Posledním hypersportem automobilky Ferrari je model LaFerrari. Ten dostal k 70. výročí od výroby prvního vozu Ferrari ještě limitovanou edici Aperta. Na další exkluzivní vůz si ale zájemci budou muset pár let počkat.
Z Ferrari totiž přicházejí zprávy o tom, že na další vyjímečný sportovní vůz si zákazníci budou muset počkat tři až pět let. Model LaFerrari už je přitom na světě od roku 2013, kdy byl představen na autosalonu v Ženevě.
Šéf technologického oddělení automobilky z Maranella, Michael Leiters, se pro server Autocar vyjádřil, že nové hypersporty nebudou mít motor z vozů Formule 1, ačkoliv Mercedes se k něčemu podobnému chystá.
Problém s motory z vozů F1 je totiž v tom, že jejich volnoběžné otáčky by se měly pohybovat okolo 2,500 rpm a maximální výkon by přicházel až kolem 16.000 rpm. Ferrari už sice použilo podobný motor v modelu F50, motor ale musel dostat řadu významných změn.
Automobilka se teď má zaměřit na plán vývoje nových technologií, který by měl být hotový během následujících šesti měsíců. Až poté přijde na řadu plánování nového vozu, který nahradí LaFerrari. Novinka by se tedy mohla dostat na trh někdy v roce 2022 - 9 let po modelu LaFerrari. Pro připomenutí, Ferrari Enzo čekalo na svého nástupce v podobně LaFerrari celých 11 let.
Jakým směrem se nové Ferrari vydá zatím netušíme, už teď ale víme, že pod kapotou bude mít atmosferický motor V12, který bude doplněn hybridní technologií. Ta mu pomůže splnit přísnější emisní limity a zároveň by mu měla pomoci být ještě výkonnějším.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.