Porsche odhalilo svůj dosud nejsilnější model 911 Turbo S. Pod zlatě žlutou metalízou, ze které vystupují jen karbonově černé doplňky, se ukrývá motor o výkonu 607 koní a luxusní interiér. To vše v sérii pouhých 500 kusů
Speciální edice Porsche 911 Turbo S Exclusive Series vznikla k oslavě přejmenování Porsche Exclusive na Porsche Exclusive Manufaktur. Ačkoliv jde jen o malou změnu názvu, automobilka chce mít jistotu, že na to nikdo nezapomene. Proto se rozhodla k výrobě 500 kusů speciálního Porsche 911 Turbo S Exclusive Series, která je označována za nejsilnější 911 Turbo S jaká kdy vznikla.
Karoserie dostala speciální lak v odstínu zlatě žluté, ze které vystupují karbonově černé závodní pruhy. Z karbonu byly také vyrobeny nástavce prahů, nebo nasávání vzduchu. Za pozornost stojí i černá dvacetipalcová kola s centrální maticí a křídlo, které můžeme znát z Porsche Turbo Aerokitu.
Uvnitř kabiny na řidiče čekají kožené perforované sportovní sedačky s možností nastavení v 18 směrech a prošíváním v barvě karoserie.
Centrum pozornosti se ale ukrývá v motorovém prostoru. Upravený a dvakrát přeplňovaný plochý šestiválcový motor o objemu 3,8 totiž produkuje fantastických 446 kW (607 k) a točivý moment 750 Nm. Díky tomu zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 330 km/h. To vše navíc doprovází jedinečný zvuk speciálního výfukového systému.
Aby řidič udržel vše pod kontrolou, dostalo Porsche keramické brzdy, řiditelnou zadní nápravu a speciální podvozek Porsche Dynamic Chassis Control.
Pokud by vám ale samotné Porsche přišlo málo exkluzivní, nabízí k němu automobilka i speciální edici hodinek z dílny Porsche Design, které jsou vyrobeny převážně z titanu a karbonu. Pokud by vám to stále nestačilo, nabídne vám automobilka k vozu i speciální cestovní sadu zavazadel.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.