Automobilka Hyundai dnes představila svůj ostrý hatchback i30 N, který se bude o své místo na trhu bude muset poprat s vozy jako Volkswagen Golf GTI, SEAT Leon Cupra nebo Honda Civic Type R. Jak se mu to podaří ukáže až čas, my se však již nyní můžeme podívat na jeho podobu a parametry.
S vývojem ostrého hatchbacku se automobilka Hyundai pochlubila již v roce 2016 na autosalonu v Paříži, kde představila svůj koncept RN30. Od té doby jsme viděli jen několik drobných náznaků toho co nás čeká a také pár videí z testování na Nurburgringu.
Nyní se však i30 N odhaluje v plné síle. Proti svým konkurentům nastoupí rovnou ve dvou provedení, přičemž obě mají pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec a šestistupňovou manuální převodovku. Základní verze však disponuje výkonem 250 koní, zatímco silnější, Performance Package, nabídne 275 koní. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne slabší verze za 6,4 vteřiny a silnější za 6,1 vteřiny.
Oba modely jsou vybaveny novým adaptivním podvozkem, který nabídne jízdní režimy Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Poslední dva jmenované mohou být aktivovány přes volant a kromě nastavení podvozku ovlivní i výkon motoru, ovládání stabilizace podvozku, zvuk motoru nebo řízení.
Silnější verze Performance Package nabídne kromě vyššího výkonu i 19" hliníková kola, pneumatiky Pirelli P-Zero, větší brzdy, variabilní výfukový systém a hlavně elektronický samosvorný diferenciál.
Oba modely budou také disponovat generátorem zvuku, který bude umístěn pod čelním sklem. Jeho funkcí má být generování zvuků (motoru), které mají dodat jízdě větší "drama".
Podle vyjádření Hyundai byl model i30 N postaven hlavně pro pocit radosti z řízení, nikoliv pro pouhé překonávání časů na okruhu. Díky tomu by tak vůz měl být použitelný i na denní ježdění a občasné víkendové radovánky na okruhu. Tedy podobně, jako například výše zmíněný Golf.
Aby se i30 N odlišilo od ostatních modelů i30, byl použit kompletně nový body-kit zahrnující agresivní nárazníky a křídlo, které je podle automobilky odladěno pro ideální poměr přítlaku, odporu a aerodynamiky. Kromě toho sedí nová i30 N o 4 mm níž.
Změny se dotkly i interiéru. Ten nyní nabídne sportovní volant a hlavici řadící páky, elektronickou palubní desku s ukazatelem správného řazení, sportovní sedačky a spoustu emblémů N.
I30 N bude nabízena cekem v šesti barevných odstínech, včetně "Performance modré", kterou můžete vidět na snímcích. Prodej vozů bude v Evropě zahájen koncem roku 2017.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.