Společnost KIA MOTORS CZECH (KMCz) startuje prodej svého zcela nového kompaktního crossoveru Stonic na českém trhu. Model inspirovaný modely SUV má ambici stát se jedním z nejprodávanějších modelů automobilky Kia na českém trhu. Model Stonic si zákazníci v autorizované dealerské síti Kia mohou objednat již dnes.
Stvořen pro potěchu oka…
Elegantní karoserie inspirovaná většími SUV značky Kia se vyznačuje nízkým těžištěm a díky chytře obestavěnému prostoru také nadstandardním poměrem vnějších rozměrů a vnitřního prostoru. S délkou 4 140 mm, šířkou 1 760 mm a výškou pouhých 1 520 mm nabízí Stonic i při zvýšené poloze, která je typická pro vozy SUV, dostatek prostoru pro řidiče i spolujezdce. Prostor pro nohy činí 1 070 mm vpředu a 850 mm vzadu. Šířka v úrovni ramen dosahuje i přes kompaktní rozměry působivých 1 375 mm vpředu a 1 355 mm vzadu. Velkorysý vnitřní prostor je umožněn díky dlouhému rozvoru o 2 580 mm a krátkým převisům. Zavazadelník nabízí objem 352 litrů bez dojezdové rezervy nebo 332 litrů s rezervou, který lze sklopením zadních sedadel rozšířit až na 1 155 litrů, respektive 1 135 litrů s dojezdovou rezervou. Vstup zavazadelníku o šířce 1 022 mm, je jedním z nejširších v kategorii malých SUV.
Design vozu, na kterém spolupracovalo evropské návrhářské studio Kia ve Frankfurtu ve spolupráci s návrhářským studiem v korejském Namyangu, v sobě kombinuje jednoduché přímky dávající modelu ostré rysy s měkčími plastickými povrchy. A-sloupky jsou u modelu Stonic posazené více dozadu než je běžné u konkurenčních SUV, zatímco zadní C-sloupky ve stylu ‚Targa‘ přirozeně oddělují střechu od karoserie a umožňují tak vytvářet elegantní a oku lahodící dvoubarevné kombinace. Zákazníci si díky výběru devíti různých laků karoserie a tří odstínů střechy, které jsou k dispozici v závislosti na zvolené barvě karoserie, mohou vybírat až z 11 dvoubarevných kombinací.
…a pro radost z jízdy
Stonic byl vyvíjen s cílem nabídnout zákazníkům praktický a na dnešní poměry velmi moderní crossover. Důraz tak byl kladen na precizní a rychlou odezvu vozu, sportovní řízení a stabilitu jízdy. Stonic disponuje speciálně naladěným zavěšením zadních i předních kol a hydraulickými dorazy propružení na přední nápravě, které účinněji vyhlazují rázy za jízdy po nekvalitních vozovkách a zároveň potlačují ‘plavání’ kabiny při přejezdu nerovností ve vyšších rychlostech. U soustavy řízení byl dále zvolen ostřejší převodový poměr a oproti konkurentům vůz nabízí přesnější chování při vjezdu do zatáčky. Jako vůz, který bude sloužit převážně v městském provozu, disponuje Stonic také pomocným systémem pro rozjezd v kopci.
Bezpečnost především
Pro posílení bezpečnosti posádky byla z velké části použita vysokopevnostní ocel AHSS. Stonic je dále standardně vybaven šesti airbagy: čelním airbagem pro řidiče a předního spolujezdce, bočními airbagy a záclonovými airbagy. Dále je zde ukotvení ISOFIX pro dětské autosedačky v zadní části kabiny. Pro model Stonic je také k dispozici několik vyspělých systémů Kia na podporu řízení (ADAS) pod označením DRiVE WISE, navržených k dalšímu zvýšení aktivní bezpečnosti. Jde například o systém pro zamezení čelním kolizím (AEB) s rozpoznáváním chodců; systém pro sledování mrtvých úhlů (BSD) či varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS). Stonic dále volitelně nabízí systém sledování únavy řidiče (DAW) pomáhající bojovat s nepozorností nebo únavou za volantem.
Praktický interiér nabitý technologiemi
Interiér vozu v sobě snoubí dokonalé spojení elegance a praktičnosti, které zákazníci od malých SUV očekávají. Přístrojová deska je s ohledem na snadné ovládání mírně nakloněna směrem k řidiči a v jejím středu se nachází ‘plovoucí’ dotykový 7‘‘ displej, který je k dispozici ve všech úrovních výbavy a podporuje technologie Apple CarPlay™ a Android Auto™ nabízející plný přístup k funkcím smartphonu. Stonic vybavený volitelnou satelitní navigací nabízí i online služby Kia Connected Services s podporou TomTom®.
Kia Stonic podobně jako další modely značky nabízí širokou škálu technologií navržených pro maximální pohodlí a praktičnost. Patří sem například třístupňové vyhřívání předních sedadel, vyhřívání volantu, audiosystém se šesti reproduktory, tempomat s omezovačem rychlosti, automaticky stmívatelné vnitřní zpětné zrcátko či systém bezklíčového odemykání vozu a startování motoru tlačítkem. Dále zadní parkovací kamera, plně automatická klimatizace, stěrače se senzorem deště či automatické přepínání dálkových světel.
Odkládací prostory jsou umístěny výše a tedy v lepším dosahu než u konkurenčních modelů. Standardem je USB vstup vpředu i vzadu, který slouží k nabíjení telefonů a multimediálních zařízení.
Lehké motory Kia pro co nejlepší jízdní vlastnosti
Zákazníci si mohou vybírat ze tří zážehových a jednoho vznětového motoru a tří úrovní výbavy, které si mohou rozšířit ještě třemi různými pakety. Stonic je tak nabízen s lehkým zážehovým motorem 1,0 litru T-GDI (Turbocharged Gasoline Direct Injection) s přímým vstřikováním paliva. S výkonem 120 koní a s točivým momentem 172 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 10,3 sekundy a vykazuje spotřebu 5,0 l paliva na 100 km.
Zákazníci si mohou vybírat také z dvojice zážehových motorů CVVT s vícebodovým vstřikováním paliva o objemech 1,25 litru a 1,4 litru. Motor 1,25 litru dosahuje nejvyššího výkonu 84 koní a točivého momentu 122 Nm. Jednotka 1,4 litru produkuje 100 koní s maximem točivého momentu 133 Nm. Obě pohonné jednotky CVVT se chlubí novým děleným systémem chlazení s uzavíracím ventilem chladicí kapaliny. Nejhospodárnějším motorem v rámci modelové řady Stonic je vznětový motor Kia 1,6 litru o maximálním výkonu 110 koní a točivém momentu 260 Nm. Spotřeba paliva u této pohonné jednotky činí 4,2 l/100 km.
Všechny motorické varianty jsou vybaveny šestistupňovou (s výjimkou motorizace 1,25 CVVT, která je osazena pětistupňovou) manuální převodovkou. Manuální převodovky pro Stonic jsou vybaveny vylepšenou synchronizací, která snižuje tření, zvyšuje účinnost a poskytuje příjemnější zpětnou vazbu při řazení. Crossover je nabízen pouze s pohonem předních kol.
Bohatá výbava již v základu s řadou možných rozšíření
Stonic je na českém trhu k dispozici se třemi úrovněmi výbavami rozšířitelnými o volitelné doplňkové pakety. Již v základní výbavě Comfort mají zákazníci k dispozici řadu nadstandardních výbavových prvků, například 7‘‘ dotykovou obrazovku s MP3 rádiem a Bluetooth, manuální klimatizaci, výškově stavitelný kožený volant či výškově stavitelné sedadlo řidiče. V základu nechybí ani elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, loketní opěrka předních sedadel či USB nabíječka pro zadní sedadla. Model je už v základní výbavě osazen předními mlhovými světlomety, střešními ližinami, 15‘‘ ocelovými koly, dojezdovou rezervou a také stříbrnými okrasnými lištami. S motorizací 1,25 CVVT a 5M/T je Stonic v této výbavě k dispozici za 349 980 korun.
Druhá úroveň výbavy Exclusive obsahuje kromě všech prvků základní výbavy také parkovací kameru a zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná zadní okna, LED denní svícení či tempomat a omezovač rychlosti. Elektricky sklopná zpětná postranní zrcátka jsou osazena LED blikači, zatímco v interiéru je umístěno elektrochromatické zpětné zrcátko. Na rozdíl od předchozí verze výbavy se Stonic ve výbavě Exclusive dodává s 15‘‘ koly z lehkých slitin. Výbavu Exclusive si mohou zákazníci pořídit od 379 980 korun s motorizací 1,25 CVVT, 5M/T.
V nejvyšší úrovni výbavy Premium budou mít zákazníci k dispozici model se 17‘‘ koly z lehkých slitin a kromě všech prvků obsažených ve výbavě Exclusive také s automatickou klimatizací, vyhřívanými předními sedadly a volantem nebo plochým volantem ve tvaru D, který zvyšuje prostor pro nohy řidiče. Komfort při ovládání vozu zvyšuje také přístrojový štít Supervision a Smart Key se startovacím tlačítkem. Stonic ve verzi Premium je osazen také hliníkovými pedály, zadními zatmavenými skly a zadními LED dělenými světlomety. Kromě toho obsahuje také šedé polokožené čalounění. Verzi Premium si mohou zákazníci pořídit od 434 980 korun(1) s motorizací 1,4 CVVT a šestistupňovou manuální převodovkou. Pouze ve verzi Premium je potom k dispozici model osazený vznětovou jednotkou 1,6 CRDi s 6M/T, a to za 484 980 korun.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.