Dlouho očekávaný Rolls-Royce Phantom VIII byl konečně odhalen! Po dlouhém očekávání a zkoumání uniklých snímků jsme se konečně dočkali oficiálních fotografií a informací o novém Phantomu, který se opět vrací na post nejluxusnějšího automobilu na světě
Nová generace Phantomu VIII je revoluční od pneumatik až ke střeše. Designéři i inženýři si dali opravdu záležet na tom, aby nová generace Phantomu oslňovala svým vzhledem, komfortem i výbavou. Pojďme ale začít od exteriéru.
Silueta nového Phantomu se od minulé generace na první pohled příliš nezměnila, nicméně drobné detaily vynikají až neskutečným způsobem. Například maska chladiče, která si udržela svůj charakteristický tvar, je nyní vyšší a lehce zapuštěna do nárazníku automobilu, díky čemuž vůz působí moderněji.
Modernímu vzhledu také značně pomáhají přepracované laserové světlomety orámované "expresivním" LED denním svícením. Tyto světlomety podle techniků z Rolls-Royce využívají nejpokročilejší technologie, díky čemuž dokáží kvalitně osvětlit prostor až 600 metrů před vozidlem.
Pokud se podíváme na vůz z boku, pozornost upoutají různé kousky a proužky leštěné oceli, které zvýrazňují křivky vozu od kapoty až po kufr. A nebyl by to Rolls-Royce, pokud by se nemohl pochlubit i největším kusem ručně broušeného hliníku na automobilu, který lemuje C sloupky a zadní okno.
Nejzajímavější na vozech Rolls-Royce je však interiér, který opět nabízí maximální luxus, komfort i nejnovější technologické vybavení.
Celkový vzhled interiéru sice vychází z minulé generace, ovšem dostalo se mu několika významných novinek. Mezi ně patří například přepracovaná přední sedadla, která jsou nyní komfortnější a jejich zadní část je doplněna o luxusní dřevěné obložení. To plní nejen estetickou funkci, ale také ukrývá výklopný stolek a zadní infotainment systém, který z něj vyjíždí po zmáčknutí jediného tlačítka.
Pokud se bavíme o sedadlech, Rolls nabízí několik různých konfigurací zadních sedaček. Můžete si zvolit jak klasickou zadní lavici, dvě samostatné sedačky s pevnou středovou konzolí, nebo nově i sedadla s možností komfortního spaní na cestách.
K příjemnému cestování vám bude sloužit i 12,3 palcový TFT display, kvalitní dřevěné obložení, příplatkový "hvězdný strop" nebo zadní sada exkluzivního skla na whisky.
Pro maximální komfort na cestách byl vůz také kvalitně odhlučněn. Dokonce bylo použito až 130 kilogramů odhlučňovacích a tlumících materiálů. Tyto materiály se navíc dostaly i do speciálních pneumatik, které mají z vnitřní strany speciální tlumící materiál, snižující hluk kol o cca 9 decibelů.
Díky všem těmto opatřením by měla být nová generace při rychlosti 100 km/h o cca 10% tišší, než generace minulá. Možná vám těch 10% nepřijde jako tak významný rozdíl, ovšem uvnitř již tak tichého Rollsu to způsobilo takový rozruch, že si technici raději nechali znovu zkalibrovat přístroje na měření hluku.
Pod kapotou Phantomu se objeví zcela nový dvakrát přeplňovaný motor V12 o objemu 6.75 litru s výkonem 420 Kw (571 koní) a točivým momentem 900 Nm. O přenos výkonu na kola se bude starat osmistupňová automatická převodovka.
Nový Phantom stojí na zcela nové podvozkové platformě nazvané "Architecture of Luxury", která byla vyvinuta speciálně pro vozy Rolls-Royce. Tato platforma je o cca 30% tužší než platforma předchozí a dokáže pojmout různé pohonné systémy i různě těžká vozidla.
V budoucnosti se tak počítá s tím, že na ní bude postaven i nový Ghost, Wraith i Dawn. Své uplatnění samozřejmě nalezla i v novém SUV "Project Cullian", který již nyní automobilka testuje.
Nový Phantom však nebude jen moderní, luxusní a komfortní. Bude také vybaven tou nejmodernější technologií, kterou reprezentuje například vzduchový podvozek, který provádí milion výpočtů každou vteřinu, aby zajistil cestujícím maximální komfort.
Kromě toho však nechybí ani řada asistenčních systému zahrnující adaptivní tempomat, varování před kolizí, hlídání mrtvého úhlu, Head-up display nebo řadu kamer, které obklopují prakticky celý automobil.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?