Vrcholný, sportovně laděný model nejprodávanější modelové řady Škoda Octavia je nyní ještě silnější, dynamičtější a emocionálnější. Nová špičková varianta se jmenuje Škoda Octavia RS 245 a pod kapotou nabídne ohromující výkon 245 koní
Ani po faceliftu nebude v nabídce mladoboleslavské automobilky chybět nejostřejší varianta nejoblíbenějšího českého vozu v podání Škody Octavia RS 245. Kromě ohromného výkonu ale nabídne i mnoho detailů v interiéru a exteriéru, které podtrhnou dynamické zaměření tohoto jinak praktického a rodinného vozu.
Interiér vozu je laděn do černé barvy a nabídne velmi kvalitní materiály. Sportovní sedadla jsou potažená Alcantarou a disponují vysokými bočnicemi a integrovanými opěrkami hlavy. Sportovní multifunkční kožený volant (volitelně vyhřívaný) je potažen perforovanou kůží a v případě zvolení převodovky DSG je vybaven integrovanými páčkami řazení.
Silnou stránkou Škody Octavia je její velkoryse dimenzovaný prostor. Objem zavazadlového prostoru u karosářské verze liftback činí 590 litrů (se sklopeným zadním opěradlem 1 580 l). Karosářská verze kombi nabídne 610 litrů (se sklopeným zadním opěradlem 1 740 l).
Hlavní pýchou Octavie RS 245 je ale její hnací ústrojí. Čtyřválcový benzinový motor TSI nabízí 180 kW (245 k) a maximální točivý moment 370 Nm při 1 600 až 4 300 1/min. O přenos síly na kola se může starat buď šestistupňová manuální převodovka, nebo sedmistupňová automatická převodovka DSG. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne liftback za 6,6 s, kombi za 6,7 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, Spotřeba paliva: 6,4 l/100km ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG.
Pro co nejkvalitnější zážitek z ostré jízdy bylo potřeba i drobných úprav na podvozku. Stabilizační program ESC se sportovním režimem je součástí standardní výbavy, stejně jako elektronicky řízená uzávěrka předního diferenciálu, která umožní dynamické zrychlení ze zatáček. Volba jízdního profilu Performance Mode Selection s Performance Sound Generator umožňuje individuální nastavení pohonu, podvozku a zvukového projevu vozu. K dispozici je i adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control).
Octavia RS 245 toho ale nabízí mnohem víc, včetně Full LED světlometů s křišťálovým vzhledem, hudební systém bolero nebo navigační systémy Amundsen a Columbus, řadu pokročilých asistenčních systémů, on-line systém Škoda Connect i oblíbená Simply Clever řešení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?