Kia ještě před veřejnou premiérou na letošním autosalonu IAA ve Frankfurtu odhalila některé podrobnosti k novému modelu Picanto X-Line, inspirovaný kategorií crossoverů. Nový přírůstek do rodiny Picanto se po premiéře 12. září objeví v evropských autosalonech; zahájení prodeje je naplánováno na poslední čtvrtletí roku 2017.
Nová varianta X-Line dále zvyšuje atraktivitu nejmenšího modelu Kia s označením Picanto a spojuje nejlepší tradiční kvality tohoto vozu s novým vzhledem, který se inspiroval populárními řadami crossoverů a SUV značky Kia, včetně modelů Sportage a Sorento. Robustní design je zvýrazněn kontrastními barevnými pakety a větší světlou výškou (oproti standardnímu Picantu činí nárůst 15 mm na výsledných 156 mm), což pro řidiče zároveň znamená lepší výhled na silnici. Přínosem nové varianty je i pohon 1,0 litru T-GDI (zkr. Turbocharged Gasoline Direct Injection – přeplňovaný motor s přímým vstřikováním benzínu), díky němuž je Picanto nejvýkonnějším modelem s tímto označením v historii.
Komentuje Michael Cole, COO společnosti Kia Motors Europe: „Letos jsme v Evropě již uvedli nové Picanto, které se v této době prodává lépe než předchůdce. Pololetní prodeje Picanta meziročně vzrostly o 23 % na 31 827 vozů, a jde tak o jeden z našich nejlépe prodávaných modelů na světových trzích. Nové provedení X-Line by prodeje mělo ještě posílit.“
Picanto svým designem odkazuje na vozy SUV
Nové Picanto uvedené počátkem roku 2017 přineslo smělý a dynamický design a jeho nová varianta X-Line představuje řadu nových designových prvků s robustním vzhledem. Picanto X-Line s charakteristickou tygří maskou chladiče zaujme nápadnějšími nárazníky ve stylu vozů SUV, včetně ochranných krytů nárazníků imitujících kov (vpředu a vzadu), dodávajících vozu sebejistější vzhled vozidla do nepříznivých podmínek. Jedinečným prvkem X-Line je i lemování kolem masky chladiče a předních mlhových světel v limetkově zeleném tónu (v nabídce jsou i stříbrné dekory). Větší světlou výšku vozu zase opticky zvýrazňuje černé lemování kolem podběhů kol.
Motor 1,0 litru T-GDI o výkonu 100 koní – nejvýkonnější Picanto v historii
Nové Picanto X-Line pohání přeplňovaný tříválec Kia 1,0 litru T-GDI. Nový kompaktní a lehký motor, dříve nabízený pouze pro modelovou řadu cee’d a nové Rio, bude poprvé k dispozici i zájemcům o novou variantu modelu Picanto.
Nový a lehký motor T-GDI kromě mimořádně nízké spotřeby a emisí přispívá ke snadné ovladatelnosti a čitelnému jízdnímu charakteru. Výkonnější motor jen minimálně zatěžuje přední nápravu, a znásobuje tak potěšení za volantem Picanta. Pohonná jednotka 1,0 litru T-GDI dosahuje maxima výkonu 100 koní při 4500 ot/min a točivého momentu 172 Nm v rozpětí 1500 až 4000 ot/min. Nejvýkonnější motor v historii modelu Picanto udílí vozům v provedení X-Line zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,1 sekundy. S novým pohonem pak vůz vykazuje spotřebu pouhých 4,5 litru/100 km při emisích CO2 na úrovni od 104 g/km (kombinovaný cyklus, dle metodiky NEDC).
Nový motor 1,0 litru T-GDI bude také k dispozici pro variantu Picanto GT-Line inspirovanou světem motorsportu (parametry výkonu a točivého momentu jsou identické).
Picanto třetí generace: Kvalita, technologie a všestrannost
Pro Picanto X-Line je k dispozici mnoho prvků výbavy, které známe z ostatních provedení řady Picanto, jako např. 16" litá kola, hliníkové pedály, LED světla denního svícení nebo mlhová světla, anténa ve tvaru žraločí ploutve a bezklíčový vstup. Velký „plovoucí“ dotykový displej o úhlopříčce 7" zprostředkuje funkce navigace s 3D mapami; propojení se smartphony pak zajišťuje podpora pro Apple CarPlay™ a Android Auto™. Pro vozy v provedení X-Line je k dispozici i zadní parkovací kamera, bezdrátové dobíjení smartphonů a zdířka USB. Picanto X-Line podobně jako varianta GT Line standardně nabízí sportovní zploštělý volant.
Nové Picanto je nejbezpečnějším vozem třídy minivozů, jaký kdy Kia vyráběla: využívá karoserii z kvalitnější vysokopevnostní oceli AHSS a nabízí šest airbagů již v základu (čelní, boční pro přední cestující a hlavové); na přání je k dispozici i kolenní airbag. Z prvků aktivní bezpečnosti jmenujme standardně dodávaný stabilizační systém VSM s elektronickým řízením stability vozu (ESC), zajišťující maximálně bezpečnou ovladatelnost při brzdění a průjezdu zatáčkami. Nové Picanto kromě toho dokáže nabídnout i nezávislý systém nouzového brzdění (AEB) – klíčovou technologii navrženou ke zvýšení bezpečnosti při pohybu ve městě.
Kabina Picanta nabízí na poměry třídy skutečně velkorysé rozměry; cestující zde mají k dispozici více místa pro nohy a nad hlavou než u všech konkurenčních modelů segmentu A (minivozy). Zavazadelník pak nabídne 255 litrů (VDA) – nejvíce v dané třídě. Sklopením zadních opěradel dělených v poměru 60:40 lze pro náklad připravit až 1010 litrů.
Kia Picanto X-Line se začne prodávat během posledního čtvrtletí 2017
Kia bude Picanto tradičně nabízet s jedinečnou sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu. Picanto X-Line se v Evropě začne prodávat během posledního čtvrtletí roku 2017.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.