elegantně vyplňují podběhy.
Interiér vozu vypadá poměrně familiérně, ani zde totiž Volvo nezapře inspiraci u větších sourozenců XC60 a XC90. Uprostřed přehledné a ergonomicky čisté palubní desky pak nalezneme 12.3" palcový TFT-Display, který byl přejat ze dvou výše jmenovaných modelů.
Volvo se také vcelku sebevědomě vychloubá zcela novým pojetím vnitřního prostoru, který by měl nabízet více prostoru pod sedačkami, ve dveřích, nebo různé výklopné háčky pro zavěšení různých batohů, kabelek či tašek. V centrální konzoli je dokonce umístěn vyjímatelný "odpadkový koš". Třešničkou na dortu je pak odkládací přihrádka na mobilní telefon, která disponuje bezdrátovým nabíjením.
Ačkoliv XC40 značně připomíná své starší bratry, toto kompaktní SUV stojí na zcela nové platformě CMA, kterou Volvo vyvíjelo se svou novou čínskou mateřskou organizací Geely. Tato platforma by se měla v dohledné stát základem pro nabídku vozů ze série 40 a dost možná se na ní objeví i několik hybridů či přímo elektromobilů.
všechny modely jsou pověstné svou bezpečnostní a jinak tomu nemá být ani v případě XC40. O pohodlné a bezpečné cestování se tak postará řada asistentů, včetně systému Pro Pilot Assist, City Safety, Run-off Road, 360° parkovací kamery a řady dalších. Podle slov samotné automobilky by nové XC40 mělo být jedním z nejlépe vybavených kompaktních prémiových SUV na trhu.
Co se pohonných jednotek týče, základem bude varianta T3 s 2.0 litrovým čtyřválcovým přeplňovaným motorem o výkonu 150 koní a s pohonem pouze přední nápravy, ke kterému si zákazníci budou moci objednat manuální i automatickou převodovku. Vyšší varianty označované T4 a T5 nabídnou ten samý motor, ovšem naladěný na vyšší výkon a pouze s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. V případě T4 se bavíme o výkonu 190 koní, vrcholná T5 nabídne 247 koní.
V nabídce se mají objevit i dvě dieselové pohonné jednotky, čtyřválce D3 s výkonem 150 koní a D4 o výkonu 190 koní. Zatímco u slabší varianty si zákazník bude moci vybrat typ pohonu i převodovky, silnější D4 nabídne pouze pohon všech kol. Další informace k motorům ale mají být teprve zveřejněny.
Tím ale nabídka motorů nekončí, dříve nebo později se tohle kompaktní Volvo dočká dalších pohonných jednotek, mezi kterými nemají chybět hybridy ani čistě elektrické verze.
Výroba kompaktního městského SUV Volva XC40 bude zahájena v prosinci tohoto roku v belgické továrně poblíž města Ghent, první zákazníci by své vozy měli obdržet začátkem příštího roku.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.