Na Britských ostrovech se pomalu ale sebevědomě rozjíždí nový projekt, jenž by se svým elektromobilem Alcraft GT rád přetáhl společnosti Tesla zákazníky, kteří touží po praktickém a výkonném elektromobilu.
Za modelem vozu stojí společnost Alcraft Motor Company, kterou založil businessman David Alcraft. Vůz ovšem nestavěli žádní nováčci, neboť Alcraft si do svého týmu zajistil odborníky ze společností jako Morgan, Toyota, Daewoo, Michelin nebo Delta Motorsport. Právě poslední jmenovaní pak dodali pohonný systém.
Společnost Alcraft by ráda přivedla svůj model GT na trh již kolem roku 2019, ovšem k tomu potřebuje uspět se svou crowdfundingovou kampaní. V té pak lidé mohou získat šanci "podílet se na vývoji automobilu i zcela nové značky britských vozů".
Za příspěvky v rozmezí 10 až 250,000 liber (285 Kč až 7,1 milionu Kč) mohou lidé získat VIP vstupenky na akce na okruhu Silverstone, včetně jízdy v testovacím modelu nového vozu. Další odměny pak zahrnují například elektrokola značky Cyclotricity nebo speciální hodinky od Matthew Humphries Design.
Podle slov Davida Alcrafta se společnost snaží vybudovat novou britskou automobilku, která skloubí tradice s moderní technologií. Výsledkem by pak měly být praktické a ekologické automobily s výjimečným designem i výkonem. Aclraft si ale nedělá sny o velkovýrobě, ovšem byl by rád, kdyby si jeho společnost vybudovala renomé mezi specialisty na maloobjemovou produkci.
Co se samotného stroje týče, vůz s karoserií shooting brake by měl nabídnout vnitřní uspořádání 2 + 2 a 500 litrový prostor pro zavazadla. Pohonná soustava by měla disponovat třemi motory pohánějícími všechna čtyři kola. Celkový výkon by se měl pohybovat okolo 600 koní a 1,139 Nm točivého momentu. Akceleraci z 0 na 100 km/h by elektromobil měl zvládat v časech okolo 3.5 sekundy. Kapacitu baterií neznáme, ovšem dojezd by se mohl pohybovat okolo 300 mil,tedy cca 483 km.
Zatím však existuje pouze grafický koncept a zmenšený model ve velikosti 1/3, který automobilka vyrobila k ověření proveditelnosti konstrukce a svých designových plánů. Mezi 6. a 7. zářím si ale veřejnost model bude moci prohlédnout na akci Cenex Low Carbon Vehicle v Millbrook, Bedfordshire.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.