Mercedes stvořil skutečnou silniční formuli, z parametrů Mercedes-AMG Project One vám spadne čelist

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 12. září 2017, 10:51 Google+ Frankfurt 2017

Po sérii několika upoutávek, fotografií a náznaků společnost Mercedes-AMG konečně odhalila svůj dlouho očekávaný hyper-sportovní model Project One, který nabídne skutečně nevídanou technologii a technické parametry, ze kterých se tají dech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-AMG Project One

Mercedes-AMG Project One | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Mercedes skutečně dostál svému slovu a pod kapotou modelu Project One se opravdu objeví přepracovaný hybridní systém, který známe z W08 vozů Formule 1. Jeho součástí tak bude 1.6 litrový přeplňovaný motor V6, který doplní rovnou pět elektromotorů.

Dva přední elektromotory jsou doslova uměleckým dílem, neboť se nechají vytočit až na hodnotu 50.000 ot/min., zatímco nejlepší dostupné motory na trhu běžně zvládají pouhých 20.000 ot/min. Třetí elektromotor je integrovaný do turbodmychadla, zatímco čtvrtý elektromotor je přímo připojen ke spalovacímu motoru.

Každý z předních motorů generuje výkon 120 kW (163 hp), zatímco motory u motoru a turbodmychadla generují výkon okolo 90 kW (122 hp). Celkově by ale výkon celého vozu měl přesahovat hranici 1.000 koňských sil, což je skutečně úctyhodné číslo.

Mercedes-AMG se navíc chlubí, že díky nové kombinaci spalovacího motoru a elektromotorů se mu nejen povedlo zcela eliminovat turbo-lag, ale reakce na plyn by měla být rychlejší, než v případě klasických atmosferických osmiválců. Technika použitá v tomto stroji je u silničních aut naprostou novinkou.

img-responsive

Mercedes-AMG Project One | foto: Daimler AG

Výjimečnost Projectu One dokazují i jeho parametry. Maximální rychlost 350 km/h možná není ničím zcela výjimečným, ovšem zrychlení z 0 na 200 km/h pod 6 vteřin je dalším údajem, ze kterého člověk takřka oněmí čirým úžasem. Pokud ale nebudete chtít trhat rychlostní rekordy, můžete s nový Mercedesem jezdit i vcelku ekologicky. Díky kompaktnímu balení li-ion akumulátorů totiž dokáže absolvovat až 25 kilometrů čistě na elektrickou energii.

Uvnitř vozu pak na řidiče čeká 10 palcový high-def. siplej zobrazující všechny potřebné informace, volant ve stylu F1 s řadou nastavení, LED signalizací řazení a dokonce i airbagem. I přes poněkud spartánský vzhled ovšem vůz nabídne i komfort v podobě klimatizace, elektrických oken nebo couvací kamery.

Produkce vozu Project One bude omezena na "pouhých" 275 kusů, které všechny dostanou volant na levé straně. Cena jednoho kusu činí 2,27 milionu Euro, ovšem velké naděje na pořízení si nedělejte - Mercedes-AMG už má totiž na každý kus zájemce. Ti si ale na svůj vůz ještě nějakou chvíli počkají, neboť v Mercedesu mají před sebou ještě dalších 18 měsíců vývoje, než první produkční stroj spatří svého nového majitele.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes stvořil skutečnou silniční formuli, z parametrů Mercedes-AMG Project One vám spadne čelist

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ukazatel paliva na přístrojové desce

Víte, jak správně šetřit na pohonných hmotách?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud