ŠKODA je u příležitosti letošního mistrovství světa v ledním hokeji pořádaného Mezinárodní federací ledního hokeje (IIHF) opět v centru pozornosti. Česká automobilka podporuje tuto velkolepou sportovní událost, která se tentokrát koná od 5. do 21. května v Kolíně nad Rýnem a Paříži, již po pětadvacáté jako oficiální hlavní sponzor a automobilový partner.
ŠKODA a lední hokej: základní kámen tohoto partnerství položila česká firma již před 25 lety. Od roku 1993 je ŠKODA AUTO při každoročně pořádaném Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji v centru pozornosti jako hlavní sponzor. Díky nejdelšímu sponzoringu MS v historii sportu se automobilka zapsala do Guinnessovy knihy rekordů. Celkem dává ŠKODA organizátorům IIHF k dispozici 55 vozů.
Před začátkem mistrovství světa v ledním hokeji předala ŠKODA v DRIVE. Volkswagen Group fóru v Berlíně a také v jednom z dějišť šampionátu v Paříži celkem 55 automobilů Mezinárodní federaci ledního hokeje. Ve flotile vozů ŠKODA pro IIHF jsou zastoupeny modely OCTAVIA, SUPERB a KODIAQ. Každoročně najede flotila vozů ŠKODA v rámci svého působení na mistroství světa v průměru 250 000 kilometrů. Za uplynulých 25 let to představuje v celkovém součtu více než šest milionů kilometrů. Vozy ŠKODA tak v přepočtu objely 140krát zeměkouli, přičemž ani jednou nemusela být jízda přerušena kvůli technické závadě. Vozy se tak v této zkoušce spolehlivosti velice osvědčily.
ŠKODA je také exkluzivním partnerem aplikace IIHF App. Pomocí této aplikace pro Android, Apple a Windows Phone dostávají uživatelé aktuální informace, živě přenášené výsledky a statistiky z MS přímo do svých chytrých telefonů nebo tabletů. Díky gólovému alarmu jim navíc neunikne jediná úspěšná střela.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.