Jen pár dnů před plánovanou premiérou na autosalonu ve Frankfurtu představil Seat exkluzivní edici ostrého modelu Seat Leon Cupra R, který vznikne pouze v 799 kusech a řidičům nabídne výkon přesahující hranici 300 koní.
Nový Seat Leonu Cupra R se stane nejvýkonnějším silničním automobilem značky. Jeho motor nabídne ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou výkon 310 koní a ve spojení s automatickou převodovkou DSG 300 koní. Všechen výkon bude směřován pouze na pření nápravu.
Kromě vysokého výkonu ale nabídne nový Leon Cupra i vysokou exkluzivitu - to štěstí z jeho vlastnictví totiž bude moci pocítit pouze 799 zákazníků, neboť výroba bude limitována právě na takový počet strojů.
Každý z nich se přitom bude moci pochlubit řadou úprav a prémiových prvků výbavy, které by měli zajistit skvělé zážitky z jízdy. Chybět tak nebude adaptivní podvozek DCC, brzdy Brembo, nový výfukový systém nebo upravený odklon kol na přední nápravě.
Úpravy se ale nevyhnuly ani vzhledu. Leon Cupra tak nabídne výrazně upravené blatníky s přívody vzduchu, přední i zadní nárazníky s detaily vyhotovenými z karbonu nebo decentní křídlo nad pátými dveřmi. Na výběr bude ze tří barev: Midnight Black (půlnoční černá), Pyrenees Grey (Pyrenejská šedá) a Matte Grey (matně šedá).
Některé detaily vozu, jako například zrcátka, disky kol nebo rámečky v nárazníku, budou lakovány do odstínu mědi. Měď a karbon se pak objeví i v interiéru, kde se řidič mimo jiné může těšit i na volant a řadící páku očalouněné Alcantarou.
Zahájení prodeje vozu Seat Leon Cupra R se očekává ještě před koncem tohoto roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.