Automobilce Lamborghini se v posledních letech skutečně daří, na čemž mají zásluhu zejména modely Aventador a Huracán. V příštích letech by však bilance mohla být ještě veselejší, neboť SUV Urus by mělo zasáhnout mnohem větší klientelu.
Velká očekávání spojená s vozem SUV však naštěstí neodsunula u Lamborghini sportovní vozy do pozadí, ba naopak. Lamborghini si chce uchovat své výsostné postavení na trhu se sportovními vozy a proto pracuje na celé řadě nových modelů.
Podle Automobile Magazine automobilka v současné době pracuje na sedmi nových variantách modelu Huracán. Nově by se tak mohl objevit jako Speedster, Barchetta, SV a dokonce i v extrémní verzi GT3 Stradale. Později by měl nabídku doplnit ještě otevřený Huracán Targa a odlehčená verze Superlegerra.
Tou nejdivočejší a nejextrémnější verzí by se však měl stát Huracán Safari, který by měl být vybaven výškově nastavitelným podvozkem, zvětšenými podběhy kol a terénní ochranou podvozku. Pohon všech kol by pak měl být samozřejmostí, díky které se nebudete muset bát vzít svůj Huracán ani na polňačku u vaší chaty v Alpách.
Po těchto modelech se pak očekává nástupce modelu Aventador, který by se měl dostavit v roce 2020. Na přesná technická data si samozřejmě ještě nějakou chvíli počkáme, ovšem podle prvotních informací se zdá, že by pod jeho kapotou mohl být umístěn atmosferický 7.0 litrový motor V12 o výkonu 596 kW (810 k).
Pokud by však zájemci hledali něco extrémnějšího, pak by je mohla uspokojit vrcholná verze, která by měla být vybavena i dvěma elektromotory pohánějícími přední kola. S jejich pomocí by pak vůz mohl dosahovat kombinovaného výkonu 745 kW (1013 k) a točivého momentu až 1 198 Nm.
Pokud by to na vás ale bylo moc, spekuluje se o hybridní pohonné jednotce spojené s motorem V8, která by měla být schopna generovat 521 kW (708 k).
Několik let po nástupce Aventadoru bychom se měli dočkat i nástupce modelu Huracán, jehož motor bude podle webu CarScoops zřejmě pocházet z dílen Porsche a půjde o 4.0 litrový V8. Základní varianta by měla řidiči nabídnout výkon 484 kW (658 k), zatímco ta nejsilnější má sahat až k hranici 671 kW (912 k).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.