Nové Polo boří hranice. Rozměry do třídy Golfu, sportovnim designem proti nudě Němců

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. června 2017, 11:36 Aktualizováno 16.6.2017, 12:30 Google+

Po dlouhých měsících čekání jsme se konečně dočkali představení nového kompaktního Volkswagenu, modelu Polo již šesté generace. Nakolik byly naše odhady a předpoklady správné se dočtete níže

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Volkswagen Polo

Nový Volkswagen Polo | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Předpoklady o použití nové platformy MGB se potvrdily. Nové Polo tak stojí na stejné platformě, jako například nový Seat Ibiza. Volkswagen se z toho však rozhodl vytěžit maximum. Vůz narostl do délky a překročil hranici 4 metrů, do šířky narostl o 7 cm a zvětšil se i rozvor, který je nyní o 94 mm delší. Aby automobilka podpořila dynamický vzhled, snížila výšku vozu.

Díky tomu nové Polo nabídne nevídaný prostor pro posádku i zavazadla. Kromě očividného nárůstu do šířky a délky se zvětšil i prostor nad hlavou cestujících v obou řadách. Prostor pro zavazadla byl zvětšen o 25% na 350 litrů. Díky tomu už Polo takřka přesahuje do světa Golfu.

Novinky se však neodehrávaly jen u platformy, ale také v interiéru. Ten dostal nový infotainment systém i zcela novou generaci digitálního přístrojového štítu.

Mimo to se dočkáme i velkého množství bezpečnostních systémů. Už v základu se tak můžeme těšit na systémy jako Front Assist s funkcí emergency brake nebo pedestrian monitor. Tento systém tedy sleduje dopravu před vámi a upozorní vás na možnost kolize, s vozidlem nebo chodcem před vámi. Pokud nezareagujete, vůz dokáže sám zastavit, nebo alespoň zpomalit natolik, aby minimalizoval škody.

Vyšší verze výbavy budou zahrnovat i systémy jako adaptivní tempomat, který udržuje rychlost i nastavenou vzdálenost. Blind spot monitor, který vám nedovolí přejet do vedlejšího pruhu, pokud by hrozila srážka s jiným vozidlem, nebo Rear Traffic Control, který kontroluje provoz za vámi, pokud couváte a v případě potřeby dokáže váš vůz i zastavit

Nabídka motorů zahrnuje celkem 9 pohonných jednotek. Šest Benzínových jednotek zahrnuje čtyři tříválce 1.0TSI o výkonu 65 až 150 koní. V nabídce se objeví i nový čtyřválec o objemu 1,5 litru o výkonu 150 koní a na vrchol se postaví motor o objemu 2.0 litru o výkonu 200 koní, který bude pohánět vrcholný model GTI.

Dieselové motory jsou zastoupeny dvěma jednotkami 1.6 TDI o výkonu 80 a 95 koní. Novinkou pod kapotou Pola bude motor na zemní plyn TGI, který nabídne výkon 90 koní, spotřebu 3,1 kg plynu na 100 kilometrů a emise pouhých 87g CO2. Tato edice však vznikla hlavně na popud Itálie, kde je o tyto vozy enormní zájem.

Zajímavou novinkou je i představení nové stylové edice "Polo Beats", která byla vyvíjena společně se společností Beats. Díky tomu nabídne Audio systém o výkonu 300W a mnoho stylizačních prvků, díky kterým bude váš vůz působit skutečně jedinečně

Představení ostré verze GTI jsme se bohužel nedočkali, to by se však mělo napravit ještě před koncem tohoto roku. GTI se však ukázalo alespoň v krátkém záběru.

Pokud vás zajímá cena, v Německu by měl být základní model dostupný za cenu 12,975 Euro, tedy cca 341,000 Kč

Vytisknout

Diskuze: Nové Polo boří hranice. Rozměry do třídy Golfu, sportovnim designem proti nudě Němců

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Hyundai IONIQ 5

Česká premiéra Hyundai IONIQ 5, změní novinka pravidla hry?

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Golf VII GTI Clubsport S

Volkswagen končí se sporťáky. Další už nebudou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. 75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

  2. Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

  3. Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

  4. Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

  5. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

  6. Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud