Porsche odhalilo svůj dosud nejsilnější model 911 Turbo S. Pod zlatě žlutou metalízou, ze které vystupují jen karbonově černé doplňky, se ukrývá motor o výkonu 607 koní a luxusní interiér. To vše v sérii pouhých 500 kusů
Speciální edice Porsche 911 Turbo S Exclusive Series vznikla k oslavě přejmenování Porsche Exclusive na Porsche Exclusive Manufaktur. Ačkoliv jde jen o malou změnu názvu, automobilka chce mít jistotu, že na to nikdo nezapomene. Proto se rozhodla k výrobě 500 kusů speciálního Porsche 911 Turbo S Exclusive Series, která je označována za nejsilnější 911 Turbo S jaká kdy vznikla.
Karoserie dostala speciální lak v odstínu zlatě žluté, ze které vystupují karbonově černé závodní pruhy. Z karbonu byly také vyrobeny nástavce prahů, nebo nasávání vzduchu. Za pozornost stojí i černá dvacetipalcová kola s centrální maticí a křídlo, které můžeme znát z Porsche Turbo Aerokitu.
Uvnitř kabiny na řidiče čekají kožené perforované sportovní sedačky s možností nastavení v 18 směrech a prošíváním v barvě karoserie.
Centrum pozornosti se ale ukrývá v motorovém prostoru. Upravený a dvakrát přeplňovaný plochý šestiválcový motor o objemu 3,8 totiž produkuje fantastických 446 kW (607 k) a točivý moment 750 Nm. Díky tomu zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 330 km/h. To vše navíc doprovází jedinečný zvuk speciálního výfukového systému.
Aby řidič udržel vše pod kontrolou, dostalo Porsche keramické brzdy, řiditelnou zadní nápravu a speciální podvozek Porsche Dynamic Chassis Control.
Pokud by vám ale samotné Porsche přišlo málo exkluzivní, nabízí k němu automobilka i speciální edici hodinek z dílny Porsche Design, které jsou vyrobeny převážně z titanu a karbonu. Pokud by vám to stále nestačilo, nabídne vám automobilka k vozu i speciální cestovní sadu zavazadel.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?