Jen pár dnů před plánovanou premiérou na autosalonu ve Frankfurtu představil Seat exkluzivní edici ostrého modelu Seat Leon Cupra R, který vznikne pouze v 799 kusech a řidičům nabídne výkon přesahující hranici 300 koní.
Nový Seat Leonu Cupra R se stane nejvýkonnějším silničním automobilem značky. Jeho motor nabídne ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou výkon 310 koní a ve spojení s automatickou převodovkou DSG 300 koní. Všechen výkon bude směřován pouze na pření nápravu.
Kromě vysokého výkonu ale nabídne nový Leon Cupra i vysokou exkluzivitu - to štěstí z jeho vlastnictví totiž bude moci pocítit pouze 799 zákazníků, neboť výroba bude limitována právě na takový počet strojů.
Každý z nich se přitom bude moci pochlubit řadou úprav a prémiových prvků výbavy, které by měli zajistit skvělé zážitky z jízdy. Chybět tak nebude adaptivní podvozek DCC, brzdy Brembo, nový výfukový systém nebo upravený odklon kol na přední nápravě.
Úpravy se ale nevyhnuly ani vzhledu. Leon Cupra tak nabídne výrazně upravené blatníky s přívody vzduchu, přední i zadní nárazníky s detaily vyhotovenými z karbonu nebo decentní křídlo nad pátými dveřmi. Na výběr bude ze tří barev: Midnight Black (půlnoční černá), Pyrenees Grey (Pyrenejská šedá) a Matte Grey (matně šedá).
Některé detaily vozu, jako například zrcátka, disky kol nebo rámečky v nárazníku, budou lakovány do odstínu mědi. Měď a karbon se pak objeví i v interiéru, kde se řidič mimo jiné může těšit i na volant a řadící páku očalouněné Alcantarou.
Zahájení prodeje vozu Seat Leon Cupra R se očekává ještě před koncem tohoto roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?