McLaren P1 patří mezi k tomu nejlepšímu, co se dá v segmentu silničních hypervozidel sehnat. Nyní se však objevily spekulace o tom, že by mohl být ještě do konce tohoto roku nahrazen novým exkluzivním strojem nesoucím název McLaren P15.
S informací přišel web Autocar, podle kterého by měl být ještě do konce roku představen nový McLaren P15, který by překonal a nahradil model P1. Podle zveřejněných informací by jeho šasi mělo vycházet z vozu McLaren 720S a pod jeho kapotou by se měl nacházet 3.8 litrový dvakrát přeplňovaný motor V8, upravený na výkon 800 koní. Vůz by měl také těžit z nižší váhy, které by mělo být odstraněním hybridního systému.
Nový vůz by se tak měl stát špičkou automobilky McLaren, co se jeho výkonu na trati týče. Pomoci by mu v tom měla i karoserie vyrobená z karbonu, jejíž tvary budou přizpůsobeny výhradně funkčnosti. Bezpochyby se tak dočkáme řady aktivních i pasivních aerodynamických prvků a možná i tvarů připomínajících nový Aston Martin Valkyrie.
Podle zpráv z Autocaru by by vůz mohl být představen vybraným zákazníkům ještě před koncem roku, veřejnost se však dočká až příští rok na autosalonu v Ženevě. Cena se prozatím dohaduje na cca jeden milion dolarů, tedy v přepočtu 22,3 milionu korun.
Je však potřeba připomenout, že se stále jedná jen o spekulace, ke kterým se McLaren nijak nevyjádřil. Již minulý rok se navíc objevila informace o třímístném vozidle, které by odkazovalo na legendární model F1 - práci na něm však McLaren již odmítl.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?