Automobilce Lamborghini se v posledních letech skutečně daří, na čemž mají zásluhu zejména modely Aventador a Huracán. V příštích letech by však bilance mohla být ještě veselejší, neboť SUV Urus by mělo zasáhnout mnohem větší klientelu.
Velká očekávání spojená s vozem SUV však naštěstí neodsunula u Lamborghini sportovní vozy do pozadí, ba naopak. Lamborghini si chce uchovat své výsostné postavení na trhu se sportovními vozy a proto pracuje na celé řadě nových modelů.
Podle Automobile Magazine automobilka v současné době pracuje na sedmi nových variantách modelu Huracán. Nově by se tak mohl objevit jako Speedster, Barchetta, SV a dokonce i v extrémní verzi GT3 Stradale. Později by měl nabídku doplnit ještě otevřený Huracán Targa a odlehčená verze Superlegerra.
Tou nejdivočejší a nejextrémnější verzí by se však měl stát Huracán Safari, který by měl být vybaven výškově nastavitelným podvozkem, zvětšenými podběhy kol a terénní ochranou podvozku. Pohon všech kol by pak měl být samozřejmostí, díky které se nebudete muset bát vzít svůj Huracán ani na polňačku u vaší chaty v Alpách.
Po těchto modelech se pak očekává nástupce modelu Aventador, který by se měl dostavit v roce 2020. Na přesná technická data si samozřejmě ještě nějakou chvíli počkáme, ovšem podle prvotních informací se zdá, že by pod jeho kapotou mohl být umístěn atmosferický 7.0 litrový motor V12 o výkonu 596 kW (810 k).
Pokud by však zájemci hledali něco extrémnějšího, pak by je mohla uspokojit vrcholná verze, která by měla být vybavena i dvěma elektromotory pohánějícími přední kola. S jejich pomocí by pak vůz mohl dosahovat kombinovaného výkonu 745 kW (1013 k) a točivého momentu až 1 198 Nm.
Pokud by to na vás ale bylo moc, spekuluje se o hybridní pohonné jednotce spojené s motorem V8, která by měla být schopna generovat 521 kW (708 k).
Několik let po nástupce Aventadoru bychom se měli dočkat i nástupce modelu Huracán, jehož motor bude podle webu CarScoops zřejmě pocházet z dílen Porsche a půjde o 4.0 litrový V8. Základní varianta by měla řidiči nabídnout výkon 484 kW (658 k), zatímco ta nejsilnější má sahat až k hranici 671 kW (912 k).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?