Původní Toyota Supra byla sportovní vůz jak se patří. Jeden pár dveří, motor vepředu, hnaná kola vzadu a tři pedály. Nová Supra se však bude držet už jen počtu dveří a umístění motoru, zbytek vzal za své.
Už delší dobu se mluví o tom, že nová Toyota Hybrid nabídne hybridní pohon a platformu bude sdílet s novým BMW Z4. Nedávno však redaktoři webu Autocar přišli s informací, že uvnitř vozu bude s největší pravděpodobností pouze automatická převodovka. Jak na to přišli?
Maskovaný prototyp Supry se už delší dobu prohání po vybraných silnicích a okruzích. Během jednoho takového testování se "špioni" z Autocaru dostali dostatečně blízko kabině nové Supry, aby si mohly prohlédnout velkou část interiéru. Uprostřed středové konzole je ale zarazil volič automatické převodovky, který používají vozy BMW.
Dalším nepříjemné zjištěníé, které opět pochází od redaktorů Autocaru, se týká pohonného systému. Ten by totiž měl v případě BMW Z4 i Toyoty Supra posílat výkon na obě nápravy. Vzhledem k tomu, že oba vozy byly původně zábavnými zadokolkami, tato informace nepotěší snad nikoho. Jedinou útěchu může poskytnout nové BMW M5, které sice také dostalo pohon 4x4, přesto si udrželo hravost a dá se s ním i jezdit bokem.
Jak se nové BMW Z4 a Toyota Supra budou chovat na silnici se však dozvíme až během jejich představení, které by mělo proběhnout během roku 2018. Do té doby je potřeba brát nové informace s nadhledem a tiše doufat, že charakter obou vozů se příliš nezmění.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?