Mercedes stvořil skutečnou silniční formuli, z parametrů Mercedes-AMG Project One vám spadne čelist

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 12. září 2017, 10:51 Google+ Frankfurt 2017

Po sérii několika upoutávek, fotografií a náznaků společnost Mercedes-AMG konečně odhalila svůj dlouho očekávaný hyper-sportovní model Project One, který nabídne skutečně nevídanou technologii a technické parametry, ze kterých se tají dech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-AMG Project One

Mercedes-AMG Project One | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Mercedes skutečně dostál svému slovu a pod kapotou modelu Project One se opravdu objeví přepracovaný hybridní systém, který známe z W08 vozů Formule 1. Jeho součástí tak bude 1.6 litrový přeplňovaný motor V6, který doplní rovnou pět elektromotorů.

Dva přední elektromotory jsou doslova uměleckým dílem, neboť se nechají vytočit až na hodnotu 50.000 ot/min., zatímco nejlepší dostupné motory na trhu běžně zvládají pouhých 20.000 ot/min. Třetí elektromotor je integrovaný do turbodmychadla, zatímco čtvrtý elektromotor je přímo připojen ke spalovacímu motoru.

Každý z předních motorů generuje výkon 120 kW (163 hp), zatímco motory u motoru a turbodmychadla generují výkon okolo 90 kW (122 hp). Celkově by ale výkon celého vozu měl přesahovat hranici 1.000 koňských sil, což je skutečně úctyhodné číslo.

Mercedes-AMG se navíc chlubí, že díky nové kombinaci spalovacího motoru a elektromotorů se mu nejen povedlo zcela eliminovat turbo-lag, ale reakce na plyn by měla být rychlejší, než v případě klasických atmosferických osmiválců. Technika použitá v tomto stroji je u silničních aut naprostou novinkou.

img-responsive

Mercedes-AMG Project One | foto: Daimler AG

Výjimečnost Projectu One dokazují i jeho parametry. Maximální rychlost 350 km/h možná není ničím zcela výjimečným, ovšem zrychlení z 0 na 200 km/h pod 6 vteřin je dalším údajem, ze kterého člověk takřka oněmí čirým úžasem. Pokud ale nebudete chtít trhat rychlostní rekordy, můžete s nový Mercedesem jezdit i vcelku ekologicky. Díky kompaktnímu balení li-ion akumulátorů totiž dokáže absolvovat až 25 kilometrů čistě na elektrickou energii.

Uvnitř vozu pak na řidiče čeká 10 palcový high-def. siplej zobrazující všechny potřebné informace, volant ve stylu F1 s řadou nastavení, LED signalizací řazení a dokonce i airbagem. I přes poněkud spartánský vzhled ovšem vůz nabídne i komfort v podobě klimatizace, elektrických oken nebo couvací kamery.

Produkce vozu Project One bude omezena na "pouhých" 275 kusů, které všechny dostanou volant na levé straně. Cena jednoho kusu činí 2,27 milionu Euro, ovšem velké naděje na pořízení si nedělejte - Mercedes-AMG už má totiž na každý kus zájemce. Ti si ale na svůj vůz ještě nějakou chvíli počkají, neboť v Mercedesu mají před sebou ještě dalších 18 měsíců vývoje, než první produkční stroj spatří svého nového majitele.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes stvořil skutečnou silniční formuli, z parametrů Mercedes-AMG Project One vám spadne čelist

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Ukazatel paliva na přístrojové desce

Víte, jak správně šetřit na pohonných hmotách?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud