Nový hypersport od Ferrari v nedohlednu? Dočkáme se až za pár let

LaFerrari Aperta je dalším ze série hypersportů z Maranella, vyrobí se jen 149 kusů.
LaFerrari Aperta je dalším ze série hypersportů z Maranella, vyrobí se jen 149 kusů., foto: Ferrari S.p.a.
AutoRoad.cz 10. května 2017 15:37
Sdílej:

Posledním hypersportem automobilky Ferrari je model LaFerrari. Ten dostal k 70. výročí od výroby prvního vozu Ferrari ještě limitovanou edici Aperta. Na další exkluzivní vůz si ale zájemci budou muset pár let počkat.

Z Ferrari totiž přicházejí zprávy o tom, že na další vyjímečný sportovní vůz si zákazníci budou muset počkat tři až pět let. Model LaFerrari už je přitom na světě od roku 2013, kdy byl představen na autosalonu v Ženevě. 

Šéf technologického oddělení automobilky z Maranella, Michael Leiters, se pro server Autocar vyjádřil, že nové hypersporty nebudou mít motor z vozů Formule 1, ačkoliv Mercedes se k něčemu podobnému chystá.

Problém s motory z vozů F1 je totiž v tom, že jejich volnoběžné otáčky by se měly pohybovat okolo 2,500 rpm a maximální výkon by přicházel až kolem 16.000 rpm. Ferrari už sice použilo podobný motor v modelu F50, motor ale musel dostat řadu významných změn.

Automobilka se teď má zaměřit na plán vývoje nových technologií, který by měl být hotový během následujících šesti měsíců. Až poté přijde na řadu plánování nového vozu, který nahradí LaFerrari. Novinka by se tedy mohla dostat na trh někdy v roce 2022 - 9 let po modelu LaFerrari. Pro připomenutí, Ferrari Enzo čekalo na svého nástupce v podobně LaFerrari celých 11 let.

Jakým směrem se nové Ferrari vydá zatím netušíme, už teď ale víme, že pod kapotou bude mít atmosferický motor V12, který bude doplněn hybridní technologií. Ta mu pomůže splnit přísnější emisní limity a zároveň by mu měla pomoci být ještě výkonnějším.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?