Po dlouhých měsících čekání jsme se konečně dočkali představení nového kompaktního Volkswagenu, modelu Polo již šesté generace. Nakolik byly naše odhady a předpoklady správné se dočtete níže
Předpoklady o použití nové platformy MGB se potvrdily. Nové Polo tak stojí na stejné platformě, jako například nový Seat Ibiza. Volkswagen se z toho však rozhodl vytěžit maximum. Vůz narostl do délky a překročil hranici 4 metrů, do šířky narostl o 7 cm a zvětšil se i rozvor, který je nyní o 94 mm delší. Aby automobilka podpořila dynamický vzhled, snížila výšku vozu.
Díky tomu nové Polo nabídne nevídaný prostor pro posádku i zavazadla. Kromě očividného nárůstu do šířky a délky se zvětšil i prostor nad hlavou cestujících v obou řadách. Prostor pro zavazadla byl zvětšen o 25% na 350 litrů. Díky tomu už Polo takřka přesahuje do světa Golfu.
Novinky se však neodehrávaly jen u platformy, ale také v interiéru. Ten dostal nový infotainment systém i zcela novou generaci digitálního přístrojového štítu.
Mimo to se dočkáme i velkého množství bezpečnostních systémů. Už v základu se tak můžeme těšit na systémy jako Front Assist s funkcí emergency brake nebo pedestrian monitor. Tento systém tedy sleduje dopravu před vámi a upozorní vás na možnost kolize, s vozidlem nebo chodcem před vámi. Pokud nezareagujete, vůz dokáže sám zastavit, nebo alespoň zpomalit natolik, aby minimalizoval škody.
Vyšší verze výbavy budou zahrnovat i systémy jako adaptivní tempomat, který udržuje rychlost i nastavenou vzdálenost. Blind spot monitor, který vám nedovolí přejet do vedlejšího pruhu, pokud by hrozila srážka s jiným vozidlem, nebo Rear Traffic Control, který kontroluje provoz za vámi, pokud couváte a v případě potřeby dokáže váš vůz i zastavit
Nabídka motorů zahrnuje celkem 9 pohonných jednotek. Šest Benzínových jednotek zahrnuje čtyři tříválce 1.0TSI o výkonu 65 až 150 koní. V nabídce se objeví i nový čtyřválec o objemu 1,5 litru o výkonu 150 koní a na vrchol se postaví motor o objemu 2.0 litru o výkonu 200 koní, který bude pohánět vrcholný model GTI.
Dieselové motory jsou zastoupeny dvěma jednotkami 1.6 TDI o výkonu 80 a 95 koní. Novinkou pod kapotou Pola bude motor na zemní plyn TGI, který nabídne výkon 90 koní, spotřebu 3,1 kg plynu na 100 kilometrů a emise pouhých 87g CO2. Tato edice však vznikla hlavně na popud Itálie, kde je o tyto vozy enormní zájem.
Zajímavou novinkou je i představení nové stylové edice "Polo Beats", která byla vyvíjena společně se společností Beats. Díky tomu nabídne Audio systém o výkonu 300W a mnoho stylizačních prvků, díky kterým bude váš vůz působit skutečně jedinečně
Představení ostré verze GTI jsme se bohužel nedočkali, to by se však mělo napravit ještě před koncem tohoto roku. GTI se však ukázalo alespoň v krátkém záběru.
Pokud vás zajímá cena, v Německu by měl být základní model dostupný za cenu 12,975 Euro, tedy cca 341,000 Kč
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?