Automobilka Hyundai představila ostrý hot-hatch i30 N

Hyundai i30 N
Hyundai i30 N, foto: Hyundai
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. července 2017 15:48 | akt. 13. července 2017 19:22
Sdílej:

Automobilka Hyundai dnes představila svůj ostrý hatchback i30 N, který se bude o své místo na trhu bude muset poprat s vozy jako Volkswagen Golf GTI, SEAT Leon Cupra nebo Honda Civic Type R. Jak se mu to podaří ukáže až čas, my se však již nyní můžeme podívat na jeho podobu a parametry.

S vývojem ostrého hatchbacku se automobilka Hyundai pochlubila již v roce 2016 na autosalonu v Paříži, kde představila svůj koncept RN30. Od té doby jsme viděli jen několik drobných náznaků toho co nás čeká a také pár videí z testování na Nurburgringu.

Nyní se však i30 N odhaluje v plné síle. Proti svým konkurentům nastoupí rovnou ve dvou provedení, přičemž obě mají pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec a šestistupňovou manuální převodovku. Základní verze však disponuje výkonem 250 koní, zatímco silnější, Performance Package, nabídne 275 koní. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne slabší verze za 6,4 vteřiny a silnější za 6,1 vteřiny.

Oba modely jsou vybaveny novým adaptivním podvozkem, který nabídne jízdní režimy Eco, Normal, Sport, N a  N Custom. Poslední dva jmenované mohou být aktivovány přes volant a kromě nastavení podvozku ovlivní i výkon motoru, ovládání stabilizace podvozku, zvuk motoru nebo řízení.

Silnější verze Performance Package nabídne kromě vyššího výkonu i 19" hliníková kola, pneumatiky Pirelli P-Zero, větší brzdy, variabilní výfukový systém a hlavně elektronický samosvorný diferenciál.

Oba modely budou také disponovat generátorem zvuku, který bude umístěn pod čelním sklem. Jeho funkcí má být generování zvuků (motoru), které mají dodat jízdě větší "drama".

Podle vyjádření Hyundai byl model i30 N postaven hlavně pro pocit radosti z řízení, nikoliv pro pouhé překonávání časů na okruhu. Díky tomu by tak vůz měl být použitelný i na denní ježdění a občasné víkendové radovánky na okruhu. Tedy podobně, jako například výše zmíněný Golf.

Aby se i30 N odlišilo od ostatních modelů i30, byl použit kompletně nový body-kit zahrnující agresivní nárazníky a křídlo, které je podle automobilky odladěno pro ideální poměr přítlaku, odporu a aerodynamiky. Kromě toho sedí nová i30 N o 4 mm níž.

Změny se dotkly i interiéru. Ten nyní nabídne sportovní volant a hlavici řadící páky, elektronickou palubní desku s ukazatelem správného řazení, sportovní sedačky a spoustu emblémů N.

I30 N bude nabízena cekem v šesti barevných odstínech, včetně "Performance modré", kterou můžete vidět na snímcích. Prodej vozů bude v Evropě zahájen koncem roku 2017.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.