Škoda Octavia dosáhla mimořádného milníku. Zaměstnanci v hlavním závodě společnosti v Mladé Boleslavi totiž vyrobili jedenapůlmiliontý vůz třetí generace této modelové řady.
Od uvedení první novodobé generace modelu Octavia před 21 lety se na celém světě pro kompaktní model české automobilky rozhodlo více než pět milionů zákazníků. Modelová řada Octavia je tak jednou z nejúspěšnějších v celém automobilovém světě. „Model Octavia v roce 1996 zahájil razantní rozvoj naší společnosti,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva za oblast výroby a logistiky. „Už více než dvě desetiletí je důležitým pilířem modelové nabídky značky Škoda.
"Se třetí generací našeho bestselleru jsme plynule navázali na úspěšnou historii obou předchozích generací. Rozhodující podíl na úspěchu modelu Octavia a značky Škoda Auto má tým našich motivovaných a vzdělaných zaměstnanců, který má dnes jeden a půl milionu důvodů k hrdosti na svůj výkon,“ dodává Oeljeklaus. S více než pěti miliony vozů dodaných zákazníkům je proto Octavia nejprodávanějším modelem české automobilky.
Jen první generace, která se vyráběla od roku 1996 do konce listopadu 2010, si našla více než 1,4 milionu zákazníků. Octavia druhé generace v letech 2004 až 2013 vyjela v celkovém počtu 2,5 milionu vozů. Od listopadu 2012 se vyrábí třetí generace modelu Octavia, která je v současnosti nejdůležitějším pilířem modelové nabídky značky Škoda.
Do konce roku 2016 bylo vyrobeno téměř 1,4 milionu vozů třetí generace, přičemž počátkem února 2017 byla zahájena výroba modernizovaného provedení. Zákazníci si stále mohou vybrat mezi výbavovými řadami Active, Ambition, Style a L&K. K dispozici jsou také verze Scout a RS. Paleta motorů obsahuje benzinové a naftové agregáty o výkonu od 63 kW (86 k) do 180 kW (245 k). V závislosti na konkrétní motorizaci je Octavia k dispozici s přímo řazenou převodovkou (DSG) či pohonem všech kol.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.