Japonská automobilka Nissan chce podle nového vyjádření zdvojnásobit počet modelů upravených divizí Nismo. Spekuluje se i o tom, že na řadu přijde model Navara.
Prodeje Nissanů s logem Nismo by pak měli dle očekávaní Nissanu překročit sto tisíc kusů za rok. Se vším přichází server Automotive News, přičemž nabídka se prý nebude zabývat jen modely typu sedan, hatchback a kupé. Do nabídky tak přijde možná i pick-up nebo SUV.
Kromě toho však Nissan zamýšlí další ambiciozní plány. S uvedením širší nabídky sportovních modelů chce do dvou let otevřít po celém světě svou vlastní dealerskou síť. Defacto se tak Nissan vyrovná německým značkám Mercedes a BMW, jejichž sportovní modely s logem AMG a M Sport znají velká procenta fanoušků po celé Zemi.
O to zajímavější to pak bude, jestliže na trh vstoupí modely jako jsou X-Trail Nismo popřípadě Navara Nismo. My jen doufáme, že časem dorazí i Pulsar Nismo, který by mohl slušně zatopit modelů, jako je Leon Cupra nebo Golf GTI.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.