Odpočítávání do velkého průlomu pro elektrickou mobilitu již běží. Bodem obratu se stane rok 2020. Značka Volkswagen totiž urychluje příchod této přelomové epochy vývojem nové generace inovativních elektromobilů – I.D., I.D. BUZZ a I.D. CROZZ4. Dr. Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy, k tomu na akci Volkswagen Group Night řekl: „Naším úkolem je zpřístupňovat moderní techniku mnoha lidem. Ve zvláštní míře to pak platí v době přelomového technického vývoje. Je tedy jasné, že Golf budoucnosti musí být opět lidovým vozem!“
Předvečer zahájení mezinárodního autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu je tradičně ve znamení večera koncernu Volkswagen, na němž jsou prezentovány progresivní novinky. Značka Volkswagen představila u této příležitosti ve světové premiéře I.D. CROZZ II. Zdokonalená studie elektromobilu je součástí elektrické ofenzivy, která rozšíří produktovou řadu značky Volkswagen od roku 2020 nejprve o tři modely. I.D. CROZZ II je crossover z SUV a čtyřdveřového kupé, který byl v rámci vývoje pro sériovou výrobu zdokonalen.
To je patrné mimo jiné na různých změnách designu přední a zadní partie koncepčního vozu, lakovaného metalickým odstínem „červená Hibiskus“. Díky široké kapotě motoru, čistě konturovaným blatníkům a leskle černé ploše střechy působí I.D. CROZZ II výrazným a mužným dojmem. Také precizně navržené světlomety LED směřují svým tvarovým a konstrukčním řešením k sériové výrobě a vytvářejí nezaměnitelný světelný design.
Nově vybaven a zdokonalen byl také interiér – open space – s velkorysou nabídkou prostoru a konceptem velmi variabilního uspořádání sedadel. Studie I.D. CROZZ II nemá střešní sloupky B, takže po otevření velkých otočných a posuvných dveří vznikne široký vstupní otvor. Do interiéru tak lze bez problémů naložit i horské jízdní kolo.
Značkou Volkswagen nově vyvinutý systém CleanAir udržuje v interiéru nepřetržitě čistý vzduch, nezávisle na okolních podmínkách. Menu přitom informuje jak o kvalitě vzduchu v automobilu, tak i o aktuální činnosti systému. Kromě toho je studie I.D. CROZZ II vybavena novým hlasovým asistentem, který umožňuje otvírat a zavírat dveře hlasovým povelem. Stejným způsobem se aktivuje, resp. deaktivuje režim „I.D. Pilot“ pro zcela automatizovanou jízdu.
I.D. CROZZ II je sportovně a interaktivně koncipovaným všestranným automobilem, jehož elektrický pohon všech kol 4MOTION s nulovými emisemi přesvědčí jak na nezpevněných cestách, tak i za nepříznivých povětrnostních podmínek. Jak přední, tak i zadní náprava je vybavena jedním elektromotorem. Rozdělování hnací síly je řízeno „elektrickým spojovacím hřídelem“. Dojezd SUV s celkovým nejvyšším výkonem 225 kW, které dosahuje nejvyšší rychlosti 180 km/h, může být na jedno nabití akumulátorů až 500 kilometrů (kombinovaný režim EU). Pomocí systému rychlého nabíjení lze vysokovýkonné akumulátory nabít na 80 procent jejich kapacity během 30 minut.
Z uložení akumulátorů v prostřední části studie I.D. CROZZ II a dvou poháněcích jednotek v přední a zadní části vozu vyplývá ideální rozložení hmotnosti. I.D.CROZZ II díky tomu nabízí ovladatelnost a jízdní vlastnosti na úrovni modelu Golf GTI. Velký podíl na tom má také podvozek s elektronicky řízenými tlumiči, nově koncipovanou víceprvkovou zadní nápravou a rovněž nově vyvinutou přední nápravou se vzpěrami McPherson.
Budoucí modelová řada I.D. rozšíří nabídku značky Volkswagen. Již v roce 2020 se na start postaví kompaktní čtyřdveřový elektromobil Volkswagen I.D. v segmentu Golfu a souběžně s ním i moderní I.D. CROZZ v segmentu SUV. Kromě toho se v roce 2022 objeví u prodejců I.D. BUZZ – nová interpretace první generace legendárního modelu Volkswagen Transporter.
Všechny tři studie I.D. sdílejí společný konstrukční základ v podobě zcela nově vyvinuté elektrické platformy („All New Electric Architecture“) a zcela nový avantgardní design. Mezi další společné znaky patří dojezd až 600 kilometrů s nulovými emisemi, velká nabídka prostoru, kompaktní vnější rozměry a digitalizace všech zobrazovacích a ovládacích prvků. Nový, inovativní operační systém „vw.OS“ navíc u jednotlivých členů modelové řady I.D. umožní uskutečňovat rychlé aktualizace softwaru a další vylepšení – podobně, jako je tomu u běžných aktualizací chytrého telefonu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.