Brutal S1 není žádným novým luxusním GT, které by nabídlo velký výkon, luxusní výbavu a a sloní váhu. Tohle autíčko se vrací zpátky ke kořenům sportovní jízdy, při které vám zprostředkuje ty nejintenzivnější zážitky.
Po mnoha letech vývoje a ladění jsme se konečně dočkali čistokrevného sportovního vozu S1 z dílny Slovenské společnosti Brutal, který je nekompromisním ztvárněním závodního vozu v silničním provedení.Díky nízké váze dosahující maximálně 880 kg a motoru ze Subaru Impreza STI o výkonu až 300 koní bude s tímto vozem radost jezdit.
Pokud si ale potrpíte na luxus v podobě elektrických okének, posilovače řízení, klimatizace nebo systémů jako ABS, ASR nebo ESP, Brutal S1 nebude nic pro vás. Během stavby vozu byl totiž kladen důraz na co nejnižší možnou hmotnost, proto zde nenajdete žádnou zbytečnou. Dokonce i bílý lak byl nanášen v extrémně tenké vrstvě.
Pokud vás zajímá konstrukce a bezpečnost, vývojáři se chlubí lepší pasivní bezpečností, než nabídnou pasivní vozy. Sedadla jsou skořepinová, konstrukce je tvořena rámem z bezešvých trubek a vyztužena kompozitními panely. Samotná karoserie je vyrobena z kompozitních materiálů, které pohlcují energii nárazu.
Brutal nebude vyráběn sériově, ale pouze na objednávku ve třech variantách 1. varianta bude klasický silniční Brutal s motorem z Imprezy STI o výkonu 240-300 koní. 2. varianta R1 bude čistokrevný závodní stroj s možností ladění podvozku i motoru, který nabídne až 500 koní. 3 varianta P1 bude platforma se základní elektronikou, ale bez motoru. Platforma ale umožní zástavbu motoru až o výkonu 600 koní - její dostavba ale bude vyžadovat jistou dávku znalostí, zkušeností a financí.
Brutal zatím existuje pouze ve fázi prototypu, společnost už se ale chlubí zájmem ze strany potencionálních zákazníků. Pokud se bude vše dobře vyvíjet, mohlo by z dílny každý rok vyjet až 60 vozidel, které sice neoplývají extra komfortem nebo krásou, zato nabídnou s každou jízdou nový zážitek a pocit jízdy se závodním strojem.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.