Nová Škoda Octavia? RS 245 ohromí svým výkonem

Nová Škoda Octavia 245
Nová Škoda Octavia 245, foto: Škoda Auto
AutoRoad.cz 6. června 2017 12:10 | akt. 6. června 2017 13:49
Sdílej:

Vrcholný, sportovně laděný model nejprodávanější modelové řady Škoda Octavia je nyní ještě silnější, dynamičtější a emocionálnější. Nová špičková varianta se jmenuje Škoda Octavia RS 245 a pod kapotou nabídne ohromující výkon 245 koní

Ani po faceliftu nebude v nabídce mladoboleslavské automobilky chybět nejostřejší varianta nejoblíbenějšího českého vozu v podání Škody Octavia RS 245. Kromě ohromného výkonu ale nabídne i mnoho detailů v interiéru a exteriéru, které podtrhnou dynamické zaměření tohoto jinak praktického a rodinného vozu.

Interiér vozu je laděn do černé barvy a nabídne velmi kvalitní materiály. Sportovní sedadla jsou potažená Alcantarou a disponují vysokými bočnicemi a integrovanými opěrkami hlavy.  Sportovní multifunkční kožený volant (volitelně vyhřívaný) je potažen perforovanou kůží a v případě zvolení převodovky DSG je vybaven integrovanými páčkami řazení.

Silnou stránkou Škody Octavia je její velkoryse dimenzovaný prostor. Objem zavazadlového prostoru u karosářské verze liftback činí 590 litrů (se sklopeným zadním opěradlem 1 580 l). Karosářská verze kombi nabídne 610 litrů (se sklopeným zadním opěradlem 1 740 l).

Hlavní pýchou Octavie RS 245 je ale její hnací ústrojí.  Čtyřválcový benzinový motor TSI nabízí 180 kW (245 k) a maximální točivý moment 370 Nm při 1 600 až 4 300 1/min. O přenos síly na kola se může starat buď šestistupňová manuální převodovka, nebo sedmistupňová automatická převodovka DSG. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne liftback za 6,6 s, kombi za 6,7 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, Spotřeba paliva: 6,4 l/100km ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG.

Pro co nejkvalitnější zážitek z ostré jízdy bylo potřeba i drobných úprav na podvozku.  Stabilizační program ESC se sportovním režimem je součástí standardní výbavy, stejně jako elektronicky řízená uzávěrka předního diferenciálu, která umožní dynamické zrychlení ze zatáček. Volba jízdního profilu Performance Mode Selection s Performance Sound Generator umožňuje individuální nastavení pohonu, podvozku a zvukového projevu vozu. K dispozici je i adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control). 

Octavia RS 245 toho ale nabízí mnohem víc, včetně Full LED světlometů s křišťálovým vzhledem, hudební systém bolero nebo navigační systémy Amundsen a Columbus, řadu pokročilých asistenčních systémů, on-line systém Škoda Connect i oblíbená Simply Clever řešení.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.