Když Lexus na ženevském autosalonu v roce 2010 poprvé představil CT 200h, jednalo se o první kompaktní hybridní hatchback v segmentu luxusních vozů. Model CT 200h se stal jedním z nejprodávanějších hybridních modelů značky. Od uvedení na trh v roce 2011 dokázal Lexus celosvětově prodat přibližně 300 tisíc vozů CT 200h, z toho asi 75 tisíc v Evropě, která v případě tohoto modelu představuje jeden z největších trhů.
Prostřednictvím aktuálně uváděné modernizace staví Lexus na silných stránkách modelu CT 200h a jeho zasloužené dobré pověsti v otázkách nízké spotřeby paliva a mimořádné spolehlivosti. Tyto atributy doplňuje o modernizovaný exteriér, který zhmotňuje radost z řízení – avšak bez kompromisů k uživateli a spotřebě paliva.
„Model CT 200h prošel modernizací a oživením s důrazem na jeho pokrokový charakter. Jeho aktualizovaný design je emotivnější a sportovnější, čímž se tento vůz stává ideálním prémiovým kompaktem s hybridním pohonem pro mladší zákazníky, kteří vyznávají energičtější jízdu, ale současně jim záleží na životním prostředí,“ uvedl Chika Kako, hlavní konstruktér modelu CT 200h.
Výraznější vzhled?
Pětidveřový Lexus CT 200h již od svého vzniku představuje konstrukční řešení, které majiteli s aktivním životním stylem přináší radost za volantem při zachování cestovního pohodlí. To vše v kombinaci s kabinou nabízející nejmodernější technologie, luxusní design a prvotřídní materiály.
CT 200h nyní nabízí výrazně modernější a agresivnější přední partii, zejména díky novému rastru charakteristické masky chladiče ve tvaru vřetene, která podtrhuje celkovou sofistikovanost tohoto modelu. Zmizel integrovaný nárazník ubíhající napříč maskou chladiče těsně pod logem Lexus, což platí i pro horizontální lamely v masce. Rámečky mlhových světel jsou nyní lakovány v metalickém šedém odstínu a disponují trojúhelníkovým průřezem s ostrými hranami. Světla denního svícení ve tvaru šípu se přesunula nad světlomety s jedním projektorem, čímž stvrzují pocit jednolitosti s bočními charakteristickými křivkami vozu.
Lexus CT 200h získal díky novým stylistickým prvkům modernější, dynamičtější, ale současně i rafinovanější charakter, který tomuto kompaktnímu pětidveřovému vozu propůjčuje mocnější a efektnější vzhled při pohledu zpředu.
„Odlišný vzhled jsme se rozhodli řešit opačným umístěním LED světlometů a světel denního svícení v porovnání s předchozím provedením. Výsledný vzhled je oproti minulosti agresivnější. Typická signatura značky Lexus je navíc stvrzena motivem písmene L světel denního svícení,“ uvedl Tetsuo Miki, hlavní návrhář modelu CT 200h.
Nová zadní světla s motivem písmene „L“ propůjčují modelu CT 200h sportovnější a opticky širší podobu. Nové širší skupinové svítilny na zádi vozu nyní používají pouze LED diody, což platí i pro zářivé LED směrovky ve spodní části každého koncového světla. Tímto se opakuje charakteristický motiv „L“ a současně zlepšuje viditelnost nového CT při pohledu zezadu.
Horní i spodní křivky diodových zadních světel se směrem k bokům rozšiřují, čímž opticky akcentují šířku koncových světel. Vůz tak v tomto směru působí robustněji a stabilněji. Dekor pátých dveří – obklopující logo Lexus mezi sklem a zadními světly – dodává sportovně vyhlížející zádi atletičtější charakter. Spodní část zadního nárazníku, nyní v metalicky stříbrném a černém provedení, byla tvarově přepracována s důrazem na agresivnější vzhled tohoto vozu, rámečky zadních odrazek jsou nyní v metalicky šedém tónu, který ladí s rámečky mlhových světel na přídi vozidla.
Profil modelu CT 200h okořeňují sportovnější kola – od základních 15" kol až po litá 17" kola F SPORT v tmavém metalickém odstínu. Za zmínku stojí i nová 16" kola s deseti paprsky, broušenými povrchy a tmavým metalickým lakováním.
Modernizace interiéru
Stačí krátké nahlédnutí do kabiny a ihned je jasné, že CT 200h nabízí jeden z nejkultivovanějších interiérů v dané třídě – k tomu přispívají vysoce kvalitní materiály, výrazně strukturované povrchy a zajímavá filozofie celkového ztvárnění kladoucí důraz na formu, která vždy následuje funkci.
V nabídce se nově objevuje navigační systém Lexus s větší širokoúhlou obrazovkou o úhlopříčce 10,3" (dříve 7").
Zákazníci mohou vybírat z širší palety barev pro interiér, včetně nových kombinací jako je markantní hladká kůže ve dvoubarevném provedení, kombinace látkového čalounění a odolné umělé kůže, resp. zbrusu nové čistě látkové čalounění. Celkově je k dispozici devět různých dekorů.
F Sport
CT 200h F SPORT v úpravě pro rok 2018 přináší výrazné designové úpravy, včetně černého metalického laku a modernizovaného rastru masky chladiče ve tvaru vřetene, určeného výhradně pro F SPORT. Nový rastr masky chladiče je rovněž sladěn s rámečky kolem mlhových světel a okolními dekory. Tato varianta také disponuje prvotřídními světlomety s dálkovými/potkávacími světly v rámci jednoho projektoru. Exkluzivně pro F SPORT se nabízí uhlově černý obklad horního a spodního profilu masky chladiče, stejně tak jako metalicky černý dekor uprostřed spodní partie na zádi vozidla.
„Provedení F SPORT oslovuje mladší zákazníky, takže jsme kladli vyšší důraz na exkluzivní černé prvky, které akcentují sportovní charakter tohoto modelu, jmenovitě pak rámeček na zádi a dekor ve spodní části zádi vozu. Zadní rámeček má stejný rastr jako přední maska chladiče; spodní dekor je lakován v metalickém černém odstínu, zatímco v ostatních stupních výbavy je stříbrný,“ vysvětluje Tetsuo Miki.
Lexus CT 200h v modelovém provedení 2018 nabídne nová schémata dvoubarevného lakování karoserie a nové výrazné odstíny pro verzi F SPORT: oranžovou Lava Lava CS (Crystal Sunshine) a modrou Heat Blue CL (Contrast Layering).
V kabině se pak F SPORT chlubí novými exkluzivními kombinacemi čalounění, jako je dvoubarevná kůže nebo látka či umělá kůže. Výhradně pro F SPORT se nabízí elegantní dekor Naguri, který je ukázkou vysoké úrovně řemeslného zpracování mistrů Takumi.
Lexus Safety System+
Dalším vítaným doplňkem modernizovaného modelu Lexus CT 200h je na přání dodávaný bezpečnostní paket Lexus Safety System+, přinášející vyšší úroveň bezpečnosti prostřednictvím propracovaných technologií, jako je např. předkolizní bezpečnostní systém (PCS), dynamický tempomat řízený radarem, systém pro hlídání jízdních pruhů (LDA) s aktivními zásahy do řízení, automatické přepínání dálkových světel (AHB) a systém rozpoznávání dopravních značek (RSA).
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.