Bollinger B1? První pořádný Off-road na baterky

Bollinger B1
Bollinger B1, foto: Bollinger
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. července 2017 10:19 | akt. 28. července 2017 11:18
Sdílej:

Trh s elektromobily se rozrůstá pomalu, ale jistě. Většina výrobců se však soustředí pouze na městské hatchbacky nebo komfortní cestovní sedany. Pokud jste však toužili po drsném ale ekologickém off-roadu, měli jste až doteď smůlu. S příchodem nového Bollingeru B1 se však otevírají zcela nové možnosti.

Pokud toužíte po elektrickém SUV, vaší jedinou možností byla pouze Tesla model X. Pokud jste však toužili po drsném terénním off-roadu, měli jste dlouhou dobu smůlu, neboť výrobci s příchodem podobného modelu dlouho otálejí.

Nyní se však na trhu objevil nový hráč, který potěší jak ekology, tak milovníky nebojácných off-roadů.

Nedávno představený Bollinger B1 na první pohled připomíná Land Rover Defender, na rozdíl od něj je však vybaven dvojicí elektromotorů, díky nimž je schopen chránit přírodu i ušetřit majiteli značné finance, které provoz nenažraných off-roadů stojí.

B1 přitom nebyl zkonstruován jen jako hračka pro bohaté, ale spíš jako pracovní stroj do toho nejnáročnějšího prostředí. O tom vypovídá i interiér, který je vybaven v duchu minimalismu. Nečekejte tak žádné hi-tech vybavení, koberce na podlaze nebo luxusní obložení palubní desky.

Interiér vozu je navržen pro převoz co největšího nákladu. Díky absenci klasického motoru je zde i možnost protáhnout náklad skrze přední masku, kabinu vozu až ven z automobilu. S přepravou trámů, latí nebo jakýchkoliv delších předmětů tak nebudete mít problém.

Chytře je řešen i zadní nákladový prostor. Dvě sedadla která jsou zde umístěna mohou být snadno odklopena do boku, díky čemuž získáte volnou podlahu. Ta se navíc díky absenci koberce bude snadno čistit, ať už povezete cokoliv.

Vůz vážící 1,7 tuny přitom dokáže uvézt až 2,7 tuny těžký náklad a disponuje stejnou tažnou kapacitou. 

Jak už jsme psali výše, elektromobil pohání dva elektromotory o celkovém výkonu 360 koní, které mohou čerpat energii z 60 kWh nebo 100 kWh baterií, přičemž dojez bude v prvním případě činit 193 kilometrů, v případě silnějších baterií až 321 km. Automobil přitom nebude ani žádná brzda provozu, z 0 na 97 km/h zvládne zrychlit za 4.5 vteřiny, přičemž jeho maximální rychlost činí až 204 km/h.

Spíše než na silnicích bude však tento automobil dominovat v terénu. Tam mu pomůže jak hydropneumatický podvozek schopný měnit svou světlou výšku mezi hodnotami  25,4 cm až 50,8 cm, tak pohon díky elektromotorům, které nabídnou maximální točivý moment až 640 Nm již od nejnižších otáček. Nechybí ani agresivní terénní pneumatiky BF Goodrich.

Zálohy ve výši 1,000 dolarů začne výrobce přijímat začátkem roku 2018, přičemž první dodávky hotových Bollingerů B1 se očekávají v únoru 2019. Již nyní si však můžete vytvořit rezervaci na webových stránkách výrobce.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?