Pokud se řadíte mezi milovníky hot-hatchům, pak jste na tento den jistě čekali jako na vánoce. Současný držitel nejrychlejšího kola ve své kategorii na slavném Nurburgringu již konečně dostal české ceny. Základní variantu pořídíte za 929 900 Kč, vybavenější varianta GT pak vyjde na 999 900 Kč.
Zcela nový model Honda Civic Type R byl od základu technicky přepracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější jízdní zážitek v segmentu sportovních hatchbacků – na silnici i na závodní dráze.
Model Type R je od základu nově zkonstruován a jeho vývoj probíhal souběžně s novým standardním hatchbackem Civic, což se kladně projevilo na dynamice a vylepšení obou verzí. Dokazuje pokrevní příbuznost s vysoce výkonnými hatchbacky Honda. Čistotu dynamiky podvozku s pohonem přední nápravy doplňuje agresivní design a jemně propracovaná aerodynamika.
Lehká a velmi tuhá karoserie, která je výsledkem moderních vývojových a konstrukčních postupů, doplňuje nízké těžiště a nový propracovaný systém zavěšení, které přímo přispívají k atraktivní jízdní dynamice.
Novinkou u modelu Type R je dvoupastorkový elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem. Využívá podobný systém, který se používá u standardního modelu Civic, ale optimalizuje proměnný účinek pro zajištění bezprostřednějšího a bezpečného pocitu při vysoké rychlosti.
Maximální výkon optimalizovaného a přepracovaného 2,0litrového motoru VTEC TURBO je 320 k při 6 500 ot./min. a maximální točivý moment je 400 Nm mezi 2 500 a 4 500 ot./min. Dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/hod. (0 - 62 mil/hod.) za pouhých 5,7 sekundy a maximální rychlost 272 km/h (169 mil/h). Znamená to, že se jedná o nejrychlejší vůz s největším zrychlením ve své třídě. Je to rovněž dosud nejrychlejší model Type R na okruhu Nürburgring Nordschleife s časem 7 minut a 43,8 sekundy na jedno kolo.
Dynamický charakter modelu Civic Type R sebevědomě vyjadřuje jeho agresivní silueta. Zcela nový Civic je širší, delší a nižší než jeho předchůdci. Má krátké přesahy, silácké a výrazné linie. Ostrá a agresivní maska, výrazné podběhy kol a vymodelované přední a zadní otvory pro vstup vzduchu zdůrazňují sportovní charakter modelu Civic.
Komplexní aerodynamická výbava zahrnuje hladkou podlahu, přední vzduchovou přepážku, elegantní zadní křídlo a generátory víření na zadním okraji linie střechy. Tyto vlastnosti přispívají k nejvyváženějšímu poměru mezi vztlakem a odporem, což přispívá k vynikající stabilitě při vysokých rychlostech.
Podstatně se zvýšila úroveň kvality, pohodlí a zdokonalení zcela nového interiéru. Cestující na předních i zadních sedadlech mají mnohem lepší výhled a více prostoru, než kdykoli předtím, a mohou si užívat nesmírně vysoký výkon modelu Type R. Velký zavazadlový prostor a moderní roleta s bočním posunem zaručují, že si tento vůz udrží pozici nejpraktičtějšího a nejvšestrannějšího vysoce výkonného hatchbacku.
Očekává se, že výroba nového modelu Type R bude zahájena v létě 2017 v závodě HUM (Honda of the UK Manufacturing) v britském Swindonu, který se stane hlavním globálním výrobním závodem desáté generace hatchbacku Civic.
Cena nové Hondy Type R startuje na částce 929 900 Kč, za kterou dostanete slušně vybavený sportovní vůz se skvělým výkonem i přijatelnou spotřebou. Pokud se však ve svém voze neobejdete bez sledování mrtvého úhlu, krytu zavazadlového prostoru, duální automatické klimatizace či multimediálního systému s navigací, pak si budete muset připlatit za lépe vybavenou verzi GT, která toho nabídne ještě více, než jsme jmenovali. Její cena se však vyhoupne jen těsně pod milion, tedy na částku 999 900 Kč. Pokud se však rozhodnete pro metalízu či prémiový lak Championship White v hodnotě 13 900, rázem jste za magickým milionem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?