Škoda Octavia dosáhla mimořádného milníku. Zaměstnanci v hlavním závodě společnosti v Mladé Boleslavi totiž vyrobili jedenapůlmiliontý vůz třetí generace této modelové řady.
Od uvedení první novodobé generace modelu Octavia před 21 lety se na celém světě pro kompaktní model české automobilky rozhodlo více než pět milionů zákazníků. Modelová řada Octavia je tak jednou z nejúspěšnějších v celém automobilovém světě. „Model Octavia v roce 1996 zahájil razantní rozvoj naší společnosti,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva za oblast výroby a logistiky. „Už více než dvě desetiletí je důležitým pilířem modelové nabídky značky Škoda.
"Se třetí generací našeho bestselleru jsme plynule navázali na úspěšnou historii obou předchozích generací. Rozhodující podíl na úspěchu modelu Octavia a značky Škoda Auto má tým našich motivovaných a vzdělaných zaměstnanců, který má dnes jeden a půl milionu důvodů k hrdosti na svůj výkon,“ dodává Oeljeklaus. S více než pěti miliony vozů dodaných zákazníkům je proto Octavia nejprodávanějším modelem české automobilky.
Jen první generace, která se vyráběla od roku 1996 do konce listopadu 2010, si našla více než 1,4 milionu zákazníků. Octavia druhé generace v letech 2004 až 2013 vyjela v celkovém počtu 2,5 milionu vozů. Od listopadu 2012 se vyrábí třetí generace modelu Octavia, která je v současnosti nejdůležitějším pilířem modelové nabídky značky Škoda.
Do konce roku 2016 bylo vyrobeno téměř 1,4 milionu vozů třetí generace, přičemž počátkem února 2017 byla zahájena výroba modernizovaného provedení. Zákazníci si stále mohou vybrat mezi výbavovými řadami Active, Ambition, Style a L&K. K dispozici jsou také verze Scout a RS. Paleta motorů obsahuje benzinové a naftové agregáty o výkonu od 63 kW (86 k) do 180 kW (245 k). V závislosti na konkrétní motorizaci je Octavia k dispozici s přímo řazenou převodovkou (DSG) či pohonem všech kol.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?