Automobilce Lamborghini se v posledních letech skutečně daří, na čemž mají zásluhu zejména modely Aventador a Huracán. V příštích letech by však bilance mohla být ještě veselejší, neboť SUV Urus by mělo zasáhnout mnohem větší klientelu.
Velká očekávání spojená s vozem SUV však naštěstí neodsunula u Lamborghini sportovní vozy do pozadí, ba naopak. Lamborghini si chce uchovat své výsostné postavení na trhu se sportovními vozy a proto pracuje na celé řadě nových modelů.
Podle Automobile Magazine automobilka v současné době pracuje na sedmi nových variantách modelu Huracán. Nově by se tak mohl objevit jako Speedster, Barchetta, SV a dokonce i v extrémní verzi GT3 Stradale. Později by měl nabídku doplnit ještě otevřený Huracán Targa a odlehčená verze Superlegerra.
Tou nejdivočejší a nejextrémnější verzí by se však měl stát Huracán Safari, který by měl být vybaven výškově nastavitelným podvozkem, zvětšenými podběhy kol a terénní ochranou podvozku. Pohon všech kol by pak měl být samozřejmostí, díky které se nebudete muset bát vzít svůj Huracán ani na polňačku u vaší chaty v Alpách.
Po těchto modelech se pak očekává nástupce modelu Aventador, který by se měl dostavit v roce 2020. Na přesná technická data si samozřejmě ještě nějakou chvíli počkáme, ovšem podle prvotních informací se zdá, že by pod jeho kapotou mohl být umístěn atmosferický 7.0 litrový motor V12 o výkonu 596 kW (810 k).
Pokud by však zájemci hledali něco extrémnějšího, pak by je mohla uspokojit vrcholná verze, která by měla být vybavena i dvěma elektromotory pohánějícími přední kola. S jejich pomocí by pak vůz mohl dosahovat kombinovaného výkonu 745 kW (1013 k) a točivého momentu až 1 198 Nm.
Pokud by to na vás ale bylo moc, spekuluje se o hybridní pohonné jednotce spojené s motorem V8, která by měla být schopna generovat 521 kW (708 k).
Několik let po nástupce Aventadoru bychom se měli dočkat i nástupce modelu Huracán, jehož motor bude podle webu CarScoops zřejmě pocházet z dílen Porsche a půjde o 4.0 litrový V8. Základní varianta by měla řidiči nabídnout výkon 484 kW (658 k), zatímco ta nejsilnější má sahat až k hranici 671 kW (912 k).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.