Bavorská automobilka BMW představuje svoji novou edici Black Fire určenou pro výkonná SUV BMW X5 M a BMW X6 M.
Společnost BMW se chystá v srpnu uvést na trh dvojici výkonných vozů s paketem M v nové edici Black Fire. Oba výkonné vozy chtějí zaujmout designem exteriéru i interiéru. Karoserie je vyvedena v černém metalickém laku Sapphire Black. Černou barvu nese i maska chladiče a taktéž jedenadvacetipalcová kola z lehkých slitin. Jako designové pojítko této nové edice a závodních strojů ze stáje BMW slouží karbonová zrcátka.
Interiéru vozu dominuje kožený multifunkční M volant disponující řadicími páčkami z hliníku. Automobilka navíc zdarma nabízí BMW M Performance volant, jenž zaujme světle modrými koženými detaily a je potažen odolnou látkou Alcantra. Součástí již standardní výbavy jsou multifunkční M sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, jež jsou elektricky plně nastavitelná. Sedadla jsou čalouněna jemnou kůží Merino v černo-červené barevné kombinaci. Obložení interiéru nese lesklou černou barvu. Modely X5 M Black Fire a X6 M Black Fire jsou vybaveny logem umístěným v pravém rohu přístrojové lišty, které upomíná právě na příslušnost k této edici Black Fire.
Pod kapotou obou automobilů se skrývá osmiválec s objemem 4,4 litru disponující výkonem 575 koní a maximálním točivým momentem 750 Nm. Kombinovaná spotřeba obou vozů činí 11,1 litru na sto kilometrů, přičemž kombinované emise oxidu uhličitého vykazují 258 g/km. Akcelerace z nuly na sto trvá 4,2 sekundy a přenos výkonu má na starosti standardně dodávaná osmistupňová převodovka M Steptronic.
Systém pohonu přenáší více síly na zadní nápravu, čímž je, dle slov výrobce, dosaženo lepší agility. O plynulé rozdělení točivého momentu mezi kola zadní nápravy se stará diferenciál nesoucí označení Dynamic Performance Control a zastavení vozu zajišťuje M brzdový systém s plovoucími kotouči.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.