Hyundai odhalilo další podrobnosti o novém modelu Kona, který má přijít na trh v následujících měsících.
Vůz má podle automobilky pokračovat v aktuální designové identitě společnosti a současně přidává progresivní charakter. Vytváří tak jedinečnou nabídku v celém segmentu SUV v kategorii sub-kompaktů.
Příď nové Kony je výrazná a přijímá novou rodinnou identitu značky Hyundai Motor, kterou je kaskádovitá mřížka chladiče. Dvojité světlomety ještě zesilují vizuální účinek, přičemž LED diody denního svícení jsou umístěny nad hlavními LED světlomety. Oddělená světla v přední části nabízí sebevědomý, progresivní vzhled s elegantními a ostrými tvary. Vůz má široký postoj, který podporuje agresivní vzhled karoserie.
Nová Kona nabídne vyšší polohu sedadel, což umožní řidiči lepší viditelnost a zvýší tak komfort jízdy, zatímco volitelný pohon všech kol zlepšuje ovládání a jízdní vlastnosti vozu.
Nový model představuje další krok pro Hyundai na cestě k dosažení pozice číslo jedna mezi asijskými automobilkami v Evropě do roku 2021. Společnost plánuje do té doby uvést na trh 30 nových modelů a jejich derivátů. S více než 1,4 miliony prodanými vozy od uvedení první generace modelu Santa Fe v roce 2001 tak Hyundai nadále upevňuje svou důvěryhodnost v segmentu SUV a model Kona představuje již čtvrtý přírůstek do produktové nabídky SUV v Evropě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?