Automobilka Volkswagen už dnes dopoledne představí v pořadí již šestou generaci kompaktního městského automobilu Polo. Ačkoliv Volkswagen stále dělá velké tajnosti, my máme k dispozici některé zajímavé fotografie i technické údaje.
Německá automobilka Volkswagen dnes představí dlouho očekávanou šestou generaci modelu Polo. Oficiální prezentaci, která bude zahájena v Berlíně dnes v 11 hodin, si můžete prohlédnout i během přímého přenostu na stránkách Volkswagen. Veřejné prezentace se však automobil dočká až na autosalonu ve Frankfurtu.
Pro pravidelné návštěvníky našeho webu však nebude nová podoba Pola příliš velkým překvapením Vůz bez maskování se totiž již před několika týdne povedlo vyfotit v Jižná Africe, kde probíhalo jeho testování. Už tyto fotky však prozradily, že šestá generace nepřinese tolik vizuálních novinek, kolik by se dalo očekávat.
Volkswagen se tak vydal stejnou cestou jako jeho sesterské společnosti Audi a Porsche - kromě výrazných změn jen drobné stylistické úpravy a nové detaily. Ty budou v případě Pola inspirovány hlavně větším modelem Golf.
Zatímco zvenčí pravděpodobně nepůjde o velké změny, uvnitř se změnilo vše. Nemyslíme teď interiér, o kterém toho bohužel zatím moc nevíme, ale platformu, na které bude vůz stát. Polo přejde ze staré platformy PQ25 na novou platformu MGB, na které sedí už například Seat Ibiza. Nový model tak bude delší a širší. Současně se prodlouží i rozvor kol. Díky tomu se můžeme těšit na větší vnitřní i zavazadlový prostor.
Pod kapotou se jako základní motor pravděpodobně objeví litrový tříválec s výkonem od 65 do 110 koní. K dispozici by však měl být i silnější 1,5 litrový motor o výkonu 130 až 150 koní. Dieselové jednotky zastoupí agregát 1,6 litru o výkonu 80 až 110 koní.
Nejostřejší verze, Polo GTI, by mělo dostat motor 2.0 TSI o výkonu až 200 koní z páté generace Golfu GTI. Tyto informace však vychází pouze ze zpráv CarScoops a s jejich potvrzením si budeme muset počkat do 11 hodin.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.