Japonská automobilka Nissan chce podle nového vyjádření zdvojnásobit počet modelů upravených divizí Nismo. Spekuluje se i o tom, že na řadu přijde model Navara.
Prodeje Nissanů s logem Nismo by pak měli dle očekávaní Nissanu překročit sto tisíc kusů za rok. Se vším přichází server Automotive News, přičemž nabídka se prý nebude zabývat jen modely typu sedan, hatchback a kupé. Do nabídky tak přijde možná i pick-up nebo SUV.
Kromě toho však Nissan zamýšlí další ambiciozní plány. S uvedením širší nabídky sportovních modelů chce do dvou let otevřít po celém světě svou vlastní dealerskou síť. Defacto se tak Nissan vyrovná německým značkám Mercedes a BMW, jejichž sportovní modely s logem AMG a M Sport znají velká procenta fanoušků po celé Zemi.
O to zajímavější to pak bude, jestliže na trh vstoupí modely jako jsou X-Trail Nismo popřípadě Navara Nismo. My jen doufáme, že časem dorazí i Pulsar Nismo, který by mohl slušně zatopit modelů, jako je Leon Cupra nebo Golf GTI.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?