Škoda Auto vyrobila již 1 500 000 kusů Octavie třetí generace

Škoda Octavia třetí generace po faceliftu
Škoda Octavia třetí generace po faceliftu, foto: Škoda Auto
AutoRoad.cz 2. května 2017 12:15
Sdílej:

Škoda Octavia dosáhla mimořádného milníku. Zaměstnanci v hlavním závodě společnosti v Mladé Boleslavi totiž vyrobili jedenapůlmiliontý vůz třetí generace této modelové řady.

Od uvedení první novodobé generace modelu Octavia před 21 lety se na celém světě pro kompaktní model české automobilky rozhodlo více než pět milionů zákazníků. Modelová řada Octavia je tak jednou z nejúspěšnějších v celém automobilovém světě. „Model Octavia v roce 1996 zahájil razantní rozvoj naší společnosti,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva za oblast výroby a logistiky. „Už více než dvě desetiletí je důležitým pilířem modelové nabídky značky Škoda.

"Se třetí generací našeho bestselleru jsme plynule navázali na úspěšnou historii obou předchozích generací. Rozhodující podíl na úspěchu modelu Octavia a značky Škoda Auto má tým našich motivovaných a vzdělaných zaměstnanců, který má dnes jeden a půl milionu důvodů k hrdosti na svůj výkon,“ dodává Oeljeklaus. S více než pěti miliony vozů dodaných zákazníkům je proto Octavia nejprodávanějším modelem české automobilky.

Jen první generace, která se vyráběla od roku 1996 do konce listopadu 2010, si našla více než 1,4 milionu zákazníků. Octavia druhé generace v letech 2004 až 2013 vyjela v celkovém počtu 2,5 milionu vozů. Od listopadu 2012 se vyrábí třetí generace modelu Octavia, která je v současnosti nejdůležitějším pilířem modelové nabídky značky Škoda.

Do konce roku 2016 bylo vyrobeno téměř 1,4 milionu vozů třetí generace, přičemž počátkem února 2017 byla zahájena výroba modernizovaného provedení. Zákazníci si stále mohou vybrat mezi výbavovými řadami Active, Ambition, Style a L&K. K dispozici jsou také verze Scout a RS. Paleta motorů obsahuje benzinové a naftové agregáty o výkonu od 63 kW (86 k) do 180 kW (245 k). V závislosti na konkrétní motorizaci je Octavia k dispozici s přímo řazenou převodovkou (DSG) či pohonem všech kol.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.