Když Lexus na ženevském autosalonu v roce 2010 poprvé představil CT 200h, jednalo se o první kompaktní hybridní hatchback v segmentu luxusních vozů. Model CT 200h se stal jedním z nejprodávanějších hybridních modelů značky. Od uvedení na trh v roce 2011 dokázal Lexus celosvětově prodat přibližně 300 tisíc vozů CT 200h, z toho asi 75 tisíc v Evropě, která v případě tohoto modelu představuje jeden z největších trhů.
Prostřednictvím aktuálně uváděné modernizace staví Lexus na silných stránkách modelu CT 200h a jeho zasloužené dobré pověsti v otázkách nízké spotřeby paliva a mimořádné spolehlivosti. Tyto atributy doplňuje o modernizovaný exteriér, který zhmotňuje radost z řízení – avšak bez kompromisů k uživateli a spotřebě paliva.
„Model CT 200h prošel modernizací a oživením s důrazem na jeho pokrokový charakter. Jeho aktualizovaný design je emotivnější a sportovnější, čímž se tento vůz stává ideálním prémiovým kompaktem s hybridním pohonem pro mladší zákazníky, kteří vyznávají energičtější jízdu, ale současně jim záleží na životním prostředí,“ uvedl Chika Kako, hlavní konstruktér modelu CT 200h.
Výraznější vzhled?
Pětidveřový Lexus CT 200h již od svého vzniku představuje konstrukční řešení, které majiteli s aktivním životním stylem přináší radost za volantem při zachování cestovního pohodlí. To vše v kombinaci s kabinou nabízející nejmodernější technologie, luxusní design a prvotřídní materiály.
CT 200h nyní nabízí výrazně modernější a agresivnější přední partii, zejména díky novému rastru charakteristické masky chladiče ve tvaru vřetene, která podtrhuje celkovou sofistikovanost tohoto modelu. Zmizel integrovaný nárazník ubíhající napříč maskou chladiče těsně pod logem Lexus, což platí i pro horizontální lamely v masce. Rámečky mlhových světel jsou nyní lakovány v metalickém šedém odstínu a disponují trojúhelníkovým průřezem s ostrými hranami. Světla denního svícení ve tvaru šípu se přesunula nad světlomety s jedním projektorem, čímž stvrzují pocit jednolitosti s bočními charakteristickými křivkami vozu.
Lexus CT 200h získal díky novým stylistickým prvkům modernější, dynamičtější, ale současně i rafinovanější charakter, který tomuto kompaktnímu pětidveřovému vozu propůjčuje mocnější a efektnější vzhled při pohledu zpředu.
„Odlišný vzhled jsme se rozhodli řešit opačným umístěním LED světlometů a světel denního svícení v porovnání s předchozím provedením. Výsledný vzhled je oproti minulosti agresivnější. Typická signatura značky Lexus je navíc stvrzena motivem písmene L světel denního svícení,“ uvedl Tetsuo Miki, hlavní návrhář modelu CT 200h.
Nová zadní světla s motivem písmene „L“ propůjčují modelu CT 200h sportovnější a opticky širší podobu. Nové širší skupinové svítilny na zádi vozu nyní používají pouze LED diody, což platí i pro zářivé LED směrovky ve spodní části každého koncového světla. Tímto se opakuje charakteristický motiv „L“ a současně zlepšuje viditelnost nového CT při pohledu zezadu.
Horní i spodní křivky diodových zadních světel se směrem k bokům rozšiřují, čímž opticky akcentují šířku koncových světel. Vůz tak v tomto směru působí robustněji a stabilněji. Dekor pátých dveří – obklopující logo Lexus mezi sklem a zadními světly – dodává sportovně vyhlížející zádi atletičtější charakter. Spodní část zadního nárazníku, nyní v metalicky stříbrném a černém provedení, byla tvarově přepracována s důrazem na agresivnější vzhled tohoto vozu, rámečky zadních odrazek jsou nyní v metalicky šedém tónu, který ladí s rámečky mlhových světel na přídi vozidla.
Profil modelu CT 200h okořeňují sportovnější kola – od základních 15" kol až po litá 17" kola F SPORT v tmavém metalickém odstínu. Za zmínku stojí i nová 16" kola s deseti paprsky, broušenými povrchy a tmavým metalickým lakováním.
Modernizace interiéru
Stačí krátké nahlédnutí do kabiny a ihned je jasné, že CT 200h nabízí jeden z nejkultivovanějších interiérů v dané třídě – k tomu přispívají vysoce kvalitní materiály, výrazně strukturované povrchy a zajímavá filozofie celkového ztvárnění kladoucí důraz na formu, která vždy následuje funkci.
V nabídce se nově objevuje navigační systém Lexus s větší širokoúhlou obrazovkou o úhlopříčce 10,3" (dříve 7").
Zákazníci mohou vybírat z širší palety barev pro interiér, včetně nových kombinací jako je markantní hladká kůže ve dvoubarevném provedení, kombinace látkového čalounění a odolné umělé kůže, resp. zbrusu nové čistě látkové čalounění. Celkově je k dispozici devět různých dekorů.
F Sport
CT 200h F SPORT v úpravě pro rok 2018 přináší výrazné designové úpravy, včetně černého metalického laku a modernizovaného rastru masky chladiče ve tvaru vřetene, určeného výhradně pro F SPORT. Nový rastr masky chladiče je rovněž sladěn s rámečky kolem mlhových světel a okolními dekory. Tato varianta také disponuje prvotřídními světlomety s dálkovými/potkávacími světly v rámci jednoho projektoru. Exkluzivně pro F SPORT se nabízí uhlově černý obklad horního a spodního profilu masky chladiče, stejně tak jako metalicky černý dekor uprostřed spodní partie na zádi vozidla.
„Provedení F SPORT oslovuje mladší zákazníky, takže jsme kladli vyšší důraz na exkluzivní černé prvky, které akcentují sportovní charakter tohoto modelu, jmenovitě pak rámeček na zádi a dekor ve spodní části zádi vozu. Zadní rámeček má stejný rastr jako přední maska chladiče; spodní dekor je lakován v metalickém černém odstínu, zatímco v ostatních stupních výbavy je stříbrný,“ vysvětluje Tetsuo Miki.
Lexus CT 200h v modelovém provedení 2018 nabídne nová schémata dvoubarevného lakování karoserie a nové výrazné odstíny pro verzi F SPORT: oranžovou Lava Lava CS (Crystal Sunshine) a modrou Heat Blue CL (Contrast Layering).
V kabině se pak F SPORT chlubí novými exkluzivními kombinacemi čalounění, jako je dvoubarevná kůže nebo látka či umělá kůže. Výhradně pro F SPORT se nabízí elegantní dekor Naguri, který je ukázkou vysoké úrovně řemeslného zpracování mistrů Takumi.
Lexus Safety System+
Dalším vítaným doplňkem modernizovaného modelu Lexus CT 200h je na přání dodávaný bezpečnostní paket Lexus Safety System+, přinášející vyšší úroveň bezpečnosti prostřednictvím propracovaných technologií, jako je např. předkolizní bezpečnostní systém (PCS), dynamický tempomat řízený radarem, systém pro hlídání jízdních pruhů (LDA) s aktivními zásahy do řízení, automatické přepínání dálkových světel (AHB) a systém rozpoznávání dopravních značek (RSA).
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?