Trh s elektromobily se rozrůstá pomalu, ale jistě. Většina výrobců se však soustředí pouze na městské hatchbacky nebo komfortní cestovní sedany. Pokud jste však toužili po drsném ale ekologickém off-roadu, měli jste až doteď smůlu. S příchodem nového Bollingeru B1 se však otevírají zcela nové možnosti.
Pokud toužíte po elektrickém SUV, vaší jedinou možností byla pouze Tesla model X. Pokud jste však toužili po drsném terénním off-roadu, měli jste dlouhou dobu smůlu, neboť výrobci s příchodem podobného modelu dlouho otálejí.
Nyní se však na trhu objevil nový hráč, který potěší jak ekology, tak milovníky nebojácných off-roadů.
Nedávno představený Bollinger B1 na první pohled připomíná Land Rover Defender, na rozdíl od něj je však vybaven dvojicí elektromotorů, díky nimž je schopen chránit přírodu i ušetřit majiteli značné finance, které provoz nenažraných off-roadů stojí.
B1 přitom nebyl zkonstruován jen jako hračka pro bohaté, ale spíš jako pracovní stroj do toho nejnáročnějšího prostředí. O tom vypovídá i interiér, který je vybaven v duchu minimalismu. Nečekejte tak žádné hi-tech vybavení, koberce na podlaze nebo luxusní obložení palubní desky.
Interiér vozu je navržen pro převoz co největšího nákladu. Díky absenci klasického motoru je zde i možnost protáhnout náklad skrze přední masku, kabinu vozu až ven z automobilu. S přepravou trámů, latí nebo jakýchkoliv delších předmětů tak nebudete mít problém.
Chytře je řešen i zadní nákladový prostor. Dvě sedadla která jsou zde umístěna mohou být snadno odklopena do boku, díky čemuž získáte volnou podlahu. Ta se navíc díky absenci koberce bude snadno čistit, ať už povezete cokoliv.
Vůz vážící 1,7 tuny přitom dokáže uvézt až 2,7 tuny těžký náklad a disponuje stejnou tažnou kapacitou.
Jak už jsme psali výše, elektromobil pohání dva elektromotory o celkovém výkonu 360 koní, které mohou čerpat energii z 60 kWh nebo 100 kWh baterií, přičemž dojez bude v prvním případě činit 193 kilometrů, v případě silnějších baterií až 321 km. Automobil přitom nebude ani žádná brzda provozu, z 0 na 97 km/h zvládne zrychlit za 4.5 vteřiny, přičemž jeho maximální rychlost činí až 204 km/h.
Spíše než na silnicích bude však tento automobil dominovat v terénu. Tam mu pomůže jak hydropneumatický podvozek schopný měnit svou světlou výšku mezi hodnotami 25,4 cm až 50,8 cm, tak pohon díky elektromotorům, které nabídnou maximální točivý moment až 640 Nm již od nejnižších otáček. Nechybí ani agresivní terénní pneumatiky BF Goodrich.
Zálohy ve výši 1,000 dolarů začne výrobce přijímat začátkem roku 2018, přičemž první dodávky hotových Bollingerů B1 se očekávají v únoru 2019. Již nyní si však můžete vytvořit rezervaci na webových stránkách výrobce.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?