S blížícím se představením nové generace sportovního Swiftu Sport, které proběhne na autosalonu ve Frankfurtu, nám automobilka Suzuki uvolňuje k vozu stále další informace a materiály. Tím posledním je celkem bohatá fotogalerie různých detailů nového vozu.
Na letošním autosalonu ve Frankfurtu, který se koná od 12. do 24. září, představí japonská automobilka Suzuki dlouho očekávanou třetí generaci oblíbeného hot-hatche Swift Sport. Ten měl od poslední generace projít kompletním přepracováním a sportovně zaměřeným řidičům hodlá nabídnout novou úroveň radosti z řízení.
Kromě toho chce ale Swift zapůsobit na řidiče i kvalitním a hlavně moderním zpracováním jak interiéru, tak exteriéru. Zvenčí si tedy můžeme všimnout agresivnějších tvarů, kolem vozu se táhne decentní černě lakovaný body-kit a vzadu se objevil zcela přepracovaný zadní nárazník s druhou koncovkou výfuku, podobně jako u předchozí generace.
Změnami však prošel i interiér. K vidění je dvoubarevné lakování, šestistupňová manuální převodovka, sportovně tvarovaná přední sedadla, červeně podbarvené budíky a bohatá výbava, zahrnující infotainment systém, digitální automatickou klimatizaci nebo barevný displej mezi budíky.
Ten potvrzuje již dříve zmíněné hypotézy, podle kterých by se pod kapotou Swiftu měl objevit přeplňovaný motor BoosterJet - mezi fotkami je totiž snímek zachycující grafiku tlaku plnění. S největší pravděpodobností tak pod kapotou Swiftu Sport skutečně nalezneme agregát o objemu 1.4 litru z Vitary S o výkonu 138 koní a 220 Nm točivého momentu.
Oproti minulé generaci s atmosferickým motorem 1.6 litru a výkonem 136 koní to sice není příliš velký výkonový skok, ovšem pokud se potvrdí spekulace o váze pouhých 870 kg, pak by nový Swift Sport mohl disponovat úctyhodným výkonem 159 koní na tunu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?