Naši bratia také umí dělat auta. Tenhle slovenský sporťák nabídne až 300 koní

Brutal S1
Brutal S1, foto: Brutal
AutoRoad.cz 7. června 2017 16:24 | akt. 7. června 2017 17:00
Sdílej:

Brutal S1 není žádným novým luxusním GT, které by nabídlo velký výkon, luxusní výbavu a a sloní váhu. Tohle autíčko se vrací zpátky ke kořenům sportovní jízdy, při které vám zprostředkuje ty nejintenzivnější zážitky.

Po mnoha letech vývoje a ladění jsme se konečně dočkali čistokrevného sportovního vozu S1 z dílny Slovenské společnosti Brutal, který je nekompromisním ztvárněním závodního vozu v silničním provedení.Díky nízké váze dosahující maximálně 880 kg a motoru ze Subaru Impreza STI o výkonu až 300 koní bude s tímto vozem radost jezdit.

Pokud si ale potrpíte na luxus v podobě elektrických okének, posilovače řízení, klimatizace nebo systémů jako ABS, ASR nebo ESP, Brutal S1 nebude nic pro vás. Během stavby vozu byl totiž kladen důraz na co nejnižší možnou hmotnost, proto zde nenajdete žádnou zbytečnou. Dokonce i bílý lak byl nanášen v extrémně tenké vrstvě.

Pokud vás zajímá konstrukce a bezpečnost, vývojáři se chlubí lepší pasivní bezpečností, než nabídnou pasivní vozy. Sedadla jsou skořepinová, konstrukce je tvořena rámem z bezešvých trubek a vyztužena kompozitními panely. Samotná karoserie je vyrobena z kompozitních materiálů, které pohlcují energii nárazu.

Brutal nebude vyráběn sériově, ale pouze na objednávku ve třech variantách 1. varianta bude klasický silniční Brutal s motorem z Imprezy STI o výkonu 240-300 koní. 2. varianta R1 bude čistokrevný závodní stroj s možností ladění podvozku i motoru, který nabídne až 500 koní. 3 varianta P1 bude platforma se základní elektronikou, ale bez motoru. Platforma ale umožní zástavbu motoru až o výkonu 600 koní - její dostavba ale bude vyžadovat jistou dávku znalostí, zkušeností a financí.

Brutal zatím existuje pouze ve fázi prototypu, společnost už se ale chlubí zájmem ze strany potencionálních zákazníků. Pokud se bude vše dobře vyvíjet, mohlo by z dílny každý rok vyjet až 60 vozidel, které sice neoplývají extra komfortem nebo krásou, zato nabídnou s každou jízdou nový zážitek a pocit jízdy se závodním strojem.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.