Po sérii několika upoutávek, fotografií a náznaků společnost Mercedes-AMG konečně odhalila svůj dlouho očekávaný hyper-sportovní model Project One, který nabídne skutečně nevídanou technologii a technické parametry, ze kterých se tají dech.
Mercedes skutečně dostál svému slovu a pod kapotou modelu Project One se opravdu objeví přepracovaný hybridní systém, který známe z W08 vozů Formule 1. Jeho součástí tak bude 1.6 litrový přeplňovaný motor V6, který doplní rovnou pět elektromotorů.
Dva přední elektromotory jsou doslova uměleckým dílem, neboť se nechají vytočit až na hodnotu 50.000 ot/min., zatímco nejlepší dostupné motory na trhu běžně zvládají pouhých 20.000 ot/min. Třetí elektromotor je integrovaný do turbodmychadla, zatímco čtvrtý elektromotor je přímo připojen ke spalovacímu motoru.
Každý z předních motorů generuje výkon 120 kW (163 hp), zatímco motory u motoru a turbodmychadla generují výkon okolo 90 kW (122 hp). Celkově by ale výkon celého vozu měl přesahovat hranici 1.000 koňských sil, což je skutečně úctyhodné číslo.
Mercedes-AMG se navíc chlubí, že díky nové kombinaci spalovacího motoru a elektromotorů se mu nejen povedlo zcela eliminovat turbo-lag, ale reakce na plyn by měla být rychlejší, než v případě klasických atmosferických osmiválců. Technika použitá v tomto stroji je u silničních aut naprostou novinkou.
Výjimečnost Projectu One dokazují i jeho parametry. Maximální rychlost 350 km/h možná není ničím zcela výjimečným, ovšem zrychlení z 0 na 200 km/h pod 6 vteřin je dalším údajem, ze kterého člověk takřka oněmí čirým úžasem. Pokud ale nebudete chtít trhat rychlostní rekordy, můžete s nový Mercedesem jezdit i vcelku ekologicky. Díky kompaktnímu balení li-ion akumulátorů totiž dokáže absolvovat až 25 kilometrů čistě na elektrickou energii.
Uvnitř vozu pak na řidiče čeká 10 palcový high-def. siplej zobrazující všechny potřebné informace, volant ve stylu F1 s řadou nastavení, LED signalizací řazení a dokonce i airbagem. I přes poněkud spartánský vzhled ovšem vůz nabídne i komfort v podobě klimatizace, elektrických oken nebo couvací kamery.
Produkce vozu Project One bude omezena na "pouhých" 275 kusů, které všechny dostanou volant na levé straně. Cena jednoho kusu činí 2,27 milionu Euro, ovšem velké naděje na pořízení si nedělejte - Mercedes-AMG už má totiž na každý kus zájemce. Ti si ale na svůj vůz ještě nějakou chvíli počkají, neboť v Mercedesu mají před sebou ještě dalších 18 měsíců vývoje, než první produkční stroj spatří svého nového majitele.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?