Automobilka Hyundai představila ostrý hot-hatch i30 N

Hyundai i30 N
Hyundai i30 N, foto: Hyundai
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. července 2017 15:48 | akt. 13. července 2017 19:22
Sdílej:

Automobilka Hyundai dnes představila svůj ostrý hatchback i30 N, který se bude o své místo na trhu bude muset poprat s vozy jako Volkswagen Golf GTI, SEAT Leon Cupra nebo Honda Civic Type R. Jak se mu to podaří ukáže až čas, my se však již nyní můžeme podívat na jeho podobu a parametry.

S vývojem ostrého hatchbacku se automobilka Hyundai pochlubila již v roce 2016 na autosalonu v Paříži, kde představila svůj koncept RN30. Od té doby jsme viděli jen několik drobných náznaků toho co nás čeká a také pár videí z testování na Nurburgringu.

Nyní se však i30 N odhaluje v plné síle. Proti svým konkurentům nastoupí rovnou ve dvou provedení, přičemž obě mají pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec a šestistupňovou manuální převodovku. Základní verze však disponuje výkonem 250 koní, zatímco silnější, Performance Package, nabídne 275 koní. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne slabší verze za 6,4 vteřiny a silnější za 6,1 vteřiny.

Oba modely jsou vybaveny novým adaptivním podvozkem, který nabídne jízdní režimy Eco, Normal, Sport, N a  N Custom. Poslední dva jmenované mohou být aktivovány přes volant a kromě nastavení podvozku ovlivní i výkon motoru, ovládání stabilizace podvozku, zvuk motoru nebo řízení.

Silnější verze Performance Package nabídne kromě vyššího výkonu i 19" hliníková kola, pneumatiky Pirelli P-Zero, větší brzdy, variabilní výfukový systém a hlavně elektronický samosvorný diferenciál.

Oba modely budou také disponovat generátorem zvuku, který bude umístěn pod čelním sklem. Jeho funkcí má být generování zvuků (motoru), které mají dodat jízdě větší "drama".

Podle vyjádření Hyundai byl model i30 N postaven hlavně pro pocit radosti z řízení, nikoliv pro pouhé překonávání časů na okruhu. Díky tomu by tak vůz měl být použitelný i na denní ježdění a občasné víkendové radovánky na okruhu. Tedy podobně, jako například výše zmíněný Golf.

Aby se i30 N odlišilo od ostatních modelů i30, byl použit kompletně nový body-kit zahrnující agresivní nárazníky a křídlo, které je podle automobilky odladěno pro ideální poměr přítlaku, odporu a aerodynamiky. Kromě toho sedí nová i30 N o 4 mm níž.

Změny se dotkly i interiéru. Ten nyní nabídne sportovní volant a hlavici řadící páky, elektronickou palubní desku s ukazatelem správného řazení, sportovní sedačky a spoustu emblémů N.

I30 N bude nabízena cekem v šesti barevných odstínech, včetně "Performance modré", kterou můžete vidět na snímcích. Prodej vozů bude v Evropě zahájen koncem roku 2017.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.