S blížícím se představením nové generace sportovního Swiftu Sport, které proběhne na autosalonu ve Frankfurtu, nám automobilka Suzuki uvolňuje k vozu stále další informace a materiály. Tím posledním je celkem bohatá fotogalerie různých detailů nového vozu.
Na letošním autosalonu ve Frankfurtu, který se koná od 12. do 24. září, představí japonská automobilka Suzuki dlouho očekávanou třetí generaci oblíbeného hot-hatche Swift Sport. Ten měl od poslední generace projít kompletním přepracováním a sportovně zaměřeným řidičům hodlá nabídnout novou úroveň radosti z řízení.
Kromě toho chce ale Swift zapůsobit na řidiče i kvalitním a hlavně moderním zpracováním jak interiéru, tak exteriéru. Zvenčí si tedy můžeme všimnout agresivnějších tvarů, kolem vozu se táhne decentní černě lakovaný body-kit a vzadu se objevil zcela přepracovaný zadní nárazník s druhou koncovkou výfuku, podobně jako u předchozí generace.
Změnami však prošel i interiér. K vidění je dvoubarevné lakování, šestistupňová manuální převodovka, sportovně tvarovaná přední sedadla, červeně podbarvené budíky a bohatá výbava, zahrnující infotainment systém, digitální automatickou klimatizaci nebo barevný displej mezi budíky.
Ten potvrzuje již dříve zmíněné hypotézy, podle kterých by se pod kapotou Swiftu měl objevit přeplňovaný motor BoosterJet - mezi fotkami je totiž snímek zachycující grafiku tlaku plnění. S největší pravděpodobností tak pod kapotou Swiftu Sport skutečně nalezneme agregát o objemu 1.4 litru z Vitary S o výkonu 138 koní a 220 Nm točivého momentu.
Oproti minulé generaci s atmosferickým motorem 1.6 litru a výkonem 136 koní to sice není příliš velký výkonový skok, ovšem pokud se potvrdí spekulace o váze pouhých 870 kg, pak by nový Swift Sport mohl disponovat úctyhodným výkonem 159 koní na tunu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.