Obyvatelé států Jižní Ameriky se zřejmě brzy dočkají nového SUV VW Tharu, který by podle prvotních informací neměl být ničím jiným, než upravenou Škodou Kodiaq, která by se měla vyrábět v argentinské továrně.
Podle brazilského webu Auto Papo si společnost Volkswagen v nedávné době zaregistrovala u Brazilského úřadu pro průmyslové vlastnictví jméno "Tharu", což naznačuje, že zde pod tímto názvem hodlá představit nový model.
Zatím kolem toho nepadlo žádné potvrzení, nicméně web CarScoops předpokládá, že by se mohlo jednat o lokální verzi SUV Škoda Karoq, které by bylo s drobnými úpravami vyráběno v argentinské továrně Volkswagenu a prodáváno napříč kontinentem.
Pokud by se tak stalo, je velmi pravděpodobné, že pod kapotou VW Tharu by se objevil motor 1.4 litru TSI o výkonu 150 koní, který se v současné době vyrábí v brazilském Sao Paulu. Existuje však i možnost, že by se ke slovu dostal silnější a novější motor 1.5 TSI. O přenos výkonu na kola by se pak měla starat šestistupňová převodovka Tiptronic, která by byla standardní výbavou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?