Po dlouhých měsících čekání jsme se konečně dočkali představení nového kompaktního Volkswagenu, modelu Polo již šesté generace. Nakolik byly naše odhady a předpoklady správné se dočtete níže
Předpoklady o použití nové platformy MGB se potvrdily. Nové Polo tak stojí na stejné platformě, jako například nový Seat Ibiza. Volkswagen se z toho však rozhodl vytěžit maximum. Vůz narostl do délky a překročil hranici 4 metrů, do šířky narostl o 7 cm a zvětšil se i rozvor, který je nyní o 94 mm delší. Aby automobilka podpořila dynamický vzhled, snížila výšku vozu.
Díky tomu nové Polo nabídne nevídaný prostor pro posádku i zavazadla. Kromě očividného nárůstu do šířky a délky se zvětšil i prostor nad hlavou cestujících v obou řadách. Prostor pro zavazadla byl zvětšen o 25% na 350 litrů. Díky tomu už Polo takřka přesahuje do světa Golfu.
Novinky se však neodehrávaly jen u platformy, ale také v interiéru. Ten dostal nový infotainment systém i zcela novou generaci digitálního přístrojového štítu.
Mimo to se dočkáme i velkého množství bezpečnostních systémů. Už v základu se tak můžeme těšit na systémy jako Front Assist s funkcí emergency brake nebo pedestrian monitor. Tento systém tedy sleduje dopravu před vámi a upozorní vás na možnost kolize, s vozidlem nebo chodcem před vámi. Pokud nezareagujete, vůz dokáže sám zastavit, nebo alespoň zpomalit natolik, aby minimalizoval škody.
Vyšší verze výbavy budou zahrnovat i systémy jako adaptivní tempomat, který udržuje rychlost i nastavenou vzdálenost. Blind spot monitor, který vám nedovolí přejet do vedlejšího pruhu, pokud by hrozila srážka s jiným vozidlem, nebo Rear Traffic Control, který kontroluje provoz za vámi, pokud couváte a v případě potřeby dokáže váš vůz i zastavit
Nabídka motorů zahrnuje celkem 9 pohonných jednotek. Šest Benzínových jednotek zahrnuje čtyři tříválce 1.0TSI o výkonu 65 až 150 koní. V nabídce se objeví i nový čtyřválec o objemu 1,5 litru o výkonu 150 koní a na vrchol se postaví motor o objemu 2.0 litru o výkonu 200 koní, který bude pohánět vrcholný model GTI.
Dieselové motory jsou zastoupeny dvěma jednotkami 1.6 TDI o výkonu 80 a 95 koní. Novinkou pod kapotou Pola bude motor na zemní plyn TGI, který nabídne výkon 90 koní, spotřebu 3,1 kg plynu na 100 kilometrů a emise pouhých 87g CO2. Tato edice však vznikla hlavně na popud Itálie, kde je o tyto vozy enormní zájem.
Zajímavou novinkou je i představení nové stylové edice "Polo Beats", která byla vyvíjena společně se společností Beats. Díky tomu nabídne Audio systém o výkonu 300W a mnoho stylizačních prvků, díky kterým bude váš vůz působit skutečně jedinečně
Představení ostré verze GTI jsme se bohužel nedočkali, to by se však mělo napravit ještě před koncem tohoto roku. GTI se však ukázalo alespoň v krátkém záběru.
Pokud vás zajímá cena, v Německu by měl být základní model dostupný za cenu 12,975 Euro, tedy cca 341,000 Kč
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.