K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Bollinger B1? První pořádný Off-road na baterky

-mao / AutoRoad.cz, 28. července 2017, 10:19 Aktualizováno 28.7.2017, 11:18 Google+

Trh s elektromobily se rozrůstá pomalu, ale jistě. Většina výrobců se však soustředí pouze na městské hatchbacky nebo komfortní cestovní sedany. Pokud jste však toužili po drsném ale ekologickém off-roadu, měli jste až doteď smůlu. S příchodem nového Bollingeru B1 se však otevírají zcela nové možnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bollinger B1

Bollinger B1 | foto: Bollinger

Sdílejte článek

Pokud toužíte po elektrickém SUV, vaší jedinou možností byla pouze Tesla model X. Pokud jste však toužili po drsném terénním off-roadu, měli jste dlouhou dobu smůlu, neboť výrobci s příchodem podobného modelu dlouho otálejí.

Nyní se však na trhu objevil nový hráč, který potěší jak ekology, tak milovníky nebojácných off-roadů.

Nedávno představený Bollinger B1 na první pohled připomíná Land Rover Defender, na rozdíl od něj je však vybaven dvojicí elektromotorů, díky nimž je schopen chránit přírodu i ušetřit majiteli značné finance, které provoz nenažraných off-roadů stojí.

B1 přitom nebyl zkonstruován jen jako hračka pro bohaté, ale spíš jako pracovní stroj do toho nejnáročnějšího prostředí. O tom vypovídá i interiér, který je vybaven v duchu minimalismu. Nečekejte tak žádné hi-tech vybavení, koberce na podlaze nebo luxusní obložení palubní desky.

Interiér vozu je navržen pro převoz co největšího nákladu. Díky absenci klasického motoru je zde i možnost protáhnout náklad skrze přední masku, kabinu vozu až ven z automobilu. S přepravou trámů, latí nebo jakýchkoliv delších předmětů tak nebudete mít problém.

Chytře je řešen i zadní nákladový prostor. Dvě sedadla která jsou zde umístěna mohou být snadno odklopena do boku, díky čemuž získáte volnou podlahu. Ta se navíc díky absenci koberce bude snadno čistit, ať už povezete cokoliv.

Vůz vážící 1,7 tuny přitom dokáže uvézt až 2,7 tuny těžký náklad a disponuje stejnou tažnou kapacitou. 

Jak už jsme psali výše, elektromobil pohání dva elektromotory o celkovém výkonu 360 koní, které mohou čerpat energii z 60 kWh nebo 100 kWh baterií, přičemž dojez bude v prvním případě činit 193 kilometrů, v případě silnějších baterií až 321 km. Automobil přitom nebude ani žádná brzda provozu, z 0 na 97 km/h zvládne zrychlit za 4.5 vteřiny, přičemž jeho maximální rychlost činí až 204 km/h.

Spíše než na silnicích bude však tento automobil dominovat v terénu. Tam mu pomůže jak hydropneumatický podvozek schopný měnit svou světlou výšku mezi hodnotami  25,4 cm až 50,8 cm, tak pohon díky elektromotorům, které nabídnou maximální točivý moment až 640 Nm již od nejnižších otáček. Nechybí ani agresivní terénní pneumatiky BF Goodrich.

Zálohy ve výši 1,000 dolarů začne výrobce přijímat začátkem roku 2018, přičemž první dodávky hotových Bollingerů B1 se očekávají v únoru 2019. Již nyní si však můžete vytvořit rezervaci na webových stránkách výrobce.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Bollinger B1? První pořádný Off-road na baterky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia TDI druhé generace

Svět fascinuje další škodovka. Tipnete si, kolik kilometrů ujela tato Octavia?

Mercedes-AMG E63

Brutální Mercedes-AMG E63 Estate naplno ukazuje, kolik koní má pod kapotou

nehoda Amarok vs. Q7

Oslnilo ho slunce? Zvláštní nehoda měla pro poškozeného překvapivě dobrý konec

MINI

BMW rozšiřuje portfolio na čínském trhu. Úspěch má zajistit elektrické Mini

Škoda PA-II Želva

Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

Koncept BMW M Performance Parts

Odlehčená konstrukce inspirovaná světem závodů? BMW představilo nový koncept M Performance Parts

reklama
reklama

Doporučujeme

Zcela nový Rolls-Royce Phantom

Nový symbol luxusu odhalen, seznamte se s novým Rolls-Royce Phantom

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  2. Československý autobus kabriolet? Vyhlídkové RTO i jako pocta první republice

  3. Češi jezdí špatně? EU to nevyhovuje, ministerstvo je všechny přeškolí

  4. Kempinkový vůz z říše snů? California XXL nabídne nadstandardní komfort kdekoliv

  5. Krádež benzínu za 40 000 Kč? Zloději ji zvládli z pohodlí domova

  6. Nejzbytečnější věc na světě? Úprava auta, kterou asi nic nepřekoná

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud