Subaru BRZ i jeho dvojče Toyota GT86 jsou mezi milovníky sportovních vozidel doslova milovanými modely. Přesto zde stále visela ve vzduchu otázka, zda někdy nepřijde Subaru s ostřejším modelem BRZ STI, který by odstranil problém s nižším výkonem.
Dnes ale konečně můžeme říci, že BRZ se dočká modelu STI. Fotografovi pracujícímu pro server Motor1 se totiž povedlo zachytit prototyp v ulicích Ann Arbor ve státě Michigan, USA.
Po dvou letech slibů a náznaků od automobilky tak máme před sebou konečně důkaz o tom, že se na verzi STI opravdu pracuje. Z fotek je patrné, že oproti klasické verzi je ta ostrá vybavená masivním křídlem, novými koly a agresivním body kitem. Přední část automobilu zahaluje maskování, které pravděpodobně ukrývá novou masku. V zadní části se toho moc nezměnilo, alespoň prozatím.
Podle toho, co už v minulosti automobilka o BRZ STI prozradila, by většina úprav měla být zaměřena na podvozek, brzdy a aerodynamiku. Co se výkonu týče, očekává se nárůst z 152 kW (206 k) na 171 kW (232 k).
O tom, kdy by se vůz mohl objevit na silnicích, bohužel nejsou žádné informace. Zahraniční experti ovšem odhadují, že jeho cena by mohla být oproti základní verzi o cca 200.000 Kč vyšší.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.