Dlouho očekávaný Rolls-Royce Phantom VIII byl konečně odhalen! Po dlouhém očekávání a zkoumání uniklých snímků jsme se konečně dočkali oficiálních fotografií a informací o novém Phantomu, který se opět vrací na post nejluxusnějšího automobilu na světě
Nová generace Phantomu VIII je revoluční od pneumatik až ke střeše. Designéři i inženýři si dali opravdu záležet na tom, aby nová generace Phantomu oslňovala svým vzhledem, komfortem i výbavou. Pojďme ale začít od exteriéru.
Silueta nového Phantomu se od minulé generace na první pohled příliš nezměnila, nicméně drobné detaily vynikají až neskutečným způsobem. Například maska chladiče, která si udržela svůj charakteristický tvar, je nyní vyšší a lehce zapuštěna do nárazníku automobilu, díky čemuž vůz působí moderněji.
Modernímu vzhledu také značně pomáhají přepracované laserové světlomety orámované "expresivním" LED denním svícením. Tyto světlomety podle techniků z Rolls-Royce využívají nejpokročilejší technologie, díky čemuž dokáží kvalitně osvětlit prostor až 600 metrů před vozidlem.
Pokud se podíváme na vůz z boku, pozornost upoutají různé kousky a proužky leštěné oceli, které zvýrazňují křivky vozu od kapoty až po kufr. A nebyl by to Rolls-Royce, pokud by se nemohl pochlubit i největším kusem ručně broušeného hliníku na automobilu, který lemuje C sloupky a zadní okno.
Nejzajímavější na vozech Rolls-Royce je však interiér, který opět nabízí maximální luxus, komfort i nejnovější technologické vybavení.
Celkový vzhled interiéru sice vychází z minulé generace, ovšem dostalo se mu několika významných novinek. Mezi ně patří například přepracovaná přední sedadla, která jsou nyní komfortnější a jejich zadní část je doplněna o luxusní dřevěné obložení. To plní nejen estetickou funkci, ale také ukrývá výklopný stolek a zadní infotainment systém, který z něj vyjíždí po zmáčknutí jediného tlačítka.
Pokud se bavíme o sedadlech, Rolls nabízí několik různých konfigurací zadních sedaček. Můžete si zvolit jak klasickou zadní lavici, dvě samostatné sedačky s pevnou středovou konzolí, nebo nově i sedadla s možností komfortního spaní na cestách.
K příjemnému cestování vám bude sloužit i 12,3 palcový TFT display, kvalitní dřevěné obložení, příplatkový "hvězdný strop" nebo zadní sada exkluzivního skla na whisky.
Pro maximální komfort na cestách byl vůz také kvalitně odhlučněn. Dokonce bylo použito až 130 kilogramů odhlučňovacích a tlumících materiálů. Tyto materiály se navíc dostaly i do speciálních pneumatik, které mají z vnitřní strany speciální tlumící materiál, snižující hluk kol o cca 9 decibelů.
Díky všem těmto opatřením by měla být nová generace při rychlosti 100 km/h o cca 10% tišší, než generace minulá. Možná vám těch 10% nepřijde jako tak významný rozdíl, ovšem uvnitř již tak tichého Rollsu to způsobilo takový rozruch, že si technici raději nechali znovu zkalibrovat přístroje na měření hluku.
Pod kapotou Phantomu se objeví zcela nový dvakrát přeplňovaný motor V12 o objemu 6.75 litru s výkonem 420 Kw (571 koní) a točivým momentem 900 Nm. O přenos výkonu na kola se bude starat osmistupňová automatická převodovka.
Nový Phantom stojí na zcela nové podvozkové platformě nazvané "Architecture of Luxury", která byla vyvinuta speciálně pro vozy Rolls-Royce. Tato platforma je o cca 30% tužší než platforma předchozí a dokáže pojmout různé pohonné systémy i různě těžká vozidla.
V budoucnosti se tak počítá s tím, že na ní bude postaven i nový Ghost, Wraith i Dawn. Své uplatnění samozřejmě nalezla i v novém SUV "Project Cullian", který již nyní automobilka testuje.
Nový Phantom však nebude jen moderní, luxusní a komfortní. Bude také vybaven tou nejmodernější technologií, kterou reprezentuje například vzduchový podvozek, který provádí milion výpočtů každou vteřinu, aby zajistil cestujícím maximální komfort.
Kromě toho však nechybí ani řada asistenčních systému zahrnující adaptivní tempomat, varování před kolizí, hlídání mrtvého úhlu, Head-up display nebo řadu kamer, které obklopují prakticky celý automobil.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?