S blížícím se představením nového kompaktního SUV Volkswagen T-Roc, které proběhne 23. srpna, se nám od automobilky dostává stále více zajímavých detailů tohoto očekávaného vozu. Co tedy T-Roc ukázal nyní?
Nový crossover automobilky Volkswagen, který se svou velikostí zařadí pod model Tiguan, by se svými kompaktními rozměry, řízným designem a řadou technických inovací rád dostal do hledáčků mladších generací. Pomoci mu v tom má jak jeho sportovnost, tak řada off-roadových funkcí, včetně pohonu všech kol.
Na designu vozu je velmi dobře patrná inspirace konceptem T-Roc, ze kterého si odnesl výrazný exteriér se širokou čelní maskou, která přímo navazuje na integrované světlomety. Pod nimi jsou umístěny mlhové světlomety orámované proužkem LED denního svícení, které supluje směrová světla. Do produkční verze se však, bohužel, nedostaly odnímatelné panely střechy, díky kterým vypadal koncept působivě.
I tak si ale T-Roc zachoval některé prvky unikátního designu. Jedním z nich může být například chromovaná lišta, která lemuje boční okna od A-sloupku až po víko kufru. A když už jsme u kufru, zde zákazníci naleznou stylový spoiler a k dispozici bude i LED svícení.
Nové video také nabídlo několikavteřinový pohled do interiéru, kde můžeme vidět dvoubarevnou kombinaci plastů, přičemž druhá barva ladí s barvou karoserie.Kromě toho jsou k vidění i chromované kliky, chromované doplňky, klasický VW infotainment systém a zřejmě i systém ambientního osvětlení.
Zatím se však jedná pouze o neoficiální informace, na ty oficiální je potřeba si počkat až do 23. srpna.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.