Bollinger B1? První pořádný Off-road na baterky

Bollinger B1
Bollinger B1, foto: Bollinger
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. července 2017 10:19 | akt. 28. července 2017 11:18
Sdílej:

Trh s elektromobily se rozrůstá pomalu, ale jistě. Většina výrobců se však soustředí pouze na městské hatchbacky nebo komfortní cestovní sedany. Pokud jste však toužili po drsném ale ekologickém off-roadu, měli jste až doteď smůlu. S příchodem nového Bollingeru B1 se však otevírají zcela nové možnosti.

Pokud toužíte po elektrickém SUV, vaší jedinou možností byla pouze Tesla model X. Pokud jste však toužili po drsném terénním off-roadu, měli jste dlouhou dobu smůlu, neboť výrobci s příchodem podobného modelu dlouho otálejí.

Nyní se však na trhu objevil nový hráč, který potěší jak ekology, tak milovníky nebojácných off-roadů.

Nedávno představený Bollinger B1 na první pohled připomíná Land Rover Defender, na rozdíl od něj je však vybaven dvojicí elektromotorů, díky nimž je schopen chránit přírodu i ušetřit majiteli značné finance, které provoz nenažraných off-roadů stojí.

B1 přitom nebyl zkonstruován jen jako hračka pro bohaté, ale spíš jako pracovní stroj do toho nejnáročnějšího prostředí. O tom vypovídá i interiér, který je vybaven v duchu minimalismu. Nečekejte tak žádné hi-tech vybavení, koberce na podlaze nebo luxusní obložení palubní desky.

Interiér vozu je navržen pro převoz co největšího nákladu. Díky absenci klasického motoru je zde i možnost protáhnout náklad skrze přední masku, kabinu vozu až ven z automobilu. S přepravou trámů, latí nebo jakýchkoliv delších předmětů tak nebudete mít problém.

Chytře je řešen i zadní nákladový prostor. Dvě sedadla která jsou zde umístěna mohou být snadno odklopena do boku, díky čemuž získáte volnou podlahu. Ta se navíc díky absenci koberce bude snadno čistit, ať už povezete cokoliv.

Vůz vážící 1,7 tuny přitom dokáže uvézt až 2,7 tuny těžký náklad a disponuje stejnou tažnou kapacitou. 

Jak už jsme psali výše, elektromobil pohání dva elektromotory o celkovém výkonu 360 koní, které mohou čerpat energii z 60 kWh nebo 100 kWh baterií, přičemž dojez bude v prvním případě činit 193 kilometrů, v případě silnějších baterií až 321 km. Automobil přitom nebude ani žádná brzda provozu, z 0 na 97 km/h zvládne zrychlit za 4.5 vteřiny, přičemž jeho maximální rychlost činí až 204 km/h.

Spíše než na silnicích bude však tento automobil dominovat v terénu. Tam mu pomůže jak hydropneumatický podvozek schopný měnit svou světlou výšku mezi hodnotami  25,4 cm až 50,8 cm, tak pohon díky elektromotorům, které nabídnou maximální točivý moment až 640 Nm již od nejnižších otáček. Nechybí ani agresivní terénní pneumatiky BF Goodrich.

Zálohy ve výši 1,000 dolarů začne výrobce přijímat začátkem roku 2018, přičemž první dodávky hotových Bollingerů B1 se očekávají v únoru 2019. Již nyní si však můžete vytvořit rezervaci na webových stránkách výrobce.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.