Pamatujete si, když Volkswagen sliboval nové Scirocco pro letošní rok? A vzpomenete si, že měl být Beetle elektrifikován? Ano, tohle se mělo letos odehrát, ale vše bude nakonec možná trochu jinak.
Oba vozy jsou totiž nyní v ohrožení a zřejmě zaniknou bez náhrady. Ptáte se proč? Vedou k tomu hlavní dva důvody. Špatné prodeje a skandál s emisemi, díky kterému je německá automobilka nucená šetřit a minimalizovat náklady.
„Beetle a Scirocco jsou zástupci emotivní a atraktivní třídy vozidel, ale je to Volkswagen. Není potřeba vždy za každou cenu nahrazovat jednu generaci nějakou novou,“ řekl finanční ředitel značky Volkswagen Arno Antlitz. Budoucnost obou vozů se bude projednávat na výročním zasedání. Zatím to ale vypadá, že nově připravované vozy Arteon a elektromobily ID budou dostatečnou náhradou.
Volkswagen prodal jen 5 tisíc kusů Beetla a 2 tisíce kusů Scirocca za první tři měsíce letošního roku na celém evropském kontinentu, což je i dohromady méně, než čísla Golfu za pouhý jeden měsíc. Ani prodejní čísla za uplynulý rok nebyly nijak přesvědčivá a tak budoucnost obou vozů visí opravdu na vlásku. Nezbývá tedy, než počkat na oficiální rozhodnutí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?