Brutal S1 není žádným novým luxusním GT, které by nabídlo velký výkon, luxusní výbavu a a sloní váhu. Tohle autíčko se vrací zpátky ke kořenům sportovní jízdy, při které vám zprostředkuje ty nejintenzivnější zážitky.
Po mnoha letech vývoje a ladění jsme se konečně dočkali čistokrevného sportovního vozu S1 z dílny Slovenské společnosti Brutal, který je nekompromisním ztvárněním závodního vozu v silničním provedení.Díky nízké váze dosahující maximálně 880 kg a motoru ze Subaru Impreza STI o výkonu až 300 koní bude s tímto vozem radost jezdit.
Pokud si ale potrpíte na luxus v podobě elektrických okének, posilovače řízení, klimatizace nebo systémů jako ABS, ASR nebo ESP, Brutal S1 nebude nic pro vás. Během stavby vozu byl totiž kladen důraz na co nejnižší možnou hmotnost, proto zde nenajdete žádnou zbytečnou. Dokonce i bílý lak byl nanášen v extrémně tenké vrstvě.
Pokud vás zajímá konstrukce a bezpečnost, vývojáři se chlubí lepší pasivní bezpečností, než nabídnou pasivní vozy. Sedadla jsou skořepinová, konstrukce je tvořena rámem z bezešvých trubek a vyztužena kompozitními panely. Samotná karoserie je vyrobena z kompozitních materiálů, které pohlcují energii nárazu.
Brutal nebude vyráběn sériově, ale pouze na objednávku ve třech variantách 1. varianta bude klasický silniční Brutal s motorem z Imprezy STI o výkonu 240-300 koní. 2. varianta R1 bude čistokrevný závodní stroj s možností ladění podvozku i motoru, který nabídne až 500 koní. 3 varianta P1 bude platforma se základní elektronikou, ale bez motoru. Platforma ale umožní zástavbu motoru až o výkonu 600 koní - její dostavba ale bude vyžadovat jistou dávku znalostí, zkušeností a financí.
Brutal zatím existuje pouze ve fázi prototypu, společnost už se ale chlubí zájmem ze strany potencionálních zákazníků. Pokud se bude vše dobře vyvíjet, mohlo by z dílny každý rok vyjet až 60 vozidel, které sice neoplývají extra komfortem nebo krásou, zato nabídnou s každou jízdou nový zážitek a pocit jízdy se závodním strojem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?