Automobilka Hyundai dnes představila svůj ostrý hatchback i30 N, který se bude o své místo na trhu bude muset poprat s vozy jako Volkswagen Golf GTI, SEAT Leon Cupra nebo Honda Civic Type R. Jak se mu to podaří ukáže až čas, my se však již nyní můžeme podívat na jeho podobu a parametry.
S vývojem ostrého hatchbacku se automobilka Hyundai pochlubila již v roce 2016 na autosalonu v Paříži, kde představila svůj koncept RN30. Od té doby jsme viděli jen několik drobných náznaků toho co nás čeká a také pár videí z testování na Nurburgringu.
Nyní se však i30 N odhaluje v plné síle. Proti svým konkurentům nastoupí rovnou ve dvou provedení, přičemž obě mají pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec a šestistupňovou manuální převodovku. Základní verze však disponuje výkonem 250 koní, zatímco silnější, Performance Package, nabídne 275 koní. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne slabší verze za 6,4 vteřiny a silnější za 6,1 vteřiny.
Oba modely jsou vybaveny novým adaptivním podvozkem, který nabídne jízdní režimy Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Poslední dva jmenované mohou být aktivovány přes volant a kromě nastavení podvozku ovlivní i výkon motoru, ovládání stabilizace podvozku, zvuk motoru nebo řízení.
Silnější verze Performance Package nabídne kromě vyššího výkonu i 19" hliníková kola, pneumatiky Pirelli P-Zero, větší brzdy, variabilní výfukový systém a hlavně elektronický samosvorný diferenciál.
Oba modely budou také disponovat generátorem zvuku, který bude umístěn pod čelním sklem. Jeho funkcí má být generování zvuků (motoru), které mají dodat jízdě větší "drama".
Podle vyjádření Hyundai byl model i30 N postaven hlavně pro pocit radosti z řízení, nikoliv pro pouhé překonávání časů na okruhu. Díky tomu by tak vůz měl být použitelný i na denní ježdění a občasné víkendové radovánky na okruhu. Tedy podobně, jako například výše zmíněný Golf.
Aby se i30 N odlišilo od ostatních modelů i30, byl použit kompletně nový body-kit zahrnující agresivní nárazníky a křídlo, které je podle automobilky odladěno pro ideální poměr přítlaku, odporu a aerodynamiky. Kromě toho sedí nová i30 N o 4 mm níž.
Změny se dotkly i interiéru. Ten nyní nabídne sportovní volant a hlavici řadící páky, elektronickou palubní desku s ukazatelem správného řazení, sportovní sedačky a spoustu emblémů N.
I30 N bude nabízena cekem v šesti barevných odstínech, včetně "Performance modré", kterou můžete vidět na snímcích. Prodej vozů bude v Evropě zahájen koncem roku 2017.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?