Posledním hypersportem automobilky Ferrari je model LaFerrari. Ten dostal k 70. výročí od výroby prvního vozu Ferrari ještě limitovanou edici Aperta. Na další exkluzivní vůz si ale zájemci budou muset pár let počkat.
Z Ferrari totiž přicházejí zprávy o tom, že na další vyjímečný sportovní vůz si zákazníci budou muset počkat tři až pět let. Model LaFerrari už je přitom na světě od roku 2013, kdy byl představen na autosalonu v Ženevě.
Šéf technologického oddělení automobilky z Maranella, Michael Leiters, se pro server Autocar vyjádřil, že nové hypersporty nebudou mít motor z vozů Formule 1, ačkoliv Mercedes se k něčemu podobnému chystá.
Problém s motory z vozů F1 je totiž v tom, že jejich volnoběžné otáčky by se měly pohybovat okolo 2,500 rpm a maximální výkon by přicházel až kolem 16.000 rpm. Ferrari už sice použilo podobný motor v modelu F50, motor ale musel dostat řadu významných změn.
Automobilka se teď má zaměřit na plán vývoje nových technologií, který by měl být hotový během následujících šesti měsíců. Až poté přijde na řadu plánování nového vozu, který nahradí LaFerrari. Novinka by se tedy mohla dostat na trh někdy v roce 2022 - 9 let po modelu LaFerrari. Pro připomenutí, Ferrari Enzo čekalo na svého nástupce v podobně LaFerrari celých 11 let.
Jakým směrem se nové Ferrari vydá zatím netušíme, už teď ale víme, že pod kapotou bude mít atmosferický motor V12, který bude doplněn hybridní technologií. Ta mu pomůže splnit přísnější emisní limity a zároveň by mu měla pomoci být ještě výkonnějším.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?