ŠKODA je u příležitosti letošního mistrovství světa v ledním hokeji pořádaného Mezinárodní federací ledního hokeje (IIHF) opět v centru pozornosti. Česká automobilka podporuje tuto velkolepou sportovní událost, která se tentokrát koná od 5. do 21. května v Kolíně nad Rýnem a Paříži, již po pětadvacáté jako oficiální hlavní sponzor a automobilový partner.
ŠKODA a lední hokej: základní kámen tohoto partnerství položila česká firma již před 25 lety. Od roku 1993 je ŠKODA AUTO při každoročně pořádaném Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji v centru pozornosti jako hlavní sponzor. Díky nejdelšímu sponzoringu MS v historii sportu se automobilka zapsala do Guinnessovy knihy rekordů. Celkem dává ŠKODA organizátorům IIHF k dispozici 55 vozů.
Před začátkem mistrovství světa v ledním hokeji předala ŠKODA v DRIVE. Volkswagen Group fóru v Berlíně a také v jednom z dějišť šampionátu v Paříži celkem 55 automobilů Mezinárodní federaci ledního hokeje. Ve flotile vozů ŠKODA pro IIHF jsou zastoupeny modely OCTAVIA, SUPERB a KODIAQ. Každoročně najede flotila vozů ŠKODA v rámci svého působení na mistroství světa v průměru 250 000 kilometrů. Za uplynulých 25 let to představuje v celkovém součtu více než šest milionů kilometrů. Vozy ŠKODA tak v přepočtu objely 140krát zeměkouli, přičemž ani jednou nemusela být jízda přerušena kvůli technické závadě. Vozy se tak v této zkoušce spolehlivosti velice osvědčily.
ŠKODA je také exkluzivním partnerem aplikace IIHF App. Pomocí této aplikace pro Android, Apple a Windows Phone dostávají uživatelé aktuální informace, živě přenášené výsledky a statistiky z MS přímo do svých chytrých telefonů nebo tabletů. Díky gólovému alarmu jim navíc neunikne jediná úspěšná střela.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.