Luxusní odnož Citroënu, automobilka DS, nedávno představila nový vůz DS 7 Crossback. Ten je namířený přímo proti německé prémiové konkurenci a rozhodně má co nabídnout.
Kromě klasických verzí v několika výbavách pak bude k dispozici také limitovaná edice s názvem La Première. Prvním trhem, kam novinka dorazí, bude domácí trh ve Francii. Za 4,57 metru dlouhé, 1,62 metru vysoké a 1,89 metru široké SUV pak výrobce požaduje v přepočtu lehce přes jeden milion korun. Limitovaná edice pak přijde s velkým odlišením především po designové stránce. Dostupné bude v několika originálních barevných provedeních a půjde jej vylepšit mnoha volitelnými doplňky. Za zmínku stojí například elektrické otevírání panoramatického střešního okna, integrovaná kamera ConnectedCAM, LED osvětlení a také o prémiové audio Focal Electra se čtrnácti reproduktory.
První kusy z limitované edice pak dorazí k majitelům v lednu příštího roku, ovšem další kusy se dostanou k jejich rukám až na jaře. Zájemci o klasické spalovací motory mohou vybírat mezi benzínovými čtyřválci Puretech 130 se šestistupňovým manuálem, THP 180 nebo 220 s automatem EAT8, respektive mezi turbodiesely BlueHDi 130 s výběrem mezi manuálem nebo automatem a BlueHDi 180 s automatickou převodovkou. Všechny jednotky splňují emisní normu Euro 6.2.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?