Zenos je malosériovou automobilkou z Velké Británie, která již několik let vyrábí úspěšný, rychlý a lehký sportovní vůz s označením E10. Výrobci Zenos se dařilo celkem dobře až do začátku letošního roku, kdy oznámil krach firmy.
Zachránit se jej ale rozhodla automobilka AC, proslavená především modelem Cobra, který navazuje na stejnojmenný sportovní vůz Carola Shelbyho. Majitel automobilky AC Alan Lubinsky prozradil, že produkty Zenos budou zřejmě rebrandovány pod značkou AC Zenos.
A právě díky sledu těchto událostí se prý můžeme ještě letos těšit na novou verzi modelu E10, která má být ještě lepší, než ty předchozí. Odhalení bychom se měli dočkat v listopadu tohoto roku. Zenos prý vycházel především ze zkušeností a žádostí ze strany zákazníků. Upraveny mají být především brzdy s účinnějším chlazením, nový mezichladič a kompletně přepracovaný výfukový systém.
Hotovým výsledkem by měl být okruhový vůz s dvoulitrovým turbomotorem, poskytující výkon více než 250 koní. I podvozek a řízení automobilu má být upraveno tak, aby se na dráze cítilo lépe než do teď.
Další změny plánuje Zenos nejen na nové E10, ale i v chodu automobilky jako takové. Tou největší by mělo být přesunutí výroby z Norfolku do Jižní Afriky. Alan Lubinsky k tomu řekl: „Je to důležité zejména kvůli stoupající ceně E10, která začínala na £ 27,995 (přibližně 812 000 korun). Levnější výroba umožní nové E10 lépe konkurovat vozům jako je Radical, Caterham a Lotus."
Modernizované E10s se budou nabízet nejen jako nové auta vyráběné v omezeném nákladu, ale i jako upgrade pro stávající vlastníky Zenosu E10.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?