Porsche odhalilo svůj dosud nejsilnější model 911 Turbo S. Pod zlatě žlutou metalízou, ze které vystupují jen karbonově černé doplňky, se ukrývá motor o výkonu 607 koní a luxusní interiér. To vše v sérii pouhých 500 kusů
Speciální edice Porsche 911 Turbo S Exclusive Series vznikla k oslavě přejmenování Porsche Exclusive na Porsche Exclusive Manufaktur. Ačkoliv jde jen o malou změnu názvu, automobilka chce mít jistotu, že na to nikdo nezapomene. Proto se rozhodla k výrobě 500 kusů speciálního Porsche 911 Turbo S Exclusive Series, která je označována za nejsilnější 911 Turbo S jaká kdy vznikla.
Karoserie dostala speciální lak v odstínu zlatě žluté, ze které vystupují karbonově černé závodní pruhy. Z karbonu byly také vyrobeny nástavce prahů, nebo nasávání vzduchu. Za pozornost stojí i černá dvacetipalcová kola s centrální maticí a křídlo, které můžeme znát z Porsche Turbo Aerokitu.
Uvnitř kabiny na řidiče čekají kožené perforované sportovní sedačky s možností nastavení v 18 směrech a prošíváním v barvě karoserie.
Centrum pozornosti se ale ukrývá v motorovém prostoru. Upravený a dvakrát přeplňovaný plochý šestiválcový motor o objemu 3,8 totiž produkuje fantastických 446 kW (607 k) a točivý moment 750 Nm. Díky tomu zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 330 km/h. To vše navíc doprovází jedinečný zvuk speciálního výfukového systému.
Aby řidič udržel vše pod kontrolou, dostalo Porsche keramické brzdy, řiditelnou zadní nápravu a speciální podvozek Porsche Dynamic Chassis Control.
Pokud by vám ale samotné Porsche přišlo málo exkluzivní, nabízí k němu automobilka i speciální edici hodinek z dílny Porsche Design, které jsou vyrobeny převážně z titanu a karbonu. Pokud by vám to stále nestačilo, nabídne vám automobilka k vozu i speciální cestovní sadu zavazadel.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.