Možná to zní neuvěřitelně, ale Shelby Mustang GT350R z roku 1965 se znovu vrátí na výrobní linku! Tím však příval neuvěřitelných informací nekončí - jeho výroby se totiž zhostila parta, která tento fenomenální vůz vyráběla už na samotném začátku.
Znovu vyráběné vozy, který oficiálně licencoval Ford i Shelby, budou stavět původní zaměstnanci Shelby Americans Peter Brock, Jim Marietta, a Ted Sutton, kteří si založili novou společnost Original Venice Crew.
Společnost bude své vozy stavět na Mustangu z roku 1965, který byl vybaven 4.7 litrovým motorem V8 a čtyřrychlostní převodovkou Borg Warner. To je prakticky stejný základ, jaký využíval originální Shelby GT350, ovšem tato novější verze už se dočkala i některých vylepšení - základ však zůstal nezměněný kvůli originalitě vozu.
Vylepšení zahrnují novou přední kapotu, sklo z plexiskla a speciální Fordem navržené nezávislé zadní zavěšení kol. Většina vylepšení toho na voze příliš nezmění, ovšem díky novému zadnímu zavěšení by se měla dramaticky změnit charakteristika vozu.
Produkce vozů by měla být zahájena během letošního podzimu a společnost slibuje, že vůz bude dokonale autentický a spartánský do posledního detailu. Ve výsledku tak zákazník dostane zcela renovovanou karoserii, upravenou převodovku a motor ze společnosti Carroll Shelby Engine Company.
Produkce však bude omezena na pouhých 36 kusů a cena prozatím není známa.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?