Značka Škoda pokračuje v SUV ofenzívě, od 15. září bude možno u autorizovaných partnerů značky ŠKODA v České republice objednávat nové atraktivní varianty modelu Škoda Kodiaq: Škoda Kodiaq Scout a Škoda Kodiaq SportLine. Ceny modelu Škoda Kodiaq Scout začínají od 863 900 Kč, sportovně laděný model Škoda Kodiaq SportLine je možné pořídit od 871 900 Kč s pohonem předních kol a DSG nebo s pohonem všech kol a manuální převodovkou
„Model Škoda Kodiaq je již od uvedení na trh v roce 2016 velmi úspěšný. K dnešnímu dni, evidujeme v České republice, od zahájení prodeje modelu v říjnu 2016, téměř 8500 přijatých objednávek modelu Kodiaq, přičemž více než 4500 vozů již našlo své spokojené majitele. Prostřednictvím obou nových variant Scout a Sportlinenyní dále rozšiřujeme naše SUV portfolio a nabízíme tak ještě atraktivnější vozy přizpůsobené individuálnímu vkusu,“ říká Luboš Vlček, ředitel ŠKODA AUTO Česká republika.
Model Škoda Kodiaq Scout je ve všech motorizacích vždy sériově vybaven pohonem všech čtyř kol a jeho robustní vzezření dokreslují specifické designové prvky včetně výrazných lišt vpředu i vzadu. Škoda Kodiaq Scout je k dispozici s motorem 1,4 TSI o výkonu 110 kW a manuální převodovkou od 863 900 Kč, v kombinaci s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG pak od 913 900 Kč. Silný benzinový agregát 2.0 TSI v kombinaci s DSG bude k dispozici od 953 900 Kč. Vznětový agregát 2,0 TDI o výkonu 110 kW v kombinaci s manuální převodovkou začíná na částce 908 900 Kč, s DSG od 958 900 Kč. Vrcholné provedení Kodiaq Scout 2,0 TDI (140 kW) DSG je možno pořídit od 1 018 900 Kč. Příznivcům sportovního stylu nabízí Škoda model Škoda Kodiaq Sportline, dynamickou variantu svého největšího SUV charakterizují černé designové prvky. Sportovně laděné SUV vstupuje na trh s cenou od 871 900 Kč, volitelně s motorem 1,4 TSI s pohonem předních kol a automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG, nebo s pohonem všech kol a manuální převodovkou.
S pohonem 4×4 a DSG je motor 1,4 TSI k dispozici od 921 900 Kč. Benzinová jednotka 2,0 TSI o výkonu 132 kW s pohonem 4x4 a DSG startuje na 961 900 Kč. Motorizace 2,0 TDI o výkonu 110 kW je k dispozici od 916 900 Kč v případě kombinace DSG s pohonem předních kol, nebo pohonu 4×4 s manuální převodovkou. Tentýž agregát s pohonem 4×4 a DSG startuje od 966 900 Kč. Nejsilnější provedení 2.0 TDI o výkonu 140 kW se pojí výhradně s pohonem všech kol a dvouspojkouvou automatickou převodovkou DSG, debutuje s cenou od 1 026 900 Kč.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.