Zaplatit vývoj investory, prodávat nejbohatším po pár kusech. Ne, Alcraft GT není sci-fi

Alcraft GT
Alcraft GT, foto: Alcraft Motor Company
Antonín Marek , AutoRoad.cz 3. září 2017 13:45 | akt. 3. září 2017 15:26
Sdílej:

Na Britských ostrovech se pomalu ale sebevědomě rozjíždí nový projekt, jenž by se svým elektromobilem Alcraft GT rád přetáhl společnosti Tesla zákazníky, kteří touží po praktickém a výkonném elektromobilu.

Za modelem vozu stojí společnost Alcraft Motor Company, kterou založil businessman David Alcraft. Vůz ovšem nestavěli žádní nováčci, neboť Alcraft si do svého týmu zajistil odborníky ze společností jako Morgan, Toyota, Daewoo, Michelin nebo Delta Motorsport. Právě poslední jmenovaní pak dodali pohonný systém.

Společnost Alcraft by ráda přivedla svůj model GT na trh již kolem roku 2019, ovšem k tomu potřebuje uspět se svou crowdfundingovou kampaní. V té pak lidé mohou získat šanci "podílet se na vývoji automobilu i zcela nové značky britských vozů".

Za příspěvky v rozmezí 10 až 250,000 liber (285 Kč až 7,1 milionu Kč) mohou lidé získat VIP vstupenky na akce na okruhu Silverstone, včetně jízdy v testovacím modelu nového vozu. Další odměny pak zahrnují například elektrokola značky Cyclotricity nebo speciální hodinky od Matthew Humphries Design.

Podle slov Davida Alcrafta se společnost snaží vybudovat novou britskou automobilku, která skloubí tradice s moderní technologií. Výsledkem by pak měly být praktické a ekologické automobily s výjimečným designem i výkonem. Aclraft si ale nedělá sny o velkovýrobě, ovšem byl by rád, kdyby si jeho společnost vybudovala renomé mezi specialisty na maloobjemovou produkci.

Co se samotného stroje týče, vůz s karoserií shooting brake by měl nabídnout vnitřní uspořádání 2 + 2 a 500 litrový prostor pro zavazadla. Pohonná soustava by měla disponovat třemi motory pohánějícími všechna čtyři kola. Celkový výkon by se měl pohybovat okolo 600 koní a 1,139 Nm točivého momentu. Akceleraci z 0 na 100 km/h by elektromobil měl zvládat v časech okolo 3.5 sekundy. Kapacitu baterií neznáme, ovšem dojezd by se mohl pohybovat okolo 300 mil,tedy cca 483 km.

Zatím však existuje pouze grafický koncept a zmenšený model ve velikosti 1/3, který automobilka vyrobila k ověření proveditelnosti konstrukce a svých designových plánů. Mezi 6. a 7. zářím si ale veřejnost model bude moci prohlédnout na akci Cenex Low Carbon Vehicle v Millbrook, Bedfordshire.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.