Kia ještě před veřejnou premiérou na letošním autosalonu IAA ve Frankfurtu odhalila některé podrobnosti k novému modelu Picanto X-Line, inspirovaný kategorií crossoverů. Nový přírůstek do rodiny Picanto se po premiéře 12. září objeví v evropských autosalonech; zahájení prodeje je naplánováno na poslední čtvrtletí roku 2017.
Nová varianta X-Line dále zvyšuje atraktivitu nejmenšího modelu Kia s označením Picanto a spojuje nejlepší tradiční kvality tohoto vozu s novým vzhledem, který se inspiroval populárními řadami crossoverů a SUV značky Kia, včetně modelů Sportage a Sorento. Robustní design je zvýrazněn kontrastními barevnými pakety a větší světlou výškou (oproti standardnímu Picantu činí nárůst 15 mm na výsledných 156 mm), což pro řidiče zároveň znamená lepší výhled na silnici. Přínosem nové varianty je i pohon 1,0 litru T-GDI (zkr. Turbocharged Gasoline Direct Injection – přeplňovaný motor s přímým vstřikováním benzínu), díky němuž je Picanto nejvýkonnějším modelem s tímto označením v historii.
Komentuje Michael Cole, COO společnosti Kia Motors Europe: „Letos jsme v Evropě již uvedli nové Picanto, které se v této době prodává lépe než předchůdce. Pololetní prodeje Picanta meziročně vzrostly o 23 % na 31 827 vozů, a jde tak o jeden z našich nejlépe prodávaných modelů na světových trzích. Nové provedení X-Line by prodeje mělo ještě posílit.“
Picanto svým designem odkazuje na vozy SUV
Nové Picanto uvedené počátkem roku 2017 přineslo smělý a dynamický design a jeho nová varianta X-Line představuje řadu nových designových prvků s robustním vzhledem. Picanto X-Line s charakteristickou tygří maskou chladiče zaujme nápadnějšími nárazníky ve stylu vozů SUV, včetně ochranných krytů nárazníků imitujících kov (vpředu a vzadu), dodávajících vozu sebejistější vzhled vozidla do nepříznivých podmínek. Jedinečným prvkem X-Line je i lemování kolem masky chladiče a předních mlhových světel v limetkově zeleném tónu (v nabídce jsou i stříbrné dekory). Větší světlou výšku vozu zase opticky zvýrazňuje černé lemování kolem podběhů kol.
Motor 1,0 litru T-GDI o výkonu 100 koní – nejvýkonnější Picanto v historii
Nové Picanto X-Line pohání přeplňovaný tříválec Kia 1,0 litru T-GDI. Nový kompaktní a lehký motor, dříve nabízený pouze pro modelovou řadu cee’d a nové Rio, bude poprvé k dispozici i zájemcům o novou variantu modelu Picanto.
Nový a lehký motor T-GDI kromě mimořádně nízké spotřeby a emisí přispívá ke snadné ovladatelnosti a čitelnému jízdnímu charakteru. Výkonnější motor jen minimálně zatěžuje přední nápravu, a znásobuje tak potěšení za volantem Picanta. Pohonná jednotka 1,0 litru T-GDI dosahuje maxima výkonu 100 koní při 4500 ot/min a točivého momentu 172 Nm v rozpětí 1500 až 4000 ot/min. Nejvýkonnější motor v historii modelu Picanto udílí vozům v provedení X-Line zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,1 sekundy. S novým pohonem pak vůz vykazuje spotřebu pouhých 4,5 litru/100 km při emisích CO2 na úrovni od 104 g/km (kombinovaný cyklus, dle metodiky NEDC).
Nový motor 1,0 litru T-GDI bude také k dispozici pro variantu Picanto GT-Line inspirovanou světem motorsportu (parametry výkonu a točivého momentu jsou identické).
Picanto třetí generace: Kvalita, technologie a všestrannost
Pro Picanto X-Line je k dispozici mnoho prvků výbavy, které známe z ostatních provedení řady Picanto, jako např. 16" litá kola, hliníkové pedály, LED světla denního svícení nebo mlhová světla, anténa ve tvaru žraločí ploutve a bezklíčový vstup. Velký „plovoucí“ dotykový displej o úhlopříčce 7" zprostředkuje funkce navigace s 3D mapami; propojení se smartphony pak zajišťuje podpora pro Apple CarPlay™ a Android Auto™. Pro vozy v provedení X-Line je k dispozici i zadní parkovací kamera, bezdrátové dobíjení smartphonů a zdířka USB. Picanto X-Line podobně jako varianta GT Line standardně nabízí sportovní zploštělý volant.
Nové Picanto je nejbezpečnějším vozem třídy minivozů, jaký kdy Kia vyráběla: využívá karoserii z kvalitnější vysokopevnostní oceli AHSS a nabízí šest airbagů již v základu (čelní, boční pro přední cestující a hlavové); na přání je k dispozici i kolenní airbag. Z prvků aktivní bezpečnosti jmenujme standardně dodávaný stabilizační systém VSM s elektronickým řízením stability vozu (ESC), zajišťující maximálně bezpečnou ovladatelnost při brzdění a průjezdu zatáčkami. Nové Picanto kromě toho dokáže nabídnout i nezávislý systém nouzového brzdění (AEB) – klíčovou technologii navrženou ke zvýšení bezpečnosti při pohybu ve městě.
Kabina Picanta nabízí na poměry třídy skutečně velkorysé rozměry; cestující zde mají k dispozici více místa pro nohy a nad hlavou než u všech konkurenčních modelů segmentu A (minivozy). Zavazadelník pak nabídne 255 litrů (VDA) – nejvíce v dané třídě. Sklopením zadních opěradel dělených v poměru 60:40 lze pro náklad připravit až 1010 litrů.
Kia Picanto X-Line se začne prodávat během posledního čtvrtletí 2017
Kia bude Picanto tradičně nabízet s jedinečnou sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu. Picanto X-Line se v Evropě začne prodávat během posledního čtvrtletí roku 2017.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.