S blížícím se představením nové generace sportovního Swiftu Sport, které proběhne na autosalonu ve Frankfurtu, nám automobilka Suzuki uvolňuje k vozu stále další informace a materiály. Tím posledním je celkem bohatá fotogalerie různých detailů nového vozu.
Na letošním autosalonu ve Frankfurtu, který se koná od 12. do 24. září, představí japonská automobilka Suzuki dlouho očekávanou třetí generaci oblíbeného hot-hatche Swift Sport. Ten měl od poslední generace projít kompletním přepracováním a sportovně zaměřeným řidičům hodlá nabídnout novou úroveň radosti z řízení.
Kromě toho chce ale Swift zapůsobit na řidiče i kvalitním a hlavně moderním zpracováním jak interiéru, tak exteriéru. Zvenčí si tedy můžeme všimnout agresivnějších tvarů, kolem vozu se táhne decentní černě lakovaný body-kit a vzadu se objevil zcela přepracovaný zadní nárazník s druhou koncovkou výfuku, podobně jako u předchozí generace.
Změnami však prošel i interiér. K vidění je dvoubarevné lakování, šestistupňová manuální převodovka, sportovně tvarovaná přední sedadla, červeně podbarvené budíky a bohatá výbava, zahrnující infotainment systém, digitální automatickou klimatizaci nebo barevný displej mezi budíky.
Ten potvrzuje již dříve zmíněné hypotézy, podle kterých by se pod kapotou Swiftu měl objevit přeplňovaný motor BoosterJet - mezi fotkami je totiž snímek zachycující grafiku tlaku plnění. S největší pravděpodobností tak pod kapotou Swiftu Sport skutečně nalezneme agregát o objemu 1.4 litru z Vitary S o výkonu 138 koní a 220 Nm točivého momentu.
Oproti minulé generaci s atmosferickým motorem 1.6 litru a výkonem 136 koní to sice není příliš velký výkonový skok, ovšem pokud se potvrdí spekulace o váze pouhých 870 kg, pak by nový Swift Sport mohl disponovat úctyhodným výkonem 159 koní na tunu.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.