Ačkoliv nám automobilka slibovala představení nového kompaktního SUV Kia Stonic až na příští měsíc, dočkali jsme se již dnes. Věrné čtenáře to však jistě nepřekvapuje, neboť již ráno jsme vám přinesli první uniklé fotografie. Nyní toho ale víme opět víc.
Nejnovější crossover Kia nabízí nejširší možnosti zákaznických úprav v historii značky, což platí pro interiér i exteriér, a navíc přidává nefalšovaný evropský charakter. Designové ztvárnění se má v rámci značky řadit k zatím nejvýraznějším, nicméně stále jde o jasně rozpoznatelný model Kia díky typickým designovým prvkům, jako je tygří maska chladiče.
Karoserie navržená v Evropě ve spolupráci s korejským návrhářským studiem Kia spojuje ostré horizontální křivky s jemnějšími plastickými povrchy. Pro mnoho zájemců o malé SUV je důležitá i možnost zákaznických úprav. Střecha typu Targa u modelu Stonic proto umožňuje volit některé z dvoubarevných lakování, inspirovaných konceptem Kia Provo z roku 2013. Vybírat bude možné až z 20 dvoubarevných kombinací, včetně pěti výrazných barevných variant střechy.
V nabídce je několik maloobjemových benzínových i naftových motorů s přeplňováním, vždy ve spojení s manuální převodovkou pro maximální požitek z jízdy a nízkou spotřebu paliva. Zájemci mohou volit mezi lehkým motorem Kia 1,0 litru T-GDI s přímým vstřikováním paliva, disponujícím výkonem 120 koní, anebo benzínovými motory 1,25 nebo 1,4 litru s atmosférickým plněním a vícebodovým vstřikováním paliva (MPI). Nabídku motorů doplňuje hospodárný vznětový agregát 1,6 litru, nabízející nejnižší emise v rámci celé řady.
Díky odladění řízení a podvozku dle vkusu evropských zákazníků se majitelé mohou těšit na příjemné pocity za volantem, bezprostřední zpětnou vazbu a vysokou jízdní stabilitu. Vůz standardně nabízí elektronické řízení stability vozu (ESC) a stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management).
Kabina crossoveru Stonic, navržená podle evropských zvyklostí, klade důraz na technologie a ergonomii. Zákazníci mají přitom podobné možnosti specifických úprav jako v případě exteriéru, včetně řady pestrých barevných paketů. Jeden z nejelegantnějších zástupců v dané třídě nabízí řadu nových podvozkových technologií a systémů palubního infotainmentu, zaměřených na zvýšení bezpečnosti, pohodlí a praktičnosti.
Podobně jako u ostatních modelů Kia je k dispozici široká řada technologií zaměřených na další zvýšení pohodlí a praktičnosti, včetně vyhřívání předních sedadel, automatického tempomatu a bezklíčového vstupu.
Stonic i přes své kompaktní vnější rozměry dokáže nabídnout celé posádce dostatek místa v kabině. Vůz se chlubí v dané třídě rekordní šířkou v úrovni ramen i velkorysým prostorem pro nohy a nad hlavou. Praktický zavazadelník o objemu 352 litrů je možné podle potřeby zvětšovat či zmenšovat pomocí dvojité podlahy.
Zájemci mohou vybírat z několika vyspělých systémů Kia na podporu řízení (ADAS) pod označením DRiVE WISE, navržených k dalšímu zvýšení aktivní bezpečnosti. Z uvedených technologií uveďme nezávislý systém nouzového brzdění (AEB) s rozpoznáváním chodců a prediktivní varování před čelní srážkou (FCA); sledování slepého úhlu (BSD) se systémem monitorování provozu za vozidlem (RCTA); a systém varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS). Stonic vybavený novým systémem kombinovaných kamer nabízí asistent dálkových světel (HBA) a rozpoznávání únavy řidiče (DAW), čímž reaguje na zvýšené nároky zákazníků v oblasti bezpečnosti.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.