Škoda Octavia dosáhla mimořádného milníku. Zaměstnanci v hlavním závodě společnosti v Mladé Boleslavi totiž vyrobili jedenapůlmiliontý vůz třetí generace této modelové řady.
Od uvedení první novodobé generace modelu Octavia před 21 lety se na celém světě pro kompaktní model české automobilky rozhodlo více než pět milionů zákazníků. Modelová řada Octavia je tak jednou z nejúspěšnějších v celém automobilovém světě. „Model Octavia v roce 1996 zahájil razantní rozvoj naší společnosti,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva za oblast výroby a logistiky. „Už více než dvě desetiletí je důležitým pilířem modelové nabídky značky Škoda.
"Se třetí generací našeho bestselleru jsme plynule navázali na úspěšnou historii obou předchozích generací. Rozhodující podíl na úspěchu modelu Octavia a značky Škoda Auto má tým našich motivovaných a vzdělaných zaměstnanců, který má dnes jeden a půl milionu důvodů k hrdosti na svůj výkon,“ dodává Oeljeklaus. S více než pěti miliony vozů dodaných zákazníkům je proto Octavia nejprodávanějším modelem české automobilky.
Jen první generace, která se vyráběla od roku 1996 do konce listopadu 2010, si našla více než 1,4 milionu zákazníků. Octavia druhé generace v letech 2004 až 2013 vyjela v celkovém počtu 2,5 milionu vozů. Od listopadu 2012 se vyrábí třetí generace modelu Octavia, která je v současnosti nejdůležitějším pilířem modelové nabídky značky Škoda.
Do konce roku 2016 bylo vyrobeno téměř 1,4 milionu vozů třetí generace, přičemž počátkem února 2017 byla zahájena výroba modernizovaného provedení. Zákazníci si stále mohou vybrat mezi výbavovými řadami Active, Ambition, Style a L&K. K dispozici jsou také verze Scout a RS. Paleta motorů obsahuje benzinové a naftové agregáty o výkonu od 63 kW (86 k) do 180 kW (245 k). V závislosti na konkrétní motorizaci je Octavia k dispozici s přímo řazenou převodovkou (DSG) či pohonem všech kol.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.