Obyvatelé států Jižní Ameriky se zřejmě brzy dočkají nového SUV VW Tharu, který by podle prvotních informací neměl být ničím jiným, než upravenou Škodou Kodiaq, která by se měla vyrábět v argentinské továrně.
Podle brazilského webu Auto Papo si společnost Volkswagen v nedávné době zaregistrovala u Brazilského úřadu pro průmyslové vlastnictví jméno "Tharu", což naznačuje, že zde pod tímto názvem hodlá představit nový model.
Zatím kolem toho nepadlo žádné potvrzení, nicméně web CarScoops předpokládá, že by se mohlo jednat o lokální verzi SUV Škoda Karoq, které by bylo s drobnými úpravami vyráběno v argentinské továrně Volkswagenu a prodáváno napříč kontinentem.
Pokud by se tak stalo, je velmi pravděpodobné, že pod kapotou VW Tharu by se objevil motor 1.4 litru TSI o výkonu 150 koní, který se v současné době vyrábí v brazilském Sao Paulu. Existuje však i možnost, že by se ke slovu dostal silnější a novější motor 1.5 TSI. O přenos výkonu na kola by se pak měla starat šestistupňová převodovka Tiptronic, která by byla standardní výbavou.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?