Ačkoliv nám automobilka slibovala představení nového kompaktního SUV Kia Stonic až na příští měsíc, dočkali jsme se již dnes. Věrné čtenáře to však jistě nepřekvapuje, neboť již ráno jsme vám přinesli první uniklé fotografie. Nyní toho ale víme opět víc.
Nejnovější crossover Kia nabízí nejširší možnosti zákaznických úprav v historii značky, což platí pro interiér i exteriér, a navíc přidává nefalšovaný evropský charakter. Designové ztvárnění se má v rámci značky řadit k zatím nejvýraznějším, nicméně stále jde o jasně rozpoznatelný model Kia díky typickým designovým prvkům, jako je tygří maska chladiče.
Karoserie navržená v Evropě ve spolupráci s korejským návrhářským studiem Kia spojuje ostré horizontální křivky s jemnějšími plastickými povrchy. Pro mnoho zájemců o malé SUV je důležitá i možnost zákaznických úprav. Střecha typu Targa u modelu Stonic proto umožňuje volit některé z dvoubarevných lakování, inspirovaných konceptem Kia Provo z roku 2013. Vybírat bude možné až z 20 dvoubarevných kombinací, včetně pěti výrazných barevných variant střechy.
V nabídce je několik maloobjemových benzínových i naftových motorů s přeplňováním, vždy ve spojení s manuální převodovkou pro maximální požitek z jízdy a nízkou spotřebu paliva. Zájemci mohou volit mezi lehkým motorem Kia 1,0 litru T-GDI s přímým vstřikováním paliva, disponujícím výkonem 120 koní, anebo benzínovými motory 1,25 nebo 1,4 litru s atmosférickým plněním a vícebodovým vstřikováním paliva (MPI). Nabídku motorů doplňuje hospodárný vznětový agregát 1,6 litru, nabízející nejnižší emise v rámci celé řady.
Díky odladění řízení a podvozku dle vkusu evropských zákazníků se majitelé mohou těšit na příjemné pocity za volantem, bezprostřední zpětnou vazbu a vysokou jízdní stabilitu. Vůz standardně nabízí elektronické řízení stability vozu (ESC) a stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management).
Kabina crossoveru Stonic, navržená podle evropských zvyklostí, klade důraz na technologie a ergonomii. Zákazníci mají přitom podobné možnosti specifických úprav jako v případě exteriéru, včetně řady pestrých barevných paketů. Jeden z nejelegantnějších zástupců v dané třídě nabízí řadu nových podvozkových technologií a systémů palubního infotainmentu, zaměřených na zvýšení bezpečnosti, pohodlí a praktičnosti.
Podobně jako u ostatních modelů Kia je k dispozici široká řada technologií zaměřených na další zvýšení pohodlí a praktičnosti, včetně vyhřívání předních sedadel, automatického tempomatu a bezklíčového vstupu.
Stonic i přes své kompaktní vnější rozměry dokáže nabídnout celé posádce dostatek místa v kabině. Vůz se chlubí v dané třídě rekordní šířkou v úrovni ramen i velkorysým prostorem pro nohy a nad hlavou. Praktický zavazadelník o objemu 352 litrů je možné podle potřeby zvětšovat či zmenšovat pomocí dvojité podlahy.
Zájemci mohou vybírat z několika vyspělých systémů Kia na podporu řízení (ADAS) pod označením DRiVE WISE, navržených k dalšímu zvýšení aktivní bezpečnosti. Z uvedených technologií uveďme nezávislý systém nouzového brzdění (AEB) s rozpoznáváním chodců a prediktivní varování před čelní srážkou (FCA); sledování slepého úhlu (BSD) se systémem monitorování provozu za vozidlem (RCTA); a systém varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS). Stonic vybavený novým systémem kombinovaných kamer nabízí asistent dálkových světel (HBA) a rozpoznávání únavy řidiče (DAW), čímž reaguje na zvýšené nároky zákazníků v oblasti bezpečnosti.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?