Subaru BRZ i jeho dvojče Toyota GT86 jsou mezi milovníky sportovních vozidel doslova milovanými modely. Přesto zde stále visela ve vzduchu otázka, zda někdy nepřijde Subaru s ostřejším modelem BRZ STI, který by odstranil problém s nižším výkonem.
Dnes ale konečně můžeme říci, že BRZ se dočká modelu STI. Fotografovi pracujícímu pro server Motor1 se totiž povedlo zachytit prototyp v ulicích Ann Arbor ve státě Michigan, USA.
Po dvou letech slibů a náznaků od automobilky tak máme před sebou konečně důkaz o tom, že se na verzi STI opravdu pracuje. Z fotek je patrné, že oproti klasické verzi je ta ostrá vybavená masivním křídlem, novými koly a agresivním body kitem. Přední část automobilu zahaluje maskování, které pravděpodobně ukrývá novou masku. V zadní části se toho moc nezměnilo, alespoň prozatím.
Podle toho, co už v minulosti automobilka o BRZ STI prozradila, by většina úprav měla být zaměřena na podvozek, brzdy a aerodynamiku. Co se výkonu týče, očekává se nárůst z 152 kW (206 k) na 171 kW (232 k).
O tom, kdy by se vůz mohl objevit na silnicích, bohužel nejsou žádné informace. Zahraniční experti ovšem odhadují, že jeho cena by mohla být oproti základní verzi o cca 200.000 Kč vyšší.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?