Automobilka Hyundai dnes představila svůj ostrý hatchback i30 N, který se bude o své místo na trhu bude muset poprat s vozy jako Volkswagen Golf GTI, SEAT Leon Cupra nebo Honda Civic Type R. Jak se mu to podaří ukáže až čas, my se však již nyní můžeme podívat na jeho podobu a parametry.
S vývojem ostrého hatchbacku se automobilka Hyundai pochlubila již v roce 2016 na autosalonu v Paříži, kde představila svůj koncept RN30. Od té doby jsme viděli jen několik drobných náznaků toho co nás čeká a také pár videí z testování na Nurburgringu.
Nyní se však i30 N odhaluje v plné síle. Proti svým konkurentům nastoupí rovnou ve dvou provedení, přičemž obě mají pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec a šestistupňovou manuální převodovku. Základní verze však disponuje výkonem 250 koní, zatímco silnější, Performance Package, nabídne 275 koní. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne slabší verze za 6,4 vteřiny a silnější za 6,1 vteřiny.
Oba modely jsou vybaveny novým adaptivním podvozkem, který nabídne jízdní režimy Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Poslední dva jmenované mohou být aktivovány přes volant a kromě nastavení podvozku ovlivní i výkon motoru, ovládání stabilizace podvozku, zvuk motoru nebo řízení.
Silnější verze Performance Package nabídne kromě vyššího výkonu i 19" hliníková kola, pneumatiky Pirelli P-Zero, větší brzdy, variabilní výfukový systém a hlavně elektronický samosvorný diferenciál.
Oba modely budou také disponovat generátorem zvuku, který bude umístěn pod čelním sklem. Jeho funkcí má být generování zvuků (motoru), které mají dodat jízdě větší "drama".
Podle vyjádření Hyundai byl model i30 N postaven hlavně pro pocit radosti z řízení, nikoliv pro pouhé překonávání časů na okruhu. Díky tomu by tak vůz měl být použitelný i na denní ježdění a občasné víkendové radovánky na okruhu. Tedy podobně, jako například výše zmíněný Golf.
Aby se i30 N odlišilo od ostatních modelů i30, byl použit kompletně nový body-kit zahrnující agresivní nárazníky a křídlo, které je podle automobilky odladěno pro ideální poměr přítlaku, odporu a aerodynamiky. Kromě toho sedí nová i30 N o 4 mm níž.
Změny se dotkly i interiéru. Ten nyní nabídne sportovní volant a hlavici řadící páky, elektronickou palubní desku s ukazatelem správného řazení, sportovní sedačky a spoustu emblémů N.
I30 N bude nabízena cekem v šesti barevných odstínech, včetně "Performance modré", kterou můžete vidět na snímcích. Prodej vozů bude v Evropě zahájen koncem roku 2017.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?