Automobilka Volkswagen už dnes dopoledne představí v pořadí již šestou generaci kompaktního městského automobilu Polo. Ačkoliv Volkswagen stále dělá velké tajnosti, my máme k dispozici některé zajímavé fotografie i technické údaje.
Německá automobilka Volkswagen dnes představí dlouho očekávanou šestou generaci modelu Polo. Oficiální prezentaci, která bude zahájena v Berlíně dnes v 11 hodin, si můžete prohlédnout i během přímého přenostu na stránkách Volkswagen. Veřejné prezentace se však automobil dočká až na autosalonu ve Frankfurtu.
Pro pravidelné návštěvníky našeho webu však nebude nová podoba Pola příliš velkým překvapením Vůz bez maskování se totiž již před několika týdne povedlo vyfotit v Jižná Africe, kde probíhalo jeho testování. Už tyto fotky však prozradily, že šestá generace nepřinese tolik vizuálních novinek, kolik by se dalo očekávat.
Volkswagen se tak vydal stejnou cestou jako jeho sesterské společnosti Audi a Porsche - kromě výrazných změn jen drobné stylistické úpravy a nové detaily. Ty budou v případě Pola inspirovány hlavně větším modelem Golf.
Zatímco zvenčí pravděpodobně nepůjde o velké změny, uvnitř se změnilo vše. Nemyslíme teď interiér, o kterém toho bohužel zatím moc nevíme, ale platformu, na které bude vůz stát. Polo přejde ze staré platformy PQ25 na novou platformu MGB, na které sedí už například Seat Ibiza. Nový model tak bude delší a širší. Současně se prodlouží i rozvor kol. Díky tomu se můžeme těšit na větší vnitřní i zavazadlový prostor.
Pod kapotou se jako základní motor pravděpodobně objeví litrový tříválec s výkonem od 65 do 110 koní. K dispozici by však měl být i silnější 1,5 litrový motor o výkonu 130 až 150 koní. Dieselové jednotky zastoupí agregát 1,6 litru o výkonu 80 až 110 koní.
Nejostřejší verze, Polo GTI, by mělo dostat motor 2.0 TSI o výkonu až 200 koní z páté generace Golfu GTI. Tyto informace však vychází pouze ze zpráv CarScoops a s jejich potvrzením si budeme muset počkat do 11 hodin.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?