Předvečer zahájení mezinárodního autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu je tradičně ve znamení večera koncernu Volkswagen, na němž jsou prezentovány progresivní novinky. Značka Volkswagen představila u této příležitosti ve světové premiéře I.D. CROZZ II. Zdokonalená studie elektromobilu je součástí elektrické ofenzivy, která rozšíří produktovou řadu značky Volkswagen od roku 2020 nejprve o tři modely. I.D. CROZZ II je crossover z SUV a čtyřdveřového kupé, který byl v rámci vývoje pro sériovou výrobu zdokonalen.
To je patrné mimo jiné na různých změnách designu přední a zadní partie koncepčního vozu, lakovaného metalickým odstínem „červená Hibiskus“. Díky široké kapotě motoru, čistě konturovaným blatníkům a leskle černé ploše střechy působí I.D. CROZZ II výrazným a mužným dojmem. Také precizně navržené světlomety LED směřují svým tvarovým a konstrukčním řešením k sériové výrobě a vytvářejí nezaměnitelný světelný design.
Nově vybaven a zdokonalen byl také interiér – open space – s velkorysou nabídkou prostoru a konceptem velmi variabilního uspořádání sedadel. Studie I.D. CROZZ II nemá střešní sloupky B, takže po otevření velkých otočných a posuvných dveří vznikne široký vstupní otvor. Do interiéru tak lze bez problémů naložit i horské jízdní kolo.
Značkou Volkswagen nově vyvinutý systém CleanAir udržuje v interiéru nepřetržitě čistý vzduch, nezávisle na okolních podmínkách. Menu přitom informuje jak o kvalitě vzduchu v automobilu, tak i o aktuální činnosti systému. Kromě toho je studie I.D. CROZZ II vybavena novým hlasovým asistentem, který umožňuje otvírat a zavírat dveře hlasovým povelem. Stejným způsobem se aktivuje, resp. deaktivuje režim „I.D. Pilot“ pro zcela automatizovanou jízdu.
I.D. CROZZ II je sportovně a interaktivně koncipovaným všestranným automobilem, jehož elektrický pohon všech kol 4MOTION s nulovými emisemi přesvědčí jak na nezpevněných cestách, tak i za nepříznivých povětrnostních podmínek. Jak přední, tak i zadní náprava je vybavena jedním elektromotorem. Rozdělování hnací síly je řízeno „elektrickým spojovacím hřídelem“. Dojezd SUV s celkovým nejvyšším výkonem 225 kW, které dosahuje nejvyšší rychlosti 180 km/h, může být na jedno nabití akumulátorů až 500 kilometrů (kombinovaný režim EU). Pomocí systému rychlého nabíjení lze vysokovýkonné akumulátory nabít na 80 procent jejich kapacity během 30 minut.
Z uložení akumulátorů v prostřední části studie I.D. CROZZ II a dvou poháněcích jednotek v přední a zadní části vozu vyplývá ideální rozložení hmotnosti. I.D.CROZZ II díky tomu nabízí ovladatelnost a jízdní vlastnosti na úrovni modelu Golf GTI. Velký podíl na tom má také podvozek s elektronicky řízenými tlumiči, nově koncipovanou víceprvkovou zadní nápravou a rovněž nově vyvinutou přední nápravou se vzpěrami McPherson.
Budoucí modelová řada I.D. rozšíří nabídku značky Volkswagen. Již v roce 2020 se na start postaví kompaktní čtyřdveřový elektromobil Volkswagen I.D. v segmentu Golfu a souběžně s ním i moderní I.D. CROZZ v segmentu SUV. Kromě toho se v roce 2022 objeví u prodejců I.D. BUZZ – nová interpretace první generace legendárního modelu Volkswagen Transporter.
Všechny tři studie I.D. sdílejí společný konstrukční základ v podobě zcela nově vyvinuté elektrické platformy („All New Electric Architecture“) a zcela nový avantgardní design. Mezi další společné znaky patří dojezd až 600 kilometrů s nulovými emisemi, velká nabídka prostoru, kompaktní vnější rozměry a digitalizace všech zobrazovacích a ovládacích prvků. Nový, inovativní operační systém „vw.OS“ navíc u jednotlivých členů modelové řady I.D. umožní uskutečňovat rychlé aktualizace softwaru a další vylepšení – podobně, jako je tomu u běžných aktualizací chytrého telefonu.