Kia ještě před veřejnou premiérou na letošním autosalonu IAA ve Frankfurtu odhalila některé podrobnosti k novému modelu Picanto X-Line, inspirovaný kategorií crossoverů. Nový přírůstek do rodiny Picanto se po premiéře 12. září objeví v evropských autosalonech; zahájení prodeje je naplánováno na poslední čtvrtletí roku 2017.
Nová varianta X-Line dále zvyšuje atraktivitu nejmenšího modelu Kia s označením Picanto a spojuje nejlepší tradiční kvality tohoto vozu s novým vzhledem, který se inspiroval populárními řadami crossoverů a SUV značky Kia, včetně modelů Sportage a Sorento. Robustní design je zvýrazněn kontrastními barevnými pakety a větší světlou výškou (oproti standardnímu Picantu činí nárůst 15 mm na výsledných 156 mm), což pro řidiče zároveň znamená lepší výhled na silnici. Přínosem nové varianty je i pohon 1,0 litru T-GDI (zkr. Turbocharged Gasoline Direct Injection – přeplňovaný motor s přímým vstřikováním benzínu), díky němuž je Picanto nejvýkonnějším modelem s tímto označením v historii.
Komentuje Michael Cole, COO společnosti Kia Motors Europe: „Letos jsme v Evropě již uvedli nové Picanto, které se v této době prodává lépe než předchůdce. Pololetní prodeje Picanta meziročně vzrostly o 23 % na 31 827 vozů, a jde tak o jeden z našich nejlépe prodávaných modelů na světových trzích. Nové provedení X-Line by prodeje mělo ještě posílit.“
Picanto svým designem odkazuje na vozy SUV
Nové Picanto uvedené počátkem roku 2017 přineslo smělý a dynamický design a jeho nová varianta X-Line představuje řadu nových designových prvků s robustním vzhledem. Picanto X-Line s charakteristickou tygří maskou chladiče zaujme nápadnějšími nárazníky ve stylu vozů SUV, včetně ochranných krytů nárazníků imitujících kov (vpředu a vzadu), dodávajících vozu sebejistější vzhled vozidla do nepříznivých podmínek. Jedinečným prvkem X-Line je i lemování kolem masky chladiče a předních mlhových světel v limetkově zeleném tónu (v nabídce jsou i stříbrné dekory). Větší světlou výšku vozu zase opticky zvýrazňuje černé lemování kolem podběhů kol.
Motor 1,0 litru T-GDI o výkonu 100 koní – nejvýkonnější Picanto v historii
Nové Picanto X-Line pohání přeplňovaný tříválec Kia 1,0 litru T-GDI. Nový kompaktní a lehký motor, dříve nabízený pouze pro modelovou řadu cee’d a nové Rio, bude poprvé k dispozici i zájemcům o novou variantu modelu Picanto.
Nový a lehký motor T-GDI kromě mimořádně nízké spotřeby a emisí přispívá ke snadné ovladatelnosti a čitelnému jízdnímu charakteru. Výkonnější motor jen minimálně zatěžuje přední nápravu, a znásobuje tak potěšení za volantem Picanta. Pohonná jednotka 1,0 litru T-GDI dosahuje maxima výkonu 100 koní při 4500 ot/min a točivého momentu 172 Nm v rozpětí 1500 až 4000 ot/min. Nejvýkonnější motor v historii modelu Picanto udílí vozům v provedení X-Line zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,1 sekundy. S novým pohonem pak vůz vykazuje spotřebu pouhých 4,5 litru/100 km při emisích CO2 na úrovni od 104 g/km (kombinovaný cyklus, dle metodiky NEDC).
Nový motor 1,0 litru T-GDI bude také k dispozici pro variantu Picanto GT-Line inspirovanou světem motorsportu (parametry výkonu a točivého momentu jsou identické).
Picanto třetí generace: Kvalita, technologie a všestrannost
Pro Picanto X-Line je k dispozici mnoho prvků výbavy, které známe z ostatních provedení řady Picanto, jako např. 16" litá kola, hliníkové pedály, LED světla denního svícení nebo mlhová světla, anténa ve tvaru žraločí ploutve a bezklíčový vstup. Velký „plovoucí“ dotykový displej o úhlopříčce 7" zprostředkuje funkce navigace s 3D mapami; propojení se smartphony pak zajišťuje podpora pro Apple CarPlay™ a Android Auto™. Pro vozy v provedení X-Line je k dispozici i zadní parkovací kamera, bezdrátové dobíjení smartphonů a zdířka USB. Picanto X-Line podobně jako varianta GT Line standardně nabízí sportovní zploštělý volant.
Nové Picanto je nejbezpečnějším vozem třídy minivozů, jaký kdy Kia vyráběla: využívá karoserii z kvalitnější vysokopevnostní oceli AHSS a nabízí šest airbagů již v základu (čelní, boční pro přední cestující a hlavové); na přání je k dispozici i kolenní airbag. Z prvků aktivní bezpečnosti jmenujme standardně dodávaný stabilizační systém VSM s elektronickým řízením stability vozu (ESC), zajišťující maximálně bezpečnou ovladatelnost při brzdění a průjezdu zatáčkami. Nové Picanto kromě toho dokáže nabídnout i nezávislý systém nouzového brzdění (AEB) – klíčovou technologii navrženou ke zvýšení bezpečnosti při pohybu ve městě.
Kabina Picanta nabízí na poměry třídy skutečně velkorysé rozměry; cestující zde mají k dispozici více místa pro nohy a nad hlavou než u všech konkurenčních modelů segmentu A (minivozy). Zavazadelník pak nabídne 255 litrů (VDA) – nejvíce v dané třídě. Sklopením zadních opěradel dělených v poměru 60:40 lze pro náklad připravit až 1010 litrů.
Kia Picanto X-Line se začne prodávat během posledního čtvrtletí 2017
Kia bude Picanto tradičně nabízet s jedinečnou sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu. Picanto X-Line se v Evropě začne prodávat během posledního čtvrtletí roku 2017.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?