Automobilce Lamborghini se v posledních letech skutečně daří, na čemž mají zásluhu zejména modely Aventador a Huracán. V příštích letech by však bilance mohla být ještě veselejší, neboť SUV Urus by mělo zasáhnout mnohem větší klientelu.
Velká očekávání spojená s vozem SUV však naštěstí neodsunula u Lamborghini sportovní vozy do pozadí, ba naopak. Lamborghini si chce uchovat své výsostné postavení na trhu se sportovními vozy a proto pracuje na celé řadě nových modelů.
Podle Automobile Magazine automobilka v současné době pracuje na sedmi nových variantách modelu Huracán. Nově by se tak mohl objevit jako Speedster, Barchetta, SV a dokonce i v extrémní verzi GT3 Stradale. Později by měl nabídku doplnit ještě otevřený Huracán Targa a odlehčená verze Superlegerra.
Tou nejdivočejší a nejextrémnější verzí by se však měl stát Huracán Safari, který by měl být vybaven výškově nastavitelným podvozkem, zvětšenými podběhy kol a terénní ochranou podvozku. Pohon všech kol by pak měl být samozřejmostí, díky které se nebudete muset bát vzít svůj Huracán ani na polňačku u vaší chaty v Alpách.
Po těchto modelech se pak očekává nástupce modelu Aventador, který by se měl dostavit v roce 2020. Na přesná technická data si samozřejmě ještě nějakou chvíli počkáme, ovšem podle prvotních informací se zdá, že by pod jeho kapotou mohl být umístěn atmosferický 7.0 litrový motor V12 o výkonu 596 kW (810 k).
Pokud by však zájemci hledali něco extrémnějšího, pak by je mohla uspokojit vrcholná verze, která by měla být vybavena i dvěma elektromotory pohánějícími přední kola. S jejich pomocí by pak vůz mohl dosahovat kombinovaného výkonu 745 kW (1013 k) a točivého momentu až 1 198 Nm.
Pokud by to na vás ale bylo moc, spekuluje se o hybridní pohonné jednotce spojené s motorem V8, která by měla být schopna generovat 521 kW (708 k).
Několik let po nástupce Aventadoru bychom se měli dočkat i nástupce modelu Huracán, jehož motor bude podle webu CarScoops zřejmě pocházet z dílen Porsche a půjde o 4.0 litrový V8. Základní varianta by měla řidiči nabídnout výkon 484 kW (658 k), zatímco ta nejsilnější má sahat až k hranici 671 kW (912 k).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?