Vrcholný, sportovně laděný model nejprodávanější modelové řady Škoda Octavia je nyní ještě silnější, dynamičtější a emocionálnější. Nová špičková varianta se jmenuje Škoda Octavia RS 245 a pod kapotou nabídne ohromující výkon 245 koní
Ani po faceliftu nebude v nabídce mladoboleslavské automobilky chybět nejostřejší varianta nejoblíbenějšího českého vozu v podání Škody Octavia RS 245. Kromě ohromného výkonu ale nabídne i mnoho detailů v interiéru a exteriéru, které podtrhnou dynamické zaměření tohoto jinak praktického a rodinného vozu.
Interiér vozu je laděn do černé barvy a nabídne velmi kvalitní materiály. Sportovní sedadla jsou potažená Alcantarou a disponují vysokými bočnicemi a integrovanými opěrkami hlavy. Sportovní multifunkční kožený volant (volitelně vyhřívaný) je potažen perforovanou kůží a v případě zvolení převodovky DSG je vybaven integrovanými páčkami řazení.
Silnou stránkou Škody Octavia je její velkoryse dimenzovaný prostor. Objem zavazadlového prostoru u karosářské verze liftback činí 590 litrů (se sklopeným zadním opěradlem 1 580 l). Karosářská verze kombi nabídne 610 litrů (se sklopeným zadním opěradlem 1 740 l).
Hlavní pýchou Octavie RS 245 je ale její hnací ústrojí. Čtyřválcový benzinový motor TSI nabízí 180 kW (245 k) a maximální točivý moment 370 Nm při 1 600 až 4 300 1/min. O přenos síly na kola se může starat buď šestistupňová manuální převodovka, nebo sedmistupňová automatická převodovka DSG. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne liftback za 6,6 s, kombi za 6,7 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, Spotřeba paliva: 6,4 l/100km ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG.
Pro co nejkvalitnější zážitek z ostré jízdy bylo potřeba i drobných úprav na podvozku. Stabilizační program ESC se sportovním režimem je součástí standardní výbavy, stejně jako elektronicky řízená uzávěrka předního diferenciálu, která umožní dynamické zrychlení ze zatáček. Volba jízdního profilu Performance Mode Selection s Performance Sound Generator umožňuje individuální nastavení pohonu, podvozku a zvukového projevu vozu. K dispozici je i adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control).
Octavia RS 245 toho ale nabízí mnohem víc, včetně Full LED světlometů s křišťálovým vzhledem, hudební systém bolero nebo navigační systémy Amundsen a Columbus, řadu pokročilých asistenčních systémů, on-line systém Škoda Connect i oblíbená Simply Clever řešení.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.