Automobilka Kia odhalila detaily týkající se modernizace sedmimístného vlajkového SUV Kia Sorento. Na letošním mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu (IAA) se veřejnosti poprvé představí Sorento s novým designem, jehož evropské prodeje jsou naplánovány na poslední čtvrtletí roku 2017.
Kia Sorento nabídne modernizovaný exteriér i interiér, stejně tak jako nejmodernější bezpečnostní prvky a funkce palubní konektivity. Nabízet se bude i nové provedení GT Line nebo nová účinná automatická převodovka s osmi stupni v kombinaci s naftovým motorem 2,2 litru.
Komentuje Michael Cole, COO společnosti Kia Motors Europe: „Pro Kiu Sorento se vloni rozhodlo 15 769 evropských zákazníků, a tak tento model i nadále významně přispívá k trvalému růstu naší značky. Současný model oslovuje širokou škálu zákazníků, neboť spojuje vysokou praktičnost, elegantní design a vysokou přidanou hodnotu.“
Design: modernizovaný design exteriéru i interiéru
Návrháři Kia provedli ve ztvárnění exteriéru Sorenta řadu úprav. Patří sem přepracovaný přední i zadní nárazník, nové LED světlomety a LED koncová světla nebo nový tmavý metalický povrch masky chladiče ‘ve stylu tygřího nosu’. Výsledkem úprav je rafinovanější a rozhodnější podoba čelní partie vozu. K dispozici budou i nové odstíny karoserie Rich Espresso (hnědá) a Gravity Blue (modrá), stejně tak jako nový design litých kol o velikosti 17, 18 nebo 19"
V kabině zaujme nově tvarovaný volant, přístrojový štít před řidičem nebo nový LCD displej ovládání klimatizace. Součástí přístrojové desky je i nová audio soustava a navigace Kia AVN (viz oddíl ‘Technologie’).
Nové Sorento přináší vyšší podíl materiálů měkkých na dotek a více kůže dodávající interiéru luxusnější charakter. Zákazníci se mohou rozhodnout pro čistě černý, resp. dvoubarevný interiér (v černém a přírodním béžovém tónu) s látkovým nebo koženým čalouněním. V nabídce je na přání i hnědé nebo světle šedé kožené čalounění. Pro ještě vyšší pohodlí pak sedadlo řidiče a předního spolujezdce nabízí bederní opěrku seřiditelnou ve čtyřech, resp. dvou směrech.
Pohon: nižší emise díky nové osmistupňové automatické převodovce
Sorento je prvním SUV značky Kia vybaveným novou osmistupňovou automatickou převodovkou. Převodovka vlastní konstrukce Kia uvedená v roce 2016 se chlubí 143 nově patentovanými technologiemi. Přináší výhody v podobě hladkého řazení, přesvědčivějších jízdních schopností a mírného snížení emisí.
Nová osmistupňová automatická převodovka se bude nabízet pro Sorento s naftovým motorem 2,2 litru, kde nahradí šestistupňový automat (v nabídce bude i šestistupňová manuální převodovka). Nová osmistupňová jednotka Kia v porovnání s jinými automatickými převodovkami využívá menší počet regulačních ventilů, což se odrazilo v přímější mechanické vazbě s motorem. Převodovka tak dokáže řadit rychleji než nahrazovaný šestistupňový automat. Širší škála převodů podporuje dynamičtější akceleraci a současně snižuje emise CO2 ze 172 na 159 g/km.
Nová převodovka nabízí čtyři různé jízdní režimy: Eco, Comfort, Sport a Smart. Řidič si může upřednostňovaný jízdní režim navolit přes elektronický systém Drive Mode Select. V každém režimu lze upravit reakce hnacího ústrojí na pokyny od řidiče a podle momentální nálady upřednostnit buďto nižší spotřebu paliva, nebo dynamičtější akceleraci. Systém Drive Mode Select rovněž upravuje účinek posilovače řízení (uloženého v převodce řízení), a to s preferencí klidné a uvolněné jízdy, nebo naopak bezprostřednějších reakcí řízení. Nový režim Smart Mode byl navržen tak, aby vnímal a předvídal řidičovy záměry a automaticky přepínal mezi režimy Eco, Comfort a Sport. Sorento se tak dokáže průběžně přizpůsobovat chování řidiče i změnám jízdních podmínek s odhadováním upřednostňovaného stylu řidiče za různých rychlostí a v různých prostředích.
GT Line: nový model Sorento GT Line inspirovaný světem motorsportu
Kia rozšiřuje modelovou řadu Sorento o nové atraktivní provedení GT Line. Sorento GT Line, inspirované vzhledem výkonnějších modelů Kia s označením GT, přináší řadu nových prvků zaměřených na markantnější styl. V exteriéru zaujmou mlhová světla se čtveřicí zdrojů, červené brzdové třmeny, nápadnější boční prahy nebo decentní označení GT Line k odlišení této varianty od ostatních verzí Sorenta. Vozy s naftovým motorem nově používají nápadnou dvojitou koncovkou výfuku s chromovým povrchem.
V interiéru GT Line najdeme stejná vylepšení jako u ostatních verzí Sorenta, ale navíc jsou zde prošívaná sedadla čalouněná černou kůží s kontrastními šedými stehy a vyšitými emblémy GT Line. Nová varianta je kromě toho vybavena jedinečnými páčkami řazení pod volantem a řadou dekorů v matném chromu po celém interiéru.
Bezpečnost: nabídka nových prvků aktivní bezpečnosti
Sorento se bude poprvé nabízet s nejnovější verzí pokročilého systému na podporu řízení DRiVE WISE (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems). DRIVE WISE zhmotňuje filozofii automobilky Kia, která spočívá v promyšleném návrhu bezpečných vozidel na základě technologií aktivní bezpečnosti navržených tak, aby se automobil nehodám zcela vyhnul, nebo se alespoň zmírnily jejich následky.
Nový systém rozpoznávání únavy řidiče (DAW) pomáhá bojovat s nepozorností nebo únavou za volantem. Tento systém monitoruje celou řadu vstupů od vozidla i řidiče a pokud zaznamená, že poklesla koncentrace řidiče, rozezní varovný tón a současně na panelu se sdruženými přístroji zobrazí upozornění. Podle průzkumů má únava řidiče na svědomí až čtvrtinu všech smrtelných dopravních nehod v Evropě*. Podle konzervativního odhadu Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) se ve Spojených státech každoročně uskuteční na 100 tisíc dopravních nehod (nahlášených policii) v přímém důsledku únavy řidiče. Odhadované následky pak v USA každoročně čítají 1550 obětí na životech a 71 tisíc případů zranění**.
Z dalších novinek pro model Sorento jmenujme například: systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu; asistent dálkových světel nebo plně diodové světlomety s funkcí dynamického přisvěcování do zatáček. Díky těmto novým technologiím je Sorento jedním z nejbezpečnějších vozů v dané třídě.
Technologie: systém palubního infotainmentu s on-line funkcemi a prémiová audio soustava
Nové Sorento je k dispozici s nejnovějším systémem palubního infotainmentu, jehož součástí je dotykový 8" displej, navigace a online služby Kia Connected Services s podporou od TomTom®. Součástí nového dotykového rozhraní je i podpora technologie Apple CarPlay™ a Android Auto™ pro bezproblémové propojení s chytrými telefony. Technologie Android Auto™ spolupracuje se zařízeními na bázi systému Android počínaje verzí 5.0 (Lollipop); Apple CarPlay™ pak slouží k připojení zařízení iPhone 5 nebo novějších. Součástí středového panelu je systém bezdrátového dobíjení chytrých telefonů pro snadné dobíjení mobilních přístrojů na cestách.
Zákazníci si mohou své Sorento vylepšit i novým sound systémem Harman/Kardon®. Prostorové ozvučení používá výkonný zesilovač 640 W a 10 reproduktorů. Technologie Clari-Fi™ pro zvýšení kvality zvuku automaticky analyzuje a zlepšuje kvalitu zvuku reprodukovaného ze všech typů komprimovaného audio signálu. Technologie prostorového ozvučení QuantumLogic™ uvedeného systému extrahuje signály z původního záznamu a přerozděluje je s cílem vytvořit autentickou prostorovou zvukovou scénu s čistým a kultivovaným zvukem, který nepostrádá ani ty nejmenší detaily.
Zahájení prodeje v posledním čtvrtletí roku 2017
Kia bude nové Sorento tradičně nabízet s jedinečnou sedmiletou záruku Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu. Na evropských trzích se vůz objeví v posledním čtvrtletí roku 2017.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?