Luxusní odnož Citroënu, automobilka DS, nedávno představila nový vůz DS 7 Crossback. Ten je namířený přímo proti německé prémiové konkurenci a rozhodně má co nabídnout.
Kromě klasických verzí v několika výbavách pak bude k dispozici také limitovaná edice s názvem La Première. Prvním trhem, kam novinka dorazí, bude domácí trh ve Francii. Za 4,57 metru dlouhé, 1,62 metru vysoké a 1,89 metru široké SUV pak výrobce požaduje v přepočtu lehce přes jeden milion korun. Limitovaná edice pak přijde s velkým odlišením především po designové stránce. Dostupné bude v několika originálních barevných provedeních a půjde jej vylepšit mnoha volitelnými doplňky. Za zmínku stojí například elektrické otevírání panoramatického střešního okna, integrovaná kamera ConnectedCAM, LED osvětlení a také o prémiové audio Focal Electra se čtrnácti reproduktory.
První kusy z limitované edice pak dorazí k majitelům v lednu příštího roku, ovšem další kusy se dostanou k jejich rukám až na jaře. Zájemci o klasické spalovací motory mohou vybírat mezi benzínovými čtyřválci Puretech 130 se šestistupňovým manuálem, THP 180 nebo 220 s automatem EAT8, respektive mezi turbodiesely BlueHDi 130 s výběrem mezi manuálem nebo automatem a BlueHDi 180 s automatickou převodovkou. Všechny jednotky splňují emisní normu Euro 6.2.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.