Posledním hypersportem automobilky Ferrari je model LaFerrari. Ten dostal k 70. výročí od výroby prvního vozu Ferrari ještě limitovanou edici Aperta. Na další exkluzivní vůz si ale zájemci budou muset pár let počkat.
Z Ferrari totiž přicházejí zprávy o tom, že na další vyjímečný sportovní vůz si zákazníci budou muset počkat tři až pět let. Model LaFerrari už je přitom na světě od roku 2013, kdy byl představen na autosalonu v Ženevě.
Šéf technologického oddělení automobilky z Maranella, Michael Leiters, se pro server Autocar vyjádřil, že nové hypersporty nebudou mít motor z vozů Formule 1, ačkoliv Mercedes se k něčemu podobnému chystá.
Problém s motory z vozů F1 je totiž v tom, že jejich volnoběžné otáčky by se měly pohybovat okolo 2,500 rpm a maximální výkon by přicházel až kolem 16.000 rpm. Ferrari už sice použilo podobný motor v modelu F50, motor ale musel dostat řadu významných změn.
Automobilka se teď má zaměřit na plán vývoje nových technologií, který by měl být hotový během následujících šesti měsíců. Až poté přijde na řadu plánování nového vozu, který nahradí LaFerrari. Novinka by se tedy mohla dostat na trh někdy v roce 2022 - 9 let po modelu LaFerrari. Pro připomenutí, Ferrari Enzo čekalo na svého nástupce v podobně LaFerrari celých 11 let.
Jakým směrem se nové Ferrari vydá zatím netušíme, už teď ale víme, že pod kapotou bude mít atmosferický motor V12, který bude doplněn hybridní technologií. Ta mu pomůže splnit přísnější emisní limity a zároveň by mu měla pomoci být ještě výkonnějším.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.