Automobilce Lamborghini se v posledních letech skutečně daří, na čemž mají zásluhu zejména modely Aventador a Huracán. V příštích letech by však bilance mohla být ještě veselejší, neboť SUV Urus by mělo zasáhnout mnohem větší klientelu.
Velká očekávání spojená s vozem SUV však naštěstí neodsunula u Lamborghini sportovní vozy do pozadí, ba naopak. Lamborghini si chce uchovat své výsostné postavení na trhu se sportovními vozy a proto pracuje na celé řadě nových modelů.
Podle Automobile Magazine automobilka v současné době pracuje na sedmi nových variantách modelu Huracán. Nově by se tak mohl objevit jako Speedster, Barchetta, SV a dokonce i v extrémní verzi GT3 Stradale. Později by měl nabídku doplnit ještě otevřený Huracán Targa a odlehčená verze Superlegerra.
Tou nejdivočejší a nejextrémnější verzí by se však měl stát Huracán Safari, který by měl být vybaven výškově nastavitelným podvozkem, zvětšenými podběhy kol a terénní ochranou podvozku. Pohon všech kol by pak měl být samozřejmostí, díky které se nebudete muset bát vzít svůj Huracán ani na polňačku u vaší chaty v Alpách.
Po těchto modelech se pak očekává nástupce modelu Aventador, který by se měl dostavit v roce 2020. Na přesná technická data si samozřejmě ještě nějakou chvíli počkáme, ovšem podle prvotních informací se zdá, že by pod jeho kapotou mohl být umístěn atmosferický 7.0 litrový motor V12 o výkonu 596 kW (810 k).
Pokud by však zájemci hledali něco extrémnějšího, pak by je mohla uspokojit vrcholná verze, která by měla být vybavena i dvěma elektromotory pohánějícími přední kola. S jejich pomocí by pak vůz mohl dosahovat kombinovaného výkonu 745 kW (1013 k) a točivého momentu až 1 198 Nm.
Pokud by to na vás ale bylo moc, spekuluje se o hybridní pohonné jednotce spojené s motorem V8, která by měla být schopna generovat 521 kW (708 k).
Několik let po nástupce Aventadoru bychom se měli dočkat i nástupce modelu Huracán, jehož motor bude podle webu CarScoops zřejmě pocházet z dílen Porsche a půjde o 4.0 litrový V8. Základní varianta by měla řidiči nabídnout výkon 484 kW (658 k), zatímco ta nejsilnější má sahat až k hranici 671 kW (912 k).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?