Společnost KIA MOTORS CZECH (KMCz) startuje prodej svého zcela nového kompaktního crossoveru Stonic na českém trhu. Model inspirovaný modely SUV má ambici stát se jedním z nejprodávanějších modelů automobilky Kia na českém trhu. Model Stonic si zákazníci v autorizované dealerské síti Kia mohou objednat již dnes.
Stvořen pro potěchu oka…
Elegantní karoserie inspirovaná většími SUV značky Kia se vyznačuje nízkým těžištěm a díky chytře obestavěnému prostoru také nadstandardním poměrem vnějších rozměrů a vnitřního prostoru. S délkou 4 140 mm, šířkou 1 760 mm a výškou pouhých 1 520 mm nabízí Stonic i při zvýšené poloze, která je typická pro vozy SUV, dostatek prostoru pro řidiče i spolujezdce. Prostor pro nohy činí 1 070 mm vpředu a 850 mm vzadu. Šířka v úrovni ramen dosahuje i přes kompaktní rozměry působivých 1 375 mm vpředu a 1 355 mm vzadu. Velkorysý vnitřní prostor je umožněn díky dlouhému rozvoru o 2 580 mm a krátkým převisům. Zavazadelník nabízí objem 352 litrů bez dojezdové rezervy nebo 332 litrů s rezervou, který lze sklopením zadních sedadel rozšířit až na 1 155 litrů, respektive 1 135 litrů s dojezdovou rezervou. Vstup zavazadelníku o šířce 1 022 mm, je jedním z nejširších v kategorii malých SUV.
Design vozu, na kterém spolupracovalo evropské návrhářské studio Kia ve Frankfurtu ve spolupráci s návrhářským studiem v korejském Namyangu, v sobě kombinuje jednoduché přímky dávající modelu ostré rysy s měkčími plastickými povrchy. A-sloupky jsou u modelu Stonic posazené více dozadu než je běžné u konkurenčních SUV, zatímco zadní C-sloupky ve stylu ‚Targa‘ přirozeně oddělují střechu od karoserie a umožňují tak vytvářet elegantní a oku lahodící dvoubarevné kombinace. Zákazníci si díky výběru devíti různých laků karoserie a tří odstínů střechy, které jsou k dispozici v závislosti na zvolené barvě karoserie, mohou vybírat až z 11 dvoubarevných kombinací.
…a pro radost z jízdy
Stonic byl vyvíjen s cílem nabídnout zákazníkům praktický a na dnešní poměry velmi moderní crossover. Důraz tak byl kladen na precizní a rychlou odezvu vozu, sportovní řízení a stabilitu jízdy. Stonic disponuje speciálně naladěným zavěšením zadních i předních kol a hydraulickými dorazy propružení na přední nápravě, které účinněji vyhlazují rázy za jízdy po nekvalitních vozovkách a zároveň potlačují ‘plavání’ kabiny při přejezdu nerovností ve vyšších rychlostech. U soustavy řízení byl dále zvolen ostřejší převodový poměr a oproti konkurentům vůz nabízí přesnější chování při vjezdu do zatáčky. Jako vůz, který bude sloužit převážně v městském provozu, disponuje Stonic také pomocným systémem pro rozjezd v kopci.
Bezpečnost především
Pro posílení bezpečnosti posádky byla z velké části použita vysokopevnostní ocel AHSS. Stonic je dále standardně vybaven šesti airbagy: čelním airbagem pro řidiče a předního spolujezdce, bočními airbagy a záclonovými airbagy. Dále je zde ukotvení ISOFIX pro dětské autosedačky v zadní části kabiny. Pro model Stonic je také k dispozici několik vyspělých systémů Kia na podporu řízení (ADAS) pod označením DRiVE WISE, navržených k dalšímu zvýšení aktivní bezpečnosti. Jde například o systém pro zamezení čelním kolizím (AEB) s rozpoznáváním chodců; systém pro sledování mrtvých úhlů (BSD) či varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS). Stonic dále volitelně nabízí systém sledování únavy řidiče (DAW) pomáhající bojovat s nepozorností nebo únavou za volantem.
Praktický interiér nabitý technologiemi
Interiér vozu v sobě snoubí dokonalé spojení elegance a praktičnosti, které zákazníci od malých SUV očekávají. Přístrojová deska je s ohledem na snadné ovládání mírně nakloněna směrem k řidiči a v jejím středu se nachází ‘plovoucí’ dotykový 7‘‘ displej, který je k dispozici ve všech úrovních výbavy a podporuje technologie Apple CarPlay™ a Android Auto™ nabízející plný přístup k funkcím smartphonu. Stonic vybavený volitelnou satelitní navigací nabízí i online služby Kia Connected Services s podporou TomTom®.
Kia Stonic podobně jako další modely značky nabízí širokou škálu technologií navržených pro maximální pohodlí a praktičnost. Patří sem například třístupňové vyhřívání předních sedadel, vyhřívání volantu, audiosystém se šesti reproduktory, tempomat s omezovačem rychlosti, automaticky stmívatelné vnitřní zpětné zrcátko či systém bezklíčového odemykání vozu a startování motoru tlačítkem. Dále zadní parkovací kamera, plně automatická klimatizace, stěrače se senzorem deště či automatické přepínání dálkových světel.
Odkládací prostory jsou umístěny výše a tedy v lepším dosahu než u konkurenčních modelů. Standardem je USB vstup vpředu i vzadu, který slouží k nabíjení telefonů a multimediálních zařízení.
Lehké motory Kia pro co nejlepší jízdní vlastnosti
Zákazníci si mohou vybírat ze tří zážehových a jednoho vznětového motoru a tří úrovní výbavy, které si mohou rozšířit ještě třemi různými pakety. Stonic je tak nabízen s lehkým zážehovým motorem 1,0 litru T-GDI (Turbocharged Gasoline Direct Injection) s přímým vstřikováním paliva. S výkonem 120 koní a s točivým momentem 172 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 10,3 sekundy a vykazuje spotřebu 5,0 l paliva na 100 km.
Zákazníci si mohou vybírat také z dvojice zážehových motorů CVVT s vícebodovým vstřikováním paliva o objemech 1,25 litru a 1,4 litru. Motor 1,25 litru dosahuje nejvyššího výkonu 84 koní a točivého momentu 122 Nm. Jednotka 1,4 litru produkuje 100 koní s maximem točivého momentu 133 Nm. Obě pohonné jednotky CVVT se chlubí novým děleným systémem chlazení s uzavíracím ventilem chladicí kapaliny. Nejhospodárnějším motorem v rámci modelové řady Stonic je vznětový motor Kia 1,6 litru o maximálním výkonu 110 koní a točivém momentu 260 Nm. Spotřeba paliva u této pohonné jednotky činí 4,2 l/100 km.
Všechny motorické varianty jsou vybaveny šestistupňovou (s výjimkou motorizace 1,25 CVVT, která je osazena pětistupňovou) manuální převodovkou. Manuální převodovky pro Stonic jsou vybaveny vylepšenou synchronizací, která snižuje tření, zvyšuje účinnost a poskytuje příjemnější zpětnou vazbu při řazení. Crossover je nabízen pouze s pohonem předních kol.
Bohatá výbava již v základu s řadou možných rozšíření
Stonic je na českém trhu k dispozici se třemi úrovněmi výbavami rozšířitelnými o volitelné doplňkové pakety. Již v základní výbavě Comfort mají zákazníci k dispozici řadu nadstandardních výbavových prvků, například 7‘‘ dotykovou obrazovku s MP3 rádiem a Bluetooth, manuální klimatizaci, výškově stavitelný kožený volant či výškově stavitelné sedadlo řidiče. V základu nechybí ani elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, loketní opěrka předních sedadel či USB nabíječka pro zadní sedadla. Model je už v základní výbavě osazen předními mlhovými světlomety, střešními ližinami, 15‘‘ ocelovými koly, dojezdovou rezervou a také stříbrnými okrasnými lištami. S motorizací 1,25 CVVT a 5M/T je Stonic v této výbavě k dispozici za 349 980 korun.
Druhá úroveň výbavy Exclusive obsahuje kromě všech prvků základní výbavy také parkovací kameru a zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná zadní okna, LED denní svícení či tempomat a omezovač rychlosti. Elektricky sklopná zpětná postranní zrcátka jsou osazena LED blikači, zatímco v interiéru je umístěno elektrochromatické zpětné zrcátko. Na rozdíl od předchozí verze výbavy se Stonic ve výbavě Exclusive dodává s 15‘‘ koly z lehkých slitin. Výbavu Exclusive si mohou zákazníci pořídit od 379 980 korun s motorizací 1,25 CVVT, 5M/T.
V nejvyšší úrovni výbavy Premium budou mít zákazníci k dispozici model se 17‘‘ koly z lehkých slitin a kromě všech prvků obsažených ve výbavě Exclusive také s automatickou klimatizací, vyhřívanými předními sedadly a volantem nebo plochým volantem ve tvaru D, který zvyšuje prostor pro nohy řidiče. Komfort při ovládání vozu zvyšuje také přístrojový štít Supervision a Smart Key se startovacím tlačítkem. Stonic ve verzi Premium je osazen také hliníkovými pedály, zadními zatmavenými skly a zadními LED dělenými světlomety. Kromě toho obsahuje také šedé polokožené čalounění. Verzi Premium si mohou zákazníci pořídit od 434 980 korun(1) s motorizací 1,4 CVVT a šestistupňovou manuální převodovkou. Pouze ve verzi Premium je potom k dispozici model osazený vznětovou jednotkou 1,6 CRDi s 6M/T, a to za 484 980 korun.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.