Volkswagen California na základě modelu Transporter je pro ostatní vzorem, nejoblíbenějším obytným automobilem všech dob. Již dlouhá desetiletí přesvědčuje zejména zkušené příznivce kempování svým důsledně promyšleným a všestranně variabilním interiérem. Nový a větší Crafter s velkým počtem asistenčních systémů, komfortními jízdními vlastnostmi a nízkou spotřebou paliva nyní nabízí jedinečnou příležitost přenést kvality modelu California do kategorie o třídu větších obytných automobilů Volkswagen a ještě více je rozvinout. Výrobce z Hannoveru představuje s novou studií California XXL velkou variantu automobilového světoběžníka.
Inovativní uspořádání karoserie a interiéru vytváří ve studii California XXL velkorysý prostor, například pro komfortní lůžko o délce 2 metry. Pozoruhodnou volnost pohybu poskytuje oddělený, velkolepý obytný prostor. V něm nabízí dostatek místa lavice a přední sedadla otočná o 180 stupňů.
Typicky účelná a prakticky promyšlená jako v modelu California je kuchyňka včetně varné desky se dvěma plynovými hořáky, chladničkou, kuchyňským dřezem a rozšiřitelnou pracovní deskou. Prakticky navržená koupelna se sprchou a WC poskytuje cestovatelům ještě více komfortu.
Navzdory svým rozměrům neklade California XXL vzduchu velký odpor. Dokonce i s výškou 2900 mm zůstává hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu (cx) v příznivém rozsahu konvenčních verzí modelové řady Crafter, a to díky propracovanému aerodynamickému konceptu (mj. speciální prvky ve zcela nově navržené vysoké střeše).
Více informací o nové studii California XXL bude zveřejněno při její světové premiéře na veletrhu Caravan Salon v Düsseldorfu (26. srpna až 3. září 2017).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?