Volkswagen představil koncept I.D. CROZZ II, elektrický crossover budoucnosti

Volkswagen I.D. CROZZ
Volkswagen I.D. CROZZ, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 11. září 2017 22:20
Sdílej:

Odpočítávání do velkého průlomu pro elektrickou mobilitu již běží. Bodem obratu se stane rok 2020. Značka Volkswagen totiž urychluje příchod této přelomové epochy vývojem nové generace inovativních elektromobilů – I.D., I.D. BUZZ a I.D. CROZZ4. Dr. Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy, k tomu na akci Volkswagen Group Night řekl: „Naším úkolem je zpřístupňovat moderní techniku mnoha lidem. Ve zvláštní míře to pak platí v době přelomového technického vývoje. Je tedy jasné, že Golf budoucnosti musí být opět lidovým vozem!“

Předvečer zahájení mezinárodního autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu je tradičně ve znamení večera koncernu Volkswagen, na němž jsou prezentovány progresivní novinky. Značka Volkswagen představila u této příležitosti ve světové premiéře I.D. CROZZ II. Zdokonalená studie elektromobilu je součástí elektrické ofenzivy, která rozšíří produktovou řadu značky Volkswagen od roku 2020 nejprve o tři modely. I.D. CROZZ II je crossover z SUV a čtyřdveřového kupé, který byl v rámci vývoje pro sériovou výrobu zdokonalen.

To je patrné mimo jiné na různých změnách designu přední a zadní partie koncepčního vozu, lakovaného metalickým odstínem „červená Hibiskus“. Díky široké kapotě motoru, čistě konturovaným blatníkům a leskle černé ploše střechy působí I.D. CROZZ II výrazným a mužným dojmem. Také precizně navržené světlomety LED směřují svým tvarovým a konstrukčním řešením k sériové výrobě a vytvářejí nezaměnitelný světelný design.

Nově vybaven a zdokonalen byl také interiér – open space – s velkorysou nabídkou prostoru a konceptem velmi variabilního uspořádání sedadel. Studie I.D. CROZZ II nemá střešní sloupky B, takže po otevření velkých otočných a posuvných dveří vznikne široký vstupní otvor. Do interiéru tak lze bez problémů naložit i horské jízdní kolo.

Značkou Volkswagen nově vyvinutý systém CleanAir udržuje v interiéru nepřetržitě čistý vzduch, nezávisle na okolních podmínkách. Menu přitom informuje jak o kvalitě vzduchu v automobilu, tak i o aktuální činnosti systému. Kromě toho je studie I.D. CROZZ II vybavena novým hlasovým asistentem, který umožňuje otvírat a zavírat dveře hlasovým povelem. Stejným způsobem se aktivuje, resp. deaktivuje režim „I.D. Pilot“ pro zcela automatizovanou jízdu.

I.D. CROZZ II je sportovně a interaktivně koncipovaným všestranným automobilem, jehož elektrický pohon všech kol 4MOTION s nulovými emisemi přesvědčí jak na nezpevněných cestách, tak i za nepříznivých povětrnostních podmínek. Jak přední, tak i zadní náprava je vybavena jedním elektromotorem. Rozdělování hnací síly je řízeno „elektrickým spojovacím hřídelem“. Dojezd SUV s celkovým nejvyšším výkonem 225 kW, které dosahuje nejvyšší rychlosti 180 km/h, může být na jedno nabití akumulátorů až 500 kilometrů (kombinovaný režim EU). Pomocí systému rychlého nabíjení lze vysokovýkonné akumulátory nabít na 80 procent jejich kapacity během 30 minut.

Z uložení akumulátorů v prostřední části studie I.D. CROZZ II a dvou poháněcích jednotek v přední a zadní části vozu vyplývá ideální rozložení hmotnosti. I.D.CROZZ II díky tomu nabízí ovladatelnost a jízdní vlastnosti na úrovni modelu Golf GTI. Velký podíl na tom má také podvozek s elektronicky řízenými tlumiči, nově koncipovanou víceprvkovou zadní nápravou a rovněž nově vyvinutou přední nápravou se vzpěrami McPherson.

Budoucí modelová řada I.D. rozšíří nabídku značky Volkswagen. Již v roce 2020 se na start postaví kompaktní čtyřdveřový elektromobil Volkswagen I.D. v segmentu Golfu a souběžně s ním i moderní I.D. CROZZ v segmentu SUV. Kromě toho se v roce 2022 objeví u prodejců I.D. BUZZ – nová interpretace první generace legendárního modelu Volkswagen Transporter.

Všechny tři studie I.D. sdílejí společný konstrukční základ v podobě zcela nově vyvinuté elektrické platformy („All New Electric Architecture“) a zcela nový avantgardní design. Mezi další společné znaky patří dojezd až 600 kilometrů s nulovými emisemi, velká nabídka prostoru, kompaktní vnější rozměry a digitalizace všech zobrazovacích a ovládacích prvků. Nový, inovativní operační systém „vw.OS“ navíc u jednotlivých členů modelové řady I.D. umožní uskutečňovat rychlé aktualizace softwaru a další vylepšení – podobně, jako je tomu u běžných aktualizací chytrého telefonu.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.