Okolo elektrického BMW i5 se už dlouhou dobu vedou různé spekulace, které mimo jiné každou chvíli potvrzují i vyvrací jeho existenci. Na internetu se už objevilo i několik jeho podob, ovšem o jejich pravosti se dalo vždy pochybovat. Oficiální informace zkrátka chyběly.
Tedy až do teď, neboť šéf mnichovské automobilky Harald Krüger oznámil, že BMW hodlá na autosalonu ve Frankfurtu prezentovat koncept čtyřmístného čistě elektrického vozu, který se zařadí mezi modely i3 a i8. Takovou informaci alespoň prezentoval web Autoevolution.
Jakékoliv další informace bohužel chybí, dokonce ani název nebyl potvrzen - označení i5 se ale celkem snadno nabízí. Jaké tvary dostane karoserie nového vozu zatím nevíme, ovšem zahraniční média se shodují na tom, že by mohlo jít o sedan.
Nabízí se také možnost, že by s tímto vozem mohlo BMW chtít konkurovat Tesle Model 3, ovšem ta je levnější i než v současnosti vyráběné elektrické BMW i3. Reálným soupeřem BMW i5 by se tak mohly stát základní, či méně vybavené, varianty Tesly Model S.
Jakékoliv současné odhady ohledně techniky je potřeba brát s velkou rezervou, ovšem podle odhadů by se ve voze mohly objevit baterie s kapacitou 60 až 80 kWh, který by napájely motor pohánějící zadní kola. Kromě toho by i5 mohlo být vybaveno i motorem prodlužující dojezd (REX), neboť BMW i3 vybavené touto technologií se prodávají velmi dobře.
Automobilka BMW má s elektrifikací poměrně velké plány, do roku 2025 chce představit celkem 25 elektrifikovaných modelů, z nichž 12 budou čistě elektromobily. Na autosalonu ve Frankfurtu pak uvidíme mimo jiné i koncept elektrického Mini, které by se mělo dostat do produkce v roce 2019 a následovat ho bude elektrické BMW X3, které by se mělo na nějakou dobu stát základním modelem v paletě elektrických vozidel BMW.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?