S blížícím se představením nového SUV od Lamborghini se na internetu objevuje stále více fotek a videí, na kterých se maskovaný Urus prohání ulicemi či silnicemi. Dnes si ale můžeme prohlédnout první novodobé SUV z dílny této sportovní automobilky během dovádění na okruhu Nurburgring.
Video, které bylo přidáno na YouTube kanál Italiansupercarvideo, zachycuje jak maskované Lamborghini, tak i nové vozy jako BMW M5, Bentley GT, a další.
Pro nás je ale bezesporu nezajímavější právě ono Lamborghini, neboť jde o druhý pokus stvořit SUV. První vůz automobilky, který se pokusil o vstup do tohoto segmentu, nesl název LM002 a šlo o limitovanou edici pouhých 300 kusů.
Nyní se ale Lamborghini vydalo cestou dostupnějších vozů, které by měly podávat kvalitní jízdní výkony jak na klasických silnicích, tak i v lehčím terénu, což by od této automobilky očekával málokdo. Navíc už padlo i prohlášení, že Lamborghini se nebude s modelem Urus pokoušet překonat nejrychlejší kolo na Nurburgringu zajeté vozem SUV.
Z videa je ovšem patrné, že vůz jede poměrně rychle a dynamicky. V zatáčkách nejsou patrné žádné extrémní náklony, ovšem jaké pocity má řidič je těžké soudit. Také je celkem škoda, že není příliš slyšet zvuk vozu, který by mohl být díky pohonné jednotce opravdu zajímavý.
Pod kapotou tohoto SUV se totiž bude ukrývat čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný motor V8, který si Lamborghini půjčilo od kolegů z koncernu VW. Díky výkonu až 650 koní by se mohlo orosit čelo leckterému majiteli Porsche Cayenne Turbo S nebo i Bentley Bentayga.
Podle nejaktuálnější odhadů se zdá, že nový Urus by se v Evropě mohl začít prodávat ještě před koncem tohoto roku, nejpozději ovšem začátkem příštího roku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?