S blížícím se představením nové generace sportovního Swiftu Sport, které proběhne na autosalonu ve Frankfurtu, nám automobilka Suzuki uvolňuje k vozu stále další informace a materiály. Tím posledním je celkem bohatá fotogalerie různých detailů nového vozu.
Na letošním autosalonu ve Frankfurtu, který se koná od 12. do 24. září, představí japonská automobilka Suzuki dlouho očekávanou třetí generaci oblíbeného hot-hatche Swift Sport. Ten měl od poslední generace projít kompletním přepracováním a sportovně zaměřeným řidičům hodlá nabídnout novou úroveň radosti z řízení.
Kromě toho chce ale Swift zapůsobit na řidiče i kvalitním a hlavně moderním zpracováním jak interiéru, tak exteriéru. Zvenčí si tedy můžeme všimnout agresivnějších tvarů, kolem vozu se táhne decentní černě lakovaný body-kit a vzadu se objevil zcela přepracovaný zadní nárazník s druhou koncovkou výfuku, podobně jako u předchozí generace.
Změnami však prošel i interiér. K vidění je dvoubarevné lakování, šestistupňová manuální převodovka, sportovně tvarovaná přední sedadla, červeně podbarvené budíky a bohatá výbava, zahrnující infotainment systém, digitální automatickou klimatizaci nebo barevný displej mezi budíky.
Ten potvrzuje již dříve zmíněné hypotézy, podle kterých by se pod kapotou Swiftu měl objevit přeplňovaný motor BoosterJet - mezi fotkami je totiž snímek zachycující grafiku tlaku plnění. S největší pravděpodobností tak pod kapotou Swiftu Sport skutečně nalezneme agregát o objemu 1.4 litru z Vitary S o výkonu 138 koní a 220 Nm točivého momentu.
Oproti minulé generaci s atmosferickým motorem 1.6 litru a výkonem 136 koní to sice není příliš velký výkonový skok, ovšem pokud se potvrdí spekulace o váze pouhých 870 kg, pak by nový Swift Sport mohl disponovat úctyhodným výkonem 159 koní na tunu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.